Ik blijf RT rijden!
Nu mijn is geplet in het Belgisch verkeer ben ik nu serieus een aan het zoeken, wel een twinspark.
Eerst nog even de verzekering afwachten, dan weet ik mijn budget…
Ooit wel een GS overwogen, maar die vind ik toch niet bij mij passen, die vind ik toch meer voor wereldreizen op minder gebaande paden… Al is dat natuurlijk allemaal relatief… Zou ook graag een LandRover rijden, maar dan heb ik hetzelfde dilemma…
Wullem, gewoon een proefritje op maken dan weet je het gelijk.
Ik heb met de GS Adventure het gevoel dat die ff wat makkelijker rijdt dan de RT.
En ik heb ook wind en regenbescherming zoals op de RT.
Vind hem ook net ff minder windgevoeliger.
Maar dat is mijn optiek.
Maar ga lekker genieten van je nieuwe keuze, heb je wel verdient.
Ik heb 15 jaar met de rt’s serie gereden en ben feitelijk zeer tevreden geweest behalve van de laatste r 1200 rt (niet de facelift)
in mijn ogen is de bmw r 1150 rt de beste moto geweest die ik ooit gekocht heb.
nu ben ik een trotse eigenaar van de laatste nieuwe Triumph Trophy se en heb er nu 3000km mee gereden (op 2.5 maand) en tot nu toe ben ik er zeeeeer gelukkig mee
voordelen
zithouding is hetzelfde als bij de bmw die zeer goed is
motor presteert veel beter en draait mooier (20pk meer)
geen vibraties meer
goedkoper
goed zicht in de spiegels
interval onderhoud 15000km of jaarlijks
rijkelijker uitgerust
nadelen
verbruik ligt hoger (6.4 l/100km)
boordcomputer duurt even eer je alles door hebt
voorlopig verder niets aan te merken
hopelijk blijft het hierbij
Ondanks dat de tweecilinder boxermotor van mijn niet helemaal mijn ding is.
Ik vind het een mooie toermotor met een goede zitpositie.
Tevens maakt de redelijk eenvoudige techniek het mogelijk om aan de nog lekker zelf te sleutelen.
Mijn heeft nog maar 42.000 km op de teller staan en kan dus nog wel even mee.
Ik rijd nu (nog maar) zo’n 2 1/2 maand op een 1150 RT, meer dan 1500 km afgelegd, maar het is en blijft een machtig gevoel op die motor te rijden. Het is eigenlijk jammer dat je moet stoppen voor een toiletbezoek, benzine of eten, lastig die onderbrekingen!
Zeker, het is geen pk monster maar dat scheelt weer achterbanden. Een eigen karakter heeft tie wel, maar wie heeft dat niet? Ook voor een duo-passagier is het goed uit te houden. Mijn vrouw en ik beginnen de terrasjes met een mooi uitzicht op zee in Zeeland al aardig te kennen! (Kan ik jullie zeker aanraden). Koffers zijn ook gemakkelijk. Kortom, die RT gaat voorlopig de deur niet uit.
Dromen over een opvolger? Zou de 1200 RT geen logische opvolger zijn?
Ik denk het wel.
Ik rij nu 10 jaar BMW, en hij heeft me 1 keer laten staan. Dat was dan wel bovenop een berg in Oostenrijk. Dat geeft veel gedoe.
Het rijdt erg fijn, ook met duo. Als je graag met duo rijdt dan is de RT wel een topper.
Je kunt er in 1 ruk mee naar Oostenrijk, zonder problemen. Door de polder tokkelen gaat ook super.
Maar het blijft wel een duur ding. Als ik ‘vreemd’ zou gaan dan wordt het een cruiser. Hoeft niet eens zo’n zware te zijn. Heb je voor 10K een nieuwe.
ben lang niet meer hier geweest, Jos bedankt nog voor de mooie verjaardagskaart.
inmiddels rij ik alweer een dik jaar op mijn ‘nieuwe’ en hij bevalt mem steeds beter, Is nog niet helemaal ingereden met 12.000 km op de klok, dus. Was lang op zoek naar een mooie foto, en laat ik bij Dave nou een mooie zien staan!
Is die als avatar te gebruiken.
Zoals ik hier al eerder beschreven heb ik dat dan nu al mijn derde , nadat de eerste twee total loss zijn gereden.
Ik wil er verder niet meer op ingaan, wil ik niet beledigend worden naar een bepaalde Europese bevolkingsgroep .
Sinds de aanrijdingen gaat het goed, ik ben nog alerter geworden, dan ik al was.
Ik heb bevalt me goed ingevuld, zag de poll u eerst pas…, omdat ook ik hem gebruivoor woon-werk verkeer.
Daarnaast korte toertochten door het Zuidlimburgse en ja ook door de Belgische streken hier vlak over de grens! \Tengske
Ik bezit nu mijn 2e RT, de eerste was een uitprobeersel van mijn kant. Had namelijk vorig jaar een nieuwe meegehad van de dealer en die was zo stug, dat ik zei, nooit geen boxer. Maar nadat de dealer in de fout was gegaan bij de aankoop van mijn K1100LT en mij toch een motor wilde verkopen. Werd me deze 1100RT aangeboden voor relatief niet teveel geld. Deze motor bleek ook niet goed te zijn, alleen was de dealer ineens niet meer thuis en liet me stikken.
Daarom deze motor in kunnen ruilen en na een bijbetaling was ik eigenaar van een mooie zwarte 1150RT. Er zat wel onderhoud aan te komen, maar Danny uit Belgie heeft me voor niet teveel geld geholpen en we rijden weer heerlijk.
Het geluid blijft wennen, want wat is het stil in verhouding met al mijn vorige motors. Maar wat vele voor mij ook gezegd hebben, het zitcomfort en rij comfort is perfect.
Ik zou ook best een 1200RT willen, maar eerst maar even een paar jaar met deze tuffen, zolang er geen rare storingen voorkomen mag hij gewoon blijven.
Heb een nieuwe R1200GSA besteld… De RT is leuk, maar voldoet net niet aan mijn rijstijl, eisen. Op zich jammer, want die automatische ruit ga ik ontzettend missen…
Ja hoor. Ik kom sinds 2 weken van een honda pan european en ik moet eerlijk toegeven dat ik veel liever met de r1200rt lc rij. Is lichter, stuurt beter, ik heb een betere zithouding op de rt. Kortom, voldoet volledig voor mij.
Je weet natuurlijk nooit wat de toekomst brengt maar nu…zeker ja.
Mijn nieuwe Rt Lc is net een dagje voor een beurt geweest. (30.000 km) ik krijg dan altijd een vervangende Rt mee voor een dagje. Bij mijn dealer is dat meestal een oude rode Rt 1200 van naar ik schat 2005 of 2006 met zo’n 180.000 km op de teller.
Ik kan iedereen met een nieuwe Rt aanraden daar eens op te rijden - wat een verschil! ik heb dan meestal wel even nodig om weer te wennen. Het gaat allemaal minder snel, en vooral de wegligging is totaal anders, minder “dynamisch”. Als vervangend vervoer is dat prima, maar je weet niet wat je gebeurt als je je eigen machine weer terug krijgt
Is niet gek natuurlijk, je kunt ook geen appels met peren vergelijken.
De PE is sinds 2002 (dacht ik?) niet meer veranderd op een kleine aanpassing van de motor (+1pk) in 2008 na.
Er zitten dus 12 jaren verschil tussen. De huidige VW Golf (of enige andere auto) rijdt ook heel anders dat een Golfje van 12 jaren terug.
Ik heb nu bijna vier jaar mijn en hij begint steeds beter te rijden. Al vrij snel was ik gewend aan het schakelen. Toch ging het niet altijd even soepel. Uiteraard had ik even contact hierover met Niels van MSA. Hij zei: “Eilert, maak je geen zorgen. Jouw RT moet nog ingereden worden. Het is het “inleren” van de versnellingsbak”. En ja, hij heeft gelijk gekregen.
Vorige week was ik weer bij MSA en ik zei tegen hem: “Niels, hij schakelt nu als een warm mes door de boter, soepel en vooral trefzeker met de bekende klak.” Mijn was op dat moment zojuist de 30.000 kilometer op de klok gepasseerd.
Ik hoop nog vele jaren van mijn geliefde RT te genieten . . . !