Het valt me op dat er momenteel aardig wat leden hun RT te koop aanbieden. Hiervoor kan een diversiteit aan reden zijn:
omdat er een nieuwer model wordt aangeschaft . . .
er wordt een ander merk aangeschaft . . . .
of er wordt gestopt met motorrijden.
Er zijn natuurlijk veel meer reden op te noemen. De vraag in deze poll is dan ook: Blijf jij nog RT rijden?
Ik heb ingevuld: Bevalt me goed. En dat zijn ook precies de juiste woorden. Ik denk dat de meeste, net als ik, wel een stuk of 3-4 motoren in z’n schuur zou willen hebben staan. Elk met hun eigen functie en toepassing. En dus kijkt elke motorrijder eigenlijk altijd wel een beetje om zich heen naar andere modellen. Ik droom/mijmer ook wel over andere motoren maar voor mij geld dat ruim 90 % van de kilometers woon-werk zijn en dan is de RT gewoon de beste optie voor mij.
De motor is me altijd al goed bevallen en ik ben al een tijdje bezig om de echt perfecte zit te vinden (ik ben er bijna voor mijn gevoel). Maar iedere keer als ik van de motor stap is dat met een grijns van oor tot oor en spijt dat het weer voorbij is voor dat moment.
Nou denk ik dat dat op meerdere motoren zou kunnen, maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat:
deze betaald is,
deze motor steeds beter gaat rijden (of ik snap het steeds beter)
deze motor nog niet aan zijn eind is
de inruilwaarde harder afneemt dan mijn spaartegoed toeneemt
er financieel andere prioriteiten zijn dan het vervangen van een motor.
Afgezien van het bovenstaande heb ik wel eens gedacht de motor te verkopen en te stoppen met rijden (kleine kinderen en een ander mooi speeltje gezien). Maar na een stukkie rijden was ik dat snel weer kwijt. Gelukkig!
Ik kijk wel eens naar een r1200rt maar het blijft bij kijken.
De argumenten die Dave opsomde, hadden van mij kunnen zijn. Bovendien krijg je nooit terug dan dat de motor jouw waard is. Soms mag je ook wel eens tevreden zijn, ik ken mijn motor van voor tot achter en als alles eigenlijk gewoon voldoet waarom dan wegdoen
De is vorr mij echt de perfecte motorfiets en heb daarom bevalt prima ingevuld.
Ik heb ook al proefgereden op de 2010 versie van de endie beviel ook prima.
Mijn lease loopt nog een jaar en ik ga dan zeker op een aantal motoren rijden, waaronder de K1600, maar de kans is heel groot dat ik bij de blijf. Ik vind het zelfs heel jammer dat ik mijn bestaande motor zal terug moeten geven aan de lease maatschappij alleen omdat de lease is afgelopen. Misschien ga ik eens langs met de 200.000 km test uit de M&T…
Ik heb “Ja, bevalt me goed” gekozen;
Momenteel heb ik twee motoren, en beide bevallen mij heel erg goed, elk op hun eigen, unieke wijze;
De (enigszins gemodificeerd) en die is qua motorvermogen (ervaar ik als echt veel feller dan mijn ) is het een beest.
Ook wat betreft comfort, zijnde wind-afscherming in combinatie met het juiste windscherm bevalt de heel erg goed.
En dan nog de HyperPro veren om het echt “af” te maken.
De valt mij positief op qua gewicht van de motor, en aan het comfort (wind-afscherming) moet ik nog verder aan werken.
En staan nog wel meer dingen gepland om mijn “lusten” te botvieren, zodra ik weer aan de slag kan.
Het verlangen van de mens zijn de emoties die je uniek maken, denk ik zelf.
Dat neemt niet weg dat ik wellicht ooit zal snoepen uit BMW’s eigen ruif (de K1600-serie bijvoorbeeld) en ook wel eens een ander merk proef (door mijn werk), maar toch de bekende Boxer glimlach mijn mondhoeken bijna doet inscheuren als ik weer op mijn RT zit.
Wat mij betreft blijf ik nog jaren lang de RT rijden, want het is uniek, het heeft bepaalde emoties, en een heel eigen en bijzonder karakter.
Ik ben geen boxervriend en dat zal ik ook niet worden, denk ik.
Rijtechnisch is het een fantastische machine.
Aan die boxer specifieke eigenschappen wen ik niet.
Een mooie 3-cylinder of een vier(zes) cylinder heeft mijn bekoring.
Wachten waar Triumph mee komt en dan maken we opnieuw het plaatje op.
Kan uiteraard niet in de toekomst kijken…en er zullen misschien betere en/of fijnere toerbrommerts zijn / komen, maar de is en blijft toch mijn jongensdroom . Zo’n K1600 GT/GTL zal best op dit moment 'the top of te bill" zijn…en afgezien dat ik 'm niet eens kan betalen…had er voor mij bij wijze van spreke ook gewoon ‘Kawasaki of Honda’ op kunnen staan…
Een eventuele overstap naar een ?..Tja…zal technisch wel beter zijn…maar persoonlijk vind ik 'm qua lijnenspel lang niet zo mooi als een 1100 of 1150…maar goed…iedere gek zijn eigen gebrek…
Jazeker, ben er zeer over te spreken. Rijd er iedere dag met plezier op.
Is het de ideale motor voor mij?
Nee dat niet, ik zou liever een oldtimer rijden. Alleen omdat ik dagelijks motorrijd is wat comfort en minder sleutelwerk wel zo handig .
Overstappen naar een moderner model?
Nee dat niet, ik vind de 1200RT geen mooie motor. Ik hou niet van de moderne “space” vormgeving van motoren.
Ik was een van die leden die de motor te koop had aangeboden
Maar dat was om een hele fijne reden: ik had een andere gekocht en daar blijf ik voorlopig nog wel op rijden, want:
hij bevalt me meer dan prima
ik vind het de mooiste motor van de wereld
ik ben een tevreden mens
En zo zou ik nog wel tientallen andere redenen kunnen noemen (zie Dave z’n bericht).
De mijne is in ieder geval voorlopig niet meer te koop (maar zeg nooit nooit )
Ik rij nu 1 1/2 jaar op een RT en moet zeggen dat het me goed bevalt. Maar het zijn vooral de looks waar ik op val. Gaandeweg het rijden ben ik ook steeds meer de eigenschappen van de boxer gaan waarderen . Het gevoel van de 4-cilinder ben ik echter nog nooit helemaal vergeten en dat had ook wel zijn charmes. Maar het uiterlijk van de is op dit moment (voor mijn gevoel) nog steeds niet geëvenaard door een andere motor, dus ik blijf eerst nog wel een tijdje op deze fiets rijden
Ik heb Anders gestemd .Ik rij al weer een poosje een ander merk , Ik vond de 1150RT een prettig sturende machine maar kwam wat vermogen te kort .
Ook kom ik als "sleutelaar"vreemde en veel storingen en defecten tegen bij de RT’s
In de 6000 km die ik rt heb gereden heb ik best wel veel probleempjes gehad .
Voor de BMW reed ik ook een fjr en heb nu totaal ongeveer 45000 km fjr gereden zonder defecten .
En ja ik weet dat er zat rt rijders zijn die ook geen problemen hebben met hun motor en er zijn ook fjr rijders die wel eens iets kapot hebben . Ik blijf ook R… RT fan maar ga er waarschijnlijk niet weer 1 aanschaffen.
Ieder Merk heeft zo z’n eigenaardigheden maar dit merk bevalt mij tot nu toe het beste.
Maar eerlijk is eerlijk een RT stuurt makkelijker
Ook ik heb “JA” gestemd.
Ik rij nu al weer een aantal jaren BMW R-serie en dat bevalt goed.
Natuurlijk er is meer en anders te koop en te rijden, in iedere machine zit wel iets wat je aanspreekt of op basis van ervaring hebt beleefd.
Over smaak en beleving valt niet te twisten dus waarom zou je dat doen?
Ik heb veel motoren gereden in die 40 jaartjes, even terug in herinnering en ik realiseer mij nu dat ik met mijn 15-de motor bezig ben, Honda-Suzuki-Yamaha-Kawasaki en BMW, verschillende modellen van enduro tot tour en heb aan alle motoren plezier beleeft.
En daar gaat het om, je moet er plezier aan hebben!
Ik heb ook “anders” ingevuld.
Ik viel voor haar looks, maar haar karakter viel toch tegen…
Na iets meer dan een jaar dagelijks (m.u.v. gladde dagen natuurlijk) op de 1100 RT te hebben rondge-kfr-t geniet ik nu iedere dag van mijn Varadero.
Hier is er eentje Happy with Honda!
Ook “anders” ingevuld, ik kon niet wennen aan de R1150RT en toen een K1300GT aangeschaft en deze bevalt prima.
Volg nog wel met veel interesse het RT forum en wellicht wordt het in de toekomst wel weer een boxer.
Ik moet zeggen dat ik dacht nooit te kunnen wennen aan een boxer dat getril en geschudt van de motor ik was een super soepele 4 cylinder gewent.
Maar wat mij nu opvalt na 2 jaar boxer rijden door de rustige loop van de motor ga je meer een meer onthaasten mijn rijgedrag is veel rustiger geworden .
Waar ik jaren lang meestal op het achterwiel rond reed en naar politie op zoek was, rijd ik nu op 2 wielen rond en kijk ik naar de omgeving
Voor somige mensen is de onbetrouwbaarheid een heikel punt wat ik me goed voor kan stellen.
Dure reparatie’s zijn geen uitzondering watveel mensen doen besluiten afscheid te nemen .
Voor mij is dat geen punt kan alles zelf repareren en krijg erg veel voor terug dat is balangrijkste.
Ja hoor ik vind het een fijne fiets, heb wel eens aan andere merken gedacht maar ik weet toch zeker dat ik hier spijt van krijg.
Verder denk ik wel dan ik volgend jaar de nieuwe 1200 aan wil schaffen.