Radio is idd ook te koppelen aan de helm via BT. We zullen zien wat het geluid doet.
Wat is jouw bezwaar bij koppeling met de headset in de helm?
Wat mij betreft blijf ik ook nog wel even rondrijden op de
. Het is mijn eerste BMW en de motor, buiten dat ik hem qua uiterlijk erg mooi vind, (maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak) vind ik het een feest erop te rijden. Heerlijke stabiele machine (ook bij hogere snelheden op de snelweg)
Ik lees veel over mankementen en hoop dat deze mij bespaard blijven. Voor nu geniet ik nog steeds van iedere rit.
Luc
Ben erg gecharmeerd van de k1300…
Hoi beemers.
Voorlopig blijf ik mooi op mijn 1150rt rijden, heb tot nu toe geen grote reparatiekosten gehad en vindt het een zeer fijne motor om mee te rijden.
Het remsysteem is voor mij ideaal, heb door een geboortefout (mooi woord) minder spierkracht en wat kortere vingers aan mijn rechterhand en dat compenseert het remsysteem op de 1150rt volledig.
Kortom voor mij "’ voorlopig’ geen andere fiets.
Rijd ze Jan
Ik moet Ares gelijk geven, al heb ook ik bij de K1600 staan watertanden.
heb er zelf niet op gereden maar wel goed geinformeerd en gekeken.
zo’n mooi scherm en kuip voor je vindt je toch op geen enkele motor in deze gewichts klasse <250kg en vermogen 110PK
ik blijf zeker de
rijden want hij rijdt ![]()
mischien inruilen voor het nieuwe model maar dan met ESA en radio
allemaal veel rijplezier deze zomer
Ed
De
bevalt prima. De overstap 3 jaar geleden van de
naar de
had, achteraf beschouwd, nog wel achterwege kunnen blijven. De
was bij inruil technisch en economisch nog lang niet aan vervanging toe. Maar de inruilprijs maakte de overstap wel verantwoord.
Maar de
bevalt prima zoals gezegd. Net terug van een weekje Vogezen (mooi sturen daar, maar soms erg slechte wegen (vorstschade?)) geeft mij wel het idee dat een aantal aanpassingen nuttig kunnen zijn. Zo moet het stuur hoger en iets dichter bij (na 2 uur rijden ga ik toch wat ‘hangen’ op het stuur, waardoor de polsen overbelast raken). Het orginele zadel was al vervangen door een Corbin, maar ik wil toch 's een comfortzadel langdurig testen. De Nedplex ruit is goed net als de 2010 ruitbevestiging.
Ook ik blijf op mijn BMW rijden, R850RT. In 2000 nieuw gekocht, heeft nu ongeveer 165.000 km gelopen en is nog lang niet op. Geweldige motor. Ben er in 2010 mee naar Jordanië geweest. 14.000 km heen en terug
.
Groet,
Rienold
Ik maal mijn kilometers weg op ondertussen mijn 3e RT. Nu rijd ik op een 2009-er. Het ding is volkomen probleemloos en helemaal naar mijn zin. Km-stand nu zo een dikke 75k. Bij inruil (zeker bij een niet BMW-dealer) krijg je er niet veel voor terug. Doorcrossen dus.
Bovendien: ik zou niet weten welke fiets ik anders zou willen rijden. Veel nieuwe motoren vind ik te high-tech, te veel Battleship Galactica. Als ze stuk gaan is het bijna altijd een computerstoring die alleen de dealer maar kan repareren. Uiteindelijk zou ik waarschijnlijk toch weer op een RT uitkomen. En > 2010, te veel doekoe bijleggen voor te weinig meerwaarde in plezier.
Kortom, de Duitse Dame is een blijvertje. Zodra er geen serieuze mankementen aanzitten knor ik er lekker mee verder.
Egghead
Als ik de jaren tel die ik nog motor zou kunnen rijden zou ik nog wel op een aantal andere motoren willen rijden dan mijn R1150RT: de Triumph Trophy 1200, de GSA en wie weet weet wat Honda nog brengt als opvolger van de Pan. De betrouwbaarheid van BMW is een marketing issue, ze weten het goed te verkopen maar zijn hooguit net zo goed als een ander merk. Als ik zie wat ik aan mijn 3 R11xxRT’s gehad heb aan mechanische ellende en dat afzet tegen het ontbreken daarvan bij mijn Japanse auto (gebouwd in Turkije met een blok uit Polen) dan ben ik wel geneigd eens een ander merk uit te proberen. De mooiste combinatie voor mij zou mijn R1150RT zijn met een 3 of 4 cilinderblok van Japanse/Engelse makelij met de bij behorende versnellingsbak: stuurt geweldig, zit fantastisch, trillingsarm blok, schakelt soepel en heeft tussen de beurten alleen een emmer water nodig om het vuil er af te poetsen. Mijn R11xxRT’s hebben dat nooit gehaald.
Vanwege de financiële situatie zal het voorlopig de huidige RT blijven maar dromen mag …
Ik vind de nieuwe F800GT ook bijzonder interessant! Ik begin nu toch wel moeite te krijgen met het hoge gewicht van de 1100RT. Qua vermogen is 90 pk meer dan voldoende voor mij, en de handling van zo’n lichte motorfiets heeft wel wat. Ik heb een paar keer op de Aprilia (Dorsoduro 750) van mijn zoon gereden, en dat was niet verkeerd
.
Maar ja, de 1100RT is technisch nog lang niet afgeschreven (nu 57.000 km op de teller) en gezien de leeftijd (bouwjaar 2000) zal ik er wel niet veel voor kunnen vangen bij inruil of verkoop… Doorsparen maar ![]()
Ik heb 1200rt gestemd, maar heb inmiddels naast de nieuwste R1200RT ook de K1600 GTL en de Ducati Multistrada gereden. En dan ga je toch twijfelen! 150 pk heb je niet nodig, (90 pk is inderdaad genoeg: ik heb een R1100RT gehad!) maar is wel fun! Vooral als het Ducati pks zijn
(en het leven is zo kort
)
Hoi Hans, maar dan is je vast ook opgevallen dat de Multistrada niet zo mooi stuurt als de BMW’s. Bloedmooie fiets trouwens, collega van me heeft er eentje. De power geeft een kick.
gr. Joop
Ik blijf ook RT rijden, de RT bevalt goed en er is geen aanleiding of drang over te stappen naar een ander type of merk.
Maar natuurlijk blijf ik wel geinteresseerd in al dat mooie toerbuffelnieuws en zeg nooit nooit.
Mijn zoon heeft sinds kort een 4 cil. naked Honda van 600 cc en dat is een lekkernij voor in de provincie, dan niet in plaats van, maar voor erbij.
Laten we hopen dat de nivelleringsplannen van de overheid niet niet al te wreed onze dagdromen zullen verstoren, en dat we nog eens kunnen switchen of… gewoon iets totaal anders voor erbij.
Ronald
Joop,
De proefrit was kort en ik rijd niet echt sportief.
Ik vond de wegligging van de Duc prima, heel lichtvoetig; en de 2013 versie heeft semi-actieve vering/demping! (net als de BMW S1000RR HP4).
Inderdaad hele mooie fiets.
ik heb ja gestemd mijn.
heeft mij gered met een aanrijding met 90km met een hert om 5.45 uur
goed schade 3200 euries politie zei dat ik dat te danken had aan mijn
een ander merk
was het anders afgeloopen.
groet toon.
Ik heb de afgelopen 7 jaar gs en gsa gereden en wel met heel veel plezier. Afgelopen jaar een camper aangeschaft wat als neven effect heeft dat we veel minder motor kilometers gaan maken.
Ik heb een goeie ruil kunnen maken van een 2009 gsa naar een 2003 r1150rt (Had ik al eerder gehad) en deze bevalt goed. Maar, mocht de camper in de toekomst niet meer bevallen komt er wel weer een gsa. Ik zit daar beter op met mijn lengte van 193 en daar komt nog bij dat ik dat toch de fijnste motor vind. ![]()
Ik heb op een demo dag de 1600GT gereden en dat viel me eigenlijk wat tegen. De zachte draaieigenschappen van een 6 cilinder zijn ver te zoeken en de wind bescherming heeft BMW beter voor elkaar op de 1200RT. Ik vind de 1600GT wel een schitterende motor om te zien en sturen doet ie als de beste.
Gr Hans
De zachte draaieigenschappen van een 6 cilinder zijn ver te zoeken.??
Hallo Hans, verklaar je nader, wat bedoel je?? Ik heb nog nooit op de K1600 gereden, maar de motor spreekt mij wel erg aan.
Groet,
Kees Jan
Kees Jan,
Hoe leg ik dit uit? Ik heb eigenlijk nauwelijks vergelijkings materiaal als we het over 6 cilinder motoren hebben dan alleen de goldwing. Als je die motor hoort in vergelijking met de 1600GT dan heb ik de helft al verklaard denk ik en de mensen die een goldwing rijden onderschrijven deze beleving, een zijde zachte loopcultuur en een smeuig karakter. De 1600GT is een krachtpatser maar met de draaieigenschappen zoals dat bij een motor hoort, toch wat rauw.
Ik weet niet of je het verschil tusen een 4- en een 6 cilinder in een auto hebt kunnen ondervinden maar dat is wat ik bedoel. Blijft best lastig om een beleving onder woorden te brengen.
Tijdens de demo rit hadden we 3 motoren (GS:1300GT;1600GT)te proberen welke we onderweg wisselden. Ik kwam van de 1300GT op 1600GT en had meer verschil verwacht. Die 1300GT is in vergelijking met de 1600GT absolut geen verkeerde motor, dat ding vertrekt wel hoor…
Maar zoals ik al zei, met wat voor verwachting stap je op.
Gr Hans
ik rijd nu 4 jaar een r1100rt. BIjna 90k.
Ben erg gecharmeerd van de GSA qua uiterlijk maar met mijn net 175 is deze wel erg hoog. Tevens wil ik het hele jaar door rijden en dan zit je voor mijn gevoel toch meer beschermd op een rt, en dat geeft de doorslag boven het uiterlijk.
Ik ben dus nu in de markt voor een r1200rt.
Dus mijn stem is duidelijk:Ja, maar wil binnenkort een nieuwer type.
ik rijd nu 4 jaar een r1100rt. BIjna 90k.
Ben erg gecharmeerd van de GSA qua uiterlijk maar met mijn net 175 is deze wel erg hoog. Tevens wil ik het hele jaar door rijden en dan zit je voor mijn gevoel toch meer beschermd op een rt, en dat geeft de doorslag boven het uiterlijk.
Ik ben dus nu in de markt voor een r1200rt.Dus mijn stem is duidelijk:Ja, maar wil binnenkort een nieuwer type.
In jouw situatie de beste keus, maar ik ben als beemer natuurlijk niet helemaal opjectief ![]()
Gr Hans