Nou, het valt allemaal erg tegen, verrek van de pijn in mijn been. Had hier Roger afgelopen zondag, werd een middagje Novib-methode: vertellen hoe het moest, Roger zelf laten sleutelen en zittend wat aanwijzingen geven, je hoort het het loopt nog niet lekker!
Als we met jouw motor aan de gang gaan moet ik echt een stuk mobieler zijn dan nu!!
Ter info;
Ik had het plan vandaag mijn uitlaat te vervangen, blijkt er weldegelijk een lambdasonde op de uitlaat van m’n R1100RT te zitten
Gelukkig heeft mijn vervangende uitlaat zo’n aansluiting ook (zit een plug in), en een KAT.
Maar eerst zal de tank los moeten om de connector van de kabel die naar de lambdasonde loopt los te kunnen nemen. (volgens de reparatie-handleiding)
Helaas…
Als je de tupperware eraf hebt is de tank verwijderen nog maar één bout en twee brandstofkoppeling weg!
Zorg dat de tank bijna leeg is, scheelt een hoop gesjouw. Bij het her-plaatsen van de kabel van de lambda-sonde die kabel niet langs de bougiekabel laten lopen, dit kan verstoringen geven waardoor de motor rot kan gaan lopen, is bij de R1150RT ooit een servicebulletin geweest.
Vanochtend door mijn BMW dealer in IJsselstein de Recyclizer laten plaatsen in mijn 1150 RT … in 1 woord: fantastisch.
Soepele gang, geen schokken meer rond de 3000 toeren.
Ik heb er ook een besteld, ik ben benieuwd naar het resultaat.
Daarnaast nu enkele leren achter elkaar BP ultimate (98) getankt en het lijkt erop dat hij iets mooier loopt. Ik merk dat hij wat minder last heeft van ploffen (naverbranding in de uitlaat). Verder weinig verschil. Bij de laatste tankbeurt wel merkbaar meer KM gereden (400 t.o.v. 350; 1: 18,5 en daarvoor 1:17) Bij naar mijn gevoel dezelfde rijstijl. Maar de meerprijs van de benzine compenseert de meer gereden KM, dus qua kosten nagenoeg gelijk.
Wel heeft deze fiets een hele tijd stil gestaan bij de dealer (denk wel half jaartje) dus wellicht dat het daar ook een beetje mee te maken heeft. Alhoewel Kenny hem prima vond lopen. En ik vind hem ook niet slecht lopen, vanaf 1500 toeren pakt hij met gemak op, maar merk af en toe wel een dipje (vertraging) bij het opengooien van het gas.
Ik ben dus benieuwd wat de Recyclizer gaat doen en ik ga zeker weer proberen gewoon euro 95 te tanken om uit te proberen hoe hij daarop reageert.
Dan nu (al) het resultaat.
Gisteren binnen gekregen, toch maar besteld (Novitech) ondanks ik dacht dat mijn motorfiets wel goed liep. s’avonds direct erin gezet, stekkertje los, draadje ertussen en klaar is Kees.
Vanmorgen starten en hij loopt direct al wat lekkerder. choke minder ver uit en kan ook sneller dicht. Rijden maar. Je voelt direct meer souplesse en wat beter doortrekken. minder bokkerig en meer aan het gas hangen. Ook het stukje tussen de file door verbetering, ik rijd dan meestal in zijn 3 ongeveer1500 toeren en je merkt dat hij dan ook soepeler is en minder bokkerig en nagenoeg geen KFR. Dat merk je trouwens ook tijdens constant rijden op de snelweg.
Ook na aankomst op mijn werk loopt hij stationair rustiger. Wel hetzelfde toerental, maar voorheen hoorde je hem af en toe een slag overslaan oid, en nu loopt hij gelijkmatiger.
Dus al met al: Iedereen aan te bevelen zeker voor die prijs. Het is een verbetering.
Tevens voor de mensen die hem niet hebben en twijfelen: omdat hij zo makkelijk te plaatsen is kan je aan iemand vragen die hem heeft of je hem mag lenen voor een proefritje, dan wordt je (wellicht) vanzelf overtuigd.
Ik heb er ook een besteld zondag j.l. en meteen voor alle zekerheid er een mail achteraan gestuurd dat het voor een r 1150 rt moest zijn.
Ik heb echter geen enkele reactie van Novitech gehad tot nu toe.
Nu maar hopen dat alles goed komt.
Ben wel heel erg benieuwd naar het effect van de recyclizer omdat mijn Beemer rond de 3000 touren net een konijn is.
Hub
Ben wel heel erg benieuwd naar het effect van de recyclizer omdat mijn Beemer rond de 3000 touren net een konijn is.
Beste Hub,
Weet je zeker dat het net een konijn is en geen haas?
Het is immers bijna pasen.
Anderhalf uur in de oven op 180 graden is dan nl ook een oplossing!
Ook ik vind het echt een verbetering en zeker de investering meer dan waard.
Of je nu direct kunt zeggen dat het met meer vermogen te maken heeft dat weet ik niet maar de motor rijdt gewoon lekkerder.
Je weet het natuurlijk nooit zeker tegenwoordig, ik gok er maar op.
Heb trouwens vandaag de bestelde recyclizer ontvangen. Dinsdag gaat hij naar de monteur voor een grote beurt en dan wordt ook gelijk de recyclizer geplaatst.
Ben benieuwd.
Hub
Ik heb hem er nu een paar 100km op zitten.
En… Inderdaad het zelfde resultaat als de rest. Helemaal Super.
Alles gaat veel soepeler (het klinkt ook allemaal wat beter en makkelijker)
stationair is het bij mij een wereld van verschil. De choke hoef ik helemaal niet meer te gebruiken starten en (blijven) lopen zonder choke.
Met benzine verbruik heb ik tot nu toe niks gemerkt. dus in dit geval ook Super.
Komop Hub plaatsen die Recyclizer. Kost maar 2 minuten van je tijd, dus zelfs in een pauze kun je dit doen.
Stelt echt niets voor en hou je nog ruim tijd over om de paaseieren te verstoppen.
Ben afgelopen dinsdag even naar Hunsel gereden om daar een Recyclizer te halen.
Tijdens de terugreis bij een stop ff snel het draadje ertussen gezet.
Ik kon goed het verschil merken ,met name bij de 3000 toeren, de boxer loopt een stuk soepeler.
Het hogere verbruik heb ik niks van gemerkt, nog steeds 5.5 liter per 100 km.
Een echte aanrader en voor 35 euro zeker niet te duur.
Beste mensen,
Ik overweeg een recyclizer aan te schaffen maar ik twijfel nog. Ik heb een 1100rt en daarvan is het motormanagement computergestuurd zoals jullie weten. Door de recyclizer breek ik in in de door de computer gestuurde signalen. Gevoelsmatig denk ik dat er dan op diverse fronten afwijkingen/storingen kunnen komen. luchttemperatuur beïnvloeden om een andere mengverhouding brandstof-lucht te krijgen zal beslist door de computer van de motor gemeten worden en dan vraag ik me af wat er op den duur gebeurd. Hoe worden die signalen verwerkt. Wat gebeurd er op den duur. Gaat je lambda-sonde kapot, wat gebeurd met de katalisator Een hogere verbranding gaat gepaard met een hogere motortemperatuur. Hoe wordt dit verwerkt door de motor zelf.
In dit forum lees ik allemaal positieve berichten over het gebruik. Ik lees nergens berichten over gebruik op de langere termijn. Zijn er wel/geen storingen.
Notten in Brunssum wijst deze inbreuk met een recyclizer af. Graag zou ik ook van Kenny de zijn mening hebben
Ik heb overigens wel last van KFR en met afstellen is dit wel beperkt, maar zeker niet verdwenen. Vandaar dat ik wel een recyclizer wil aanschaffen, maar door mijn redenering zoals omschreven, twijfel ik.