Oplossing KFR Recyclizer

Poll voor degene die de KFR Recyclizer heeft geinstalleerd.

• Rijdt beduidend beter
  • Merk geen verschil
  • Rijdt juist slechter
0 voters

Omdat de info nu echt door veel verschillende draadjes begint te lopen zou ik iedereen willen vragen zijn ervaringen met de Recyclizer hier neer te pennen.

Ik vindt het voor 35 euro ( ik geloof bij de dealert kosten ventieldoppen meer :wink: ) een super oplossing die bij de meeste gebruikers de KFR problemen oplost.

Bestellen: http://www.novitech.nl/

Ik ben in ieder geval dik tevreden.

Groet Bert

Ook hier een zeer tevreden gebruiker. :smiley:
Kan het iedereen aanraden. Installeren een fluitje van een cent, en voor die paar Euri’s krijg je erg veel terug!

Donic

Mee eens. Weinig geld voor goeddeels oplossen KFR + beter vanuit lage toern.

Heeft iemand ervaring met deze recycler op een twinspark, lijkt me vanuit technisch oogpunt interessant om dat ook eens te meten. Kan getest worden door iemand met een twinspark en een ander met een recycler,

Hoewel het KFR effect op een 850 veel minder aanwezig is, ben ik benieuwd of dit ding ook bij mij zou werken. Ik weet niet in hoeverre de motronics verschillen. Zou ik de uitvoering van de 1100RT moeten hebben?

Bert als jij de twinspark hebt, heb ik de Recyclizer :smiley:
Kun je morgen testen.

Groet, Bert

Gisteren zo’n 250km gereden (dijken langs IJssel, Waal en Rijn), met veel rustige stukken en moet toch toegeven dat het verschil toch erg groot is. Extra positief dus

Mike, die vraag kun je gewoon even voorleggen aan de verkoper. Mijn ervaring is dat je gewoon kunt “uitproberen”. Niet goed, geld terug.
Peter

zie dit berichtje nu pas, gemiste kans gisteren,

Baird,
Op het GS Forum is het in eerste instantie ontwikkeld voor de Twinspark en pa later is de 1100 serie toegevoegd. Je kan dus alle informatie op het GS Forum vinden. daarom snap ik eerlijk gezegd niet dat er nu ook op dit Forum iedereen met vragen komt die allang en breed zijn beantwoord en uitgetest op en door het GS Forum.

Er is een enkeling die zegt geen verschil te merken. in daty geval kun je hem of retourneren of weer doorverkopen aan een andere liefhebber.

Met vr gr
Han

Zelf ook vergeten :blush:

Sorry

Beste Han,

ik hou van concrete informatie en correcte data en moet ik dan eerst ruim 80 pagina’s op een ander forum doorspitten naar correcte informatie voordat ik een vraag mag stellen? :O

Ik ben getriggered door de opmerking van BeemerBert om het samen te vatten in een nieuw draadje en de meer algemene opmerkingen over dit ding, vandaar dat ik de vraag stel over de twinspark omdat die over het algemeen géén last van KFR heeft.

De algemene indruk van de meesten die ermee rijden is dat met name de trekkracht onderin en het smeuĂŻger rijden erdoor bevordert wordt.

Hier wat door mij verzamelde kreten van andere fora:

BMW motoren zijn (te) arm afgesteld, dit zal bij de twinspark eerder armer zijn ( milieueisen worden steeds strenger )

De luchttemperatuur is een van de waarden die de motronic gebruikt om te bepalen hoe rijk je benzinemengel ingespoten wordt.
Hoe kouder de lucht hoe rijker het mengsel.

Hetzelfde gebeurd als je blok koud is. Vaak zie je KFR pas optreden als het blok warm is en dus de normale hoeveelheid benzine ingespoten wordt.

Verder geeft de Lambdasonde het Co gehalte in de uitlaatgassen aan ( te hoog is minder rijk mengel inspuiten ).

Dit werkt elkaar dus tegen ( of niet natuurlijk ) :smiley:

De reciclyzer verteld de motronic dat het buiten kouder is als de werkelijke temperatuur, motronic zorgt voor rijker mengsel, en de lambdasonde roep: te rijk, waarna de motronic het mengsel weer armer maakt.

Hierdoor krijg je met name bij accelereren een rijker mengel, wat de smeuĂŻgheid en de trekkracht positief beĂŻnvloed.
Verbruik stijgt slechts licht omdat er alleen een rijker mengsel geleverd wordt bij wisselende gasstanden.

Uiteraard zijn er een aantal "teleurgestelde " gebruikers, ik schat dit in op minder als 2% nadat ik de forums heb doorgelezen.
Lijkt me ook logisch, als je KFR veroorzaakt wordt door een technisch gebrek ( compressieverschillen of bougie slecht etc ) zal dit kabeltje je probleem niet oplossen.

Mijn ervaring is dat het op een goed afgestelde fiets het rijden prettiger maakt.

Groet, Bert

Hallo allemaal
Ik heb dezelfde ervaring als Theo en alle andere.
Heb vanmorgen Recyclizer gemonteerd (fluitje van een cent) en ben 150km wezen rijden en ontzettend goed :smiley: :smiley: :smiley: en soepel.
Had al eerder K&N luchtfilter en briskbougies maar liep nog niet helemaal lekker wel al een stuk beter maar nu helemaal geweldig.
Groet Henk

Ik heb hem vrijdag j.l. besteld en ben erg benieuwd. De reacties hierboven zijn veelbelovend.

Als je ons maar op de hoogte houd Jan

Groet, Bert

al lezende begin ik te twijfelen over de bruikbaarheid van deze recyclizer voor mijn r1150rt.

in aanvang lijkt het geschikt voor alle grote bmw’s, en ineens wordt er vooral ingezoomd op de 1200 GS-modellen.

wat is er nu precies waar.
en is dit inderdaad dé remedie tegen laufganglast?

groet

@Beamer:
Hoewel ontwikkeld voor de r1200gs zijn er later de r1150 en de r1100 aan toegevoegd.
Er is voor elke een aparte recyclizer.
De ervaringen van gebruikers zouden je twijfel moet wegnemen :slight_smile:

Groet Bert

Ik heb 'm al twee maanden (zo’n 4500 km) in gebruik op de 1150 RT(zie elders op dit forum). Alle KFR opgelost, meer trekkracht onderin, etc etc. Wil 'm nooit meer kwijt. En bovendien: niet goed geld terug. Dus waarom de twijfel?
groet,
Peter

Hij is er :O De imitatie Reciclyzer :O

Kwam dit tegen bij onze zuiderburen.
Voor de geintereseerden er staat op een pagina beschreven wat de Reciclyzer doet, alleen is dit een goedkopere uitvoering ( imitatie ?? )
http://www.sol2.be/Accelerator/Nederlands/Bestellen/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Let op het is NIET de Reciclyzer en ik weet ook NIET of het werkt.
Maar de beschrijving is exact wat de Reciclyzer doet.
Bron BMWclub Vlaanderen http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtopic.php?f=12&t=25916" onclick="window.open(this.href);return false;

Groet, Bert