Oplossing KFR Recyclizer

We wachten het wel even af,de zomer komt er aan.

gr Harry

Beste

mijn -1100- maakt niet meer toeren met dat ding.
groet

ah jakkes!
hadden we net zo’n fijne verklaring met de gedachte op mooi weer gericht…!

spelbreker :smiley:

:laughing:
Heerlijk die humor hier, waardeer dat enorm! _004

Maar, denk dat er wel een verklaring ligt icm met het weer (lees: temperatuur)

Als de motor in kwestie veel te arm staat afgesteld, zal het toerental m.i. (te?) laag zijn, immers de fiets krijgt te weinig brandstof-inspuiting om het toerental te halen.
Middels de Recyclizer wordt de ECU “gefopt” en zal er meer brandstof-inspuiting plaatsvinden, en in dit specifieke geval, het toerental ook toenemen.
Volgens mij is het een kwestie (voor deze fiets) van het beter afstellen (lees: de reguliere afstellingen die vaker gedaan worden) zonder Recyclizer, en daarna de Recyclizer er weer tussenplaatsen. _001

@dutch:
Draaien onze motoren bij stationair in closed-loop of doet de lambdasensor niet mee en is het een afstelling waarbij we met een vaste ( oa door de lucht temperatuur bepaalde) hoeveelheid brandstof alleen de hoeveelheid lucht bij-regelen?

Als het geen closed-loop is zou zou dat veklaren waarom stationair omhoog gaat bij plaatsen van de Recyclizer.

[groet] -1150-

Stationiar toerental geeft Herrn. BMW voor de R1100’s 1000 t/m 1200 tpm op.

En dat regel je met de grote koperen schroeven op elk van de motorkanten.
Als het stationair draaien vrij onregelmatig gaat, is het door te weinig lucht of omdat de motor niet synchroon loopt.
Want dat is wat die schroeven namelijk regelen, de luchttoevoer voor stationair draaien.
(Low RPM Sync)

De TPS (Throttle Position Sensor) geeft aan de ECU door wat de stand van de gashandel is, dus ook de stationaire stand.

Mijn kennis is niet voldoende of het een closed-loop systeem is of niet. _002

Alles bekend, het ging om het laatste, iemand een hint?

Ja, wel een hint, maar die zie jij niet _001 :smiley: (met dank aan de KRO)

Volgens mij hebben de 1100’s nog geen lambda-sonde dus kan men niet spreken over open- of closed loop. De 1150 heeft de lambda sonde wel en zal dus beneden een bepaalde themperatuur open-loop draaien (opwarmfase) en boven een bepaalde themperatuur closed-loop (bedrijfsthemperatuur)

Volgens mij hebben de 1100’s ook nog een verstelschroef (regelbare weerstand) waarmee je het co-gehalte kan afstellen. Deze zet ik meestal op 3-3.5% co. Maar pas als de gasklephuizen 100% stonden. Gaskabels een paar milimeter speling dan de koperen lucht-omloopschroeven synchroniceren met de kwikkolom. Hierna gas handel bedienen tot 2500 - 3000 omw/min en wederom met de kwikkolom de kabels vanuit de splitter synchroniceren. Hierna nog de fijn tuning naar stationair co-percentage.

De 1150 is alleen af te stellen met de koperen lucht-omloopschroeven en op versneld stationair toerental met de gaskabels.

Maar ik kan het mis hebben, [groet] Hans -1200-

De verkoper adviseerde mij om er één voor een r1200rt te bestellen. En inderdaag hij geeft aan niet goed geld terug. Vandaag besteld hou je op de hoogte

Vrijdag de recyclizer op mijn r850rt (ex overheid) gemonteerd. Ik ben zeer tevreden over het resultaat. Het "KFR’n"is verdwenen. Verder reed de mijne op de snelweg bij contstante snelheid boven de 100 ook altijd wat schokkerig. De dealer kreeg dit er niet uit. Dat verschijnsel is nu helemaal verdwenen. Kortom ik ben zeer tevreden.

Weet iemand hoe je de Recyclizer op de R1200RT monteerd? Moeten de zijpanelen eraf , bijvoorbeeld?
(de bijgeleverde instructies zijn alleen voor 1200 GS)
Hans

Kom maar langs dan vlooien we het uit!

[groet] -1150-

Hoi Hans,

Maar is de 1200rt dan zo wezenlijk anders opgebouwd voor wat betreft het installeren van de recyclizer.
Als dit niet zo is heb ik op pagina twee van dit forum een foto reportage gezet.

Wim,
Eerlijk gezegd weet ik dat (nog) niet. Ik heb nog heel weinig gesleuteld aan mijn nieuwe -1200- ; in de eerste plaats omdat de dealer dit allemaal moet doen (lease-bike!) - maar ook omdat alle bouten en moeren nu Torx zijn en ik geen Torx inbus en dopsleutels had (inmiddels wel , ik heb mijn schakelpedaal versteld).
Ik zal mijn zadel er eens afhalen, dan vertel ik je daarna of de aansluiting ook niet gewoon onder het zadel zit :$

Hans

@Hans:
Uitnodiging blijft staan

http://www.ebbo.org/resistor_tuning.php

Was overigens als door DMM eerder in dit draadje geplaatst.
Op deze site staat een plaatje van de 1200rt en waar de aansluiting zit. Aan de linkerzijkant vlak onder de tank.
Dan kunnen jullie wel zien wat je eraf moet slopen, ik heb maar een 1100rt en daar zit die onder het zadel :smiley: :smiley:

Succes.

Klopt, even snel onder het zadel gekeken, en bij de -1200- zijn het luchtfilter en de accu tov de -1100- en -1150- omgewisseld.
Dus, dat wordt een keertje de tupperware eraf (nog niet gedaan bij de -1200- ).
Even kijken wanneer het schikt, en dan kom ik een keertje bij je langs Bert.

Hans

Is goed! _004

Nou Bert je gaat het druk krijgen de komende tijd!

Hou je wel voldoende rust ivm herstel, want een Recyclizer helpt in jouw geval dan niet :smiley: