Oplossing KFR Recyclizer

Hallo Jan,

Andere Bert hier, ik zou de bougiekabels eens goed schoonmaken en inspuiten met wd40.
Vocht kruipt overal doorheen.

Succes, Bert

Bert, hoe reset ik de motronic? Is dat met de zekering 5?
Louis.

Hallo Louis,

Andere Bert had het hier prima beschreven:

\

• Meld dit bericht
  • Antwoord met een citaat

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Berichtdoor Baird » 23 okt 2009, 16:47
Louis,

Van een andere Bert…

Heb het al eens eerder gemeld op het forum maar hierbij dan…

Bij iedere verandering/verwisseling aan/van de codeplug moet zekering 5 getrokken worden! Als zekering 5 getrokken wordt moet er minstens 30 seconden gewacht worden met het terug plaatsen en moet bij de eerste keer als het contact aan gaat ( dus nog vóór het starten) met het gashandel tussen gas-los en volledig vol-gas gedraaid worden. Dit om de Motronic het signaal te laten lezen van de volledige slag van de TPSensor. Doe je dit niet dan kloppen de instellingen van de Motronic niet met wat er werkelijk aan lucht de motor binnen komt. Ik heb een jaar lopen zoeken naar de oorzaak van een rauw lopende motor, zwarte bougies, etc en uiteindelijk was het in 2 minuten opgelost. Dit moet ook als de motor langere tijd zonder accu gestaan heeft, spanningsloos, etc

_004

Succes, Bert

Bert, bedankt. Sorry dat ik het niet al gelezen had, soms volg je alleen 1 specifieke toppic en daar reageer je dan op, zonder eerst rond te neuzen of het al ergens anders genoemd is.
Louis.

Beste,

Deze “imitatie” werkt zeer goed. Heel wat positieve feedbacks gekregen met de R1200RT. Zie o.a.

http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtopic.php?f=2&t=25827&start=25

Alleen is hij wat goedkoper

Vraag me alleen af of je gebruiker bent of fabrikant :slight_smile:
Ik kende het topic al.

groet, Bert

Voordat ik een -1150- had snuffelde ik al op dit forum en heb de Recyclizer aanbevolen aan iemand die erg veel last van KFR met z’n 1150 had.
Hij heeft 't dingetje gekocht, is zeer tevreden over het afnemen van 't vervelende gehakkel maar schrok behoorlijk van 't nogal flink gestegen brandstofverbruik.
Nu vraag ik me af of 't klopt dat de boxer veel meer gaat verbruiken met “dat draadje” of dat hij 't extra vermogen onderin gewoon veel woester is gaan aanspreken. Wie kan daar z’n ervaring over geven? Kan er in alle draadjes op de diverse fora’s niet veel over terugvinden maar vind 't toch wel belangrijk om te weten.
Alvast bedankt…

Eric

Wat ik erover gelezen heb op vnl het GS forum is dat dit nogal wisseld en niet specifiek aan een bepaald type RT ligt. Veel geven wel een iets hoger verbruik aan maar dan iets in de trant van 1:18 naar 1:17 (,5). Dus op een tank 20liter 20km minder ver en dat valt wel te overzien. Maar ook meldingen van een toename van 1:18 naar 1:15.

Wat aan informatie ontbreekt is de onderhoudstoestand en welke bougies/orginele uitlaat ja/nee etc. Recentelijk afgesteld of 10dkm geleden.

Ik denk dat je voor 35,= geen bult kan vallen als het op jouw motor geen positieve verandering geeft.

Kan me helemaal aansluiten bij de reactie van Stingray hierboven.
Als er al geklaagd wordt over een hoger verbruik dan is het meestal maximaal 10%.
En inderdaad, onderhoudstoestand, veel korte stukken etc kunnen het beeld wel vertroebelen.

Bert

Ik rij nu al heel wat kilometers rond op de RT met recyclizer. Nog steeds verlost van veel KFR problemen die ik eerder wel had. En blij geworden van de extra trekkracht “onderin”.
Ik hou het benzineverbruik niet dagelijks bij, maar ik heb niet de indruk dat ik nu schrikbarend meer aan de pomp moet. En inderdaad, rijgedrag etc. zullen ook een rol spelen.
Maar waarom niet gewoon uitproberen? Niet goed geld terug volgens de maker!

Peter

In die laatste richting moest ik wel gaan denken, volgens m’n kennis. Dus zo’n beetje 't zelfde verbruik als m’n ex K-tje… :frowning:

Pas gekocht, afgeleverd met onderhoudsbeurt, standaard bougies, originele uitlaat, plm. 34dkm.

Daar heb je helemaal gelijk in.

Vandaag Driebergen-Assen v.v. en op “normale” snelwegsnelheid geen centje pijn maar tot 50-60 km/u is 't lastig 't meest rustige toerental te vinden. En dan wordt op weg naar huis van Utrecht tot Gouda over de A12 tussen de file’s doorrijden wel wat rukkerig… :blush:
Gewoon maar zo’n “draadje” kopen denk ik!

Eric

Recyclizer gemonteerd op mijn -1150- twinspark, merk geen enkel verschil behalve dat de actieradius ongeveer 30 km minder is op een tank, dus nog een paar keer bijhouden en dan er weer af halen.

Misschien dat het bij dit koude weer relatief minder uitmaakt, ben eigenlijk benieuwd wat hij van de zomer gaat doen in Italië bij 30C +,

heeft iemand hier al ervaring mee?

Bert,

Volgens mij heb jij de recycler al ingebouwd: het heet dan TWINSPARK _004

Twinspark is namelijk de BMW oplossing voor KFR (of l*l ik nou uit m’n nek? :unamused: )

Ik heb een 1150RT die rond de 3000RPM behoorlijk rückelde.
Nu, met de Recycler, veel minder.
Verbruikt wel wat meer, maar dat is niet meer dan het verschil tussen op de zijstandaard tanken versus op de middenbok tanken

gr
Peter

en waarom maken ze hem dan in eerste instantie voor de R1200 …? _001

Beste mensen,

Na de reacties te hebben gelezen op dit forum heb ik toch maar besloten om een Recyclizer te bestellen.
Net gedaan dus die zal wel ergens volgende week binnen komen.
Ik heb wat lichte last van het KFDR-syndroom.
Heb net op de RT sleutel dag mijn kleppen gesteld en nieuwe bougies gestoken.
Ik ben zeer benieuwd naar het resultaat.
Als ik hem straks binnen krijg sluit ik hem dan aan op de stekker op het luchtfilterhuis? _001
Sorry maar ik ben niet zo’n enorme techneut als sommigen van jullie.
Heeft er wellicht iemand een fotootje waar deze zit.
O sorry, ik rij zelf een BMW R1100rt van mei 1997.

Ik ben zeer benieuwd naar een reactie van jullie techneuten kant.
Alvast bedankt!

Hoi Wim,

Zadel eraf, stekker loskoppelen van het luchtfilterhuis, en de de recyclizer er tussen plaatsen, kan niet verkeerd gaan.

Grt. Clemens

Bedankt mensen voor deze ongelooflijke snelle reactie.
Wanneer de recyclizer binnen is en het weer een beetje meewerkt ga ik hem direct plaatsen.
Als het werkt zal ik er een foto van maken en plaatsen.

Ben heel erg benieuwd naar het resultaat.

Alvast voor iedereen een goed uiteinden en dat er weer velen mooie motor kilometers mogen volgen komend jaar.

Wim

Hoi Wim,

Het is inderdaad eenvoudig. IK heb ook een -1100- en inderdaad, zadel eraf en aansluiten.
Dan starten en testrijden. Het effect vond ik buitengewoon positief. Vrijwel geen KFR meer, beter starten en meer overall souplesse en kracht onderin. De Recyclizer gaat er bij niet meer af.
Laat even weten wat je ervan vond - > als het weer het toelaat natuurlijk.

Succes, Donic

Voor wie vlak voor het slapen gaan toch nog even zijn koppeling gaat vervangen is onderstaande reactie op het plaatsen van een Recyclizer natuurlijk onzin. Maar voor mensen die twijfelen moeten zich afvragen of zij een verlengsnoer kunnen aansluiten. Want zo gemakkelijk is het. Ik had beloofd foto’s te maken dus bij deze.

Beginsituatie; stap 01

stap 02

stap 03

stap 04

stap 05; en dit is hem nou, de Recyclizer. Sluit stekker A aan op de stekker van stap 04 de rechter foto.
Dan wordt aansluiting B weer aangesloten op het luchtfilterhuis. Echt simpeler kan niet.

stap 06; hierna zadels weer terugplaatsen en genieten.

Nu moet ik alleen nog wachten dat het weer omslaat en ik de straat uit kan rijden want dat is nu 1 grote ijsvlakte.

Hoi Wim,
Duidelijk fotos zo. Ik ben benieuwd hoe je RT nu loopt, na een eigen kleine beurt en de Recyclizer.
Ik hoor het wel als de dooi invalt (mijn nieuwe R1200RT staat me vanuit de carport al 2 weken sip aan te kijken…)
Groetjes,
Hans