Wat de verkoper op MP beschrijft is dat je een ouder model een moderner uiterlijk kan geven maar dat klopt dan niet ?
Of moet je dan het geheel verwisselen of kan dat ook niet ?
Kijk eens op realoem.com of er verschil zit in de behuizing van de 05-09 en de 10-13 modellen waarin de knipperlichten worden gemonteerd. Dan weet je of het gaat passen of niet.
Hartelijke groet,
Nico
Met dank aan Bert voor het toesturen van een R1200RT logo in PDF ben ik een beetje aan het experimenteren gegaan met de snijplotter.
Het bovenste logo is 20cm en de ondersten zijn 25cm. Wat, welke lengte zit er standaard op de RT ?
Ik heb het gelezen en aangezien ik natuurlijk ook niet de wijsheid in pacht heb… , begin ik te twijfelen aan mijn post. Ik had mijn informatie van het geachte forumlid GerritR, die ook nog een setje had liggen van zijn vorige R1200RT-P, waar hij op een wel heel vervelende wijze van af is gekomen, zoals we op dit forum hebben kunnen lezen. Hij had overigens alleen de kappen
Ik heb inmiddels wel gelezen dat het EOM-nummer verschillend is.
Vaak zijn ze niet te tweede hands niet te koop. Tiel -Brunssum is 155 km. Ik zou er een middag of zo aan spanderen en met een van de spiegelhuizen naar Brunssum rijden en het ter plekke onderzoeken!!
De RT begint er al aardig uit te zien, ik heb uiteindelijk toch voor de stickers gekozen van 25cm en het ziet er wat mij betreft prima uit.
De ‘nieuwe’ knipperunits via MP zijn ook gekocht dus die komen volgende week.
Mocht dat toch niet gaan passen (maar volgens de verkoper en ex-BMW medewerker past dat zeker) dan komen er de ‘gewone’ kapjes op die ik ook al ergens in Duitsland heb gevonden.
Ik twijfel alleen nog over wel of geen zijkoffers.
Een topkoffer lijkt mij handiger in het verkeer/file dan de dikke zijkoffers…
Ja, dat is een keuze. Ik zelf vind de R1200 zonder zijkoffers er niet uitzien, maar smaken verschillen.
Bij mijn motor waren de zijkoffers voorzien van de smalle deksels die er voor te krijgen zijn. Hierdoor valt de breedte van de motor aan de achterzijde binnen de breedte van de voorzijde (de spiegels). Dit komt qua breedte ongeveer overeen met de koffers die op de P-uitvoering zaten, alleen dan heb je de opening weer aan de zijkant in plaats van aan de bovenkant. En met vakantie kun je de brede deksels natuurlijk in een handomdraai er weer opzetten voor meer bagageruimte.
En ja. . . het is wel weer een extra uitgave!
Je kunt er ook een paar politiekoffers aanhangen, die zijn smaller.
Ik weet er nog een paar te koop staan op dit forum.
Ben het wel met Erik eens: een RT zonder zijkoffers kan gewoon niet; doet me dan (van achteren) zo denken aan een Suzuki GS500E.
File rijden of eerder gezegd tussen de files door rijden met de grote koffers valt reuze mee. Heb daar nimmer problemen mee gehad. En mocht de ruimte dan toch nog even aan de enge kant zijn, dan wacht je toch even totdat het weer wel gaat. Die bestuurders die zitten te appen tijdens het filerijden zijn vele malen een groter gevaar voor jou dan je koffers.
Vandaag de nieuwe (2013) knipperlichtunits ontvangen en gemonteerd en het past perfect !
Je moet wel de hele topkuip en het dashboard loshalen omdat de oude knipperlichtbehuizing verwijderd moet worden.
De lampbehuizing en stekker zijn anders dus moesten wel overgezet worden maar dat gaat vrij eenvoudig.
Je gaat als de brandweer he
fantastisch resultaat, en in het wit is hij best ook mooi
maRTin
Ik ben nu ongeveer 2 weken bezig om alles bij elkaar te sprokkelen en om te bouwen en dat gaat inderdaad redelijk snel.
Je kunt natuurlijk alles gewoon nieuw bestellen maar het leukste is om goede gebruikte onderdelen te vinden voor een leuke prijs.
Sommige onderdelen zijn op verschillende bouwjaren en zelfs andere typen gebruikt en kun je behalve alleen te zoeken op ‘R1200RT uit 2013’ ook nakijken op welke modellen de onderdelen nog meer gebruikt zijn en dan vind je ze vaak redelijk snel.
Ik vind hem in het wit zeker mooi.
De kleur is ‘Alpin Weiss 300-3’ en die kleur gebruikt BMW sinds 2010 ook voor de M-serie autos. Dit is een ‘normale’ witte kleur en net iets anders dan de metallic ‘Polar Weiss’ die op de standaard RT verkocht wordt.
Mooi hoor en het schiet al lekker op. Wellicht als je hem uniek wilt maken kan je ook de oranje-blauw-blauw bies erover heen doen (zoals de R100RS motorsports). Zoals ook vorig jaar gepresenteerd op de motorbeurs.
Die kleuren zeggen me zo nog niets maar dat ga ik zeker even uitzoeken hoe dat er uit ziet, dank voor de tip !
Ik heb al wel besloten om het gedeelte op de tank onder de tanktashouder in dezelfde kleur zwart/antraciet te maken als de zijdelen zodat er als het ware een zwarte baan doorloopt van bagagerek/zadel tot dashboard. Op het nieuwste R1250RT model heeft BMW dat ook doorgevoerd zag ik.
En met de kerstbonus in de achterzak vandaag een mooie 49L topkoffer kunnen scoren
Hij moet nog wel het juiste kleurtje krijgen want hij is overgespoten in donkerblauw en ik wil hem of alpin weiss maken of weer de originele kleur grijs/zilver.
Heeft iemand nog een goed idee om die blauwe verf te verwijderen, is afbijt een optie of wordt het toch schuren ?
Kofferdeksel in antraciet is nog veel mooier bij het witte en past dan weer mooi bij de zwarte tankcover waar je het over had. [emoji41][emoji106]
Hartelijke groet,
Nico
Ik heb geen verstand van spuitwerk e.d. maar afbijt lijkt me geen goed idee. Goed ontvetten, met fijne korrel schuren en overspuiten. Blanke lak niet vergeten [emoji57]
Hartelijke groet,
Nico
Afbijt en kunststof zijn geen gelukkige combinatie !
inderdaad schuren, een keer of veel
in de witte primer spuiten.
en dan de rest erop!
je moet wel een stofvrije ruimte hebben
waarbij je de temperatuur toch wat hoger kunt brengen om een mooi strak resultaat te hebben!
en spuitbussen laten maken in de goede kleur is ook niet echt goedkoop.
en als het heel netjes moet, naar een autospuiter brengen !
kost wat maar dan heb je ook wat !
succes maRTin
Het wordt inderdaad schuren denk ik, er zijn wel afbijtmiddelen voor kunststof maar daar zitten ook risicos van opzwellen van het plastic aan heb ik gelezen. Wat me opvalt aan de blauwe lak is dat er helemaal geen primer onder zit, het lijkt zo op de grijs/zilveren ondergrond gespoten te zijn en ik kan het op sommige plekken langs de randen er redelijk makkelijk af krabben …
conclusie :
niet professioneel gespoten dus
altijd eerst in de primer zetten voor de goede hechting
en als je wit wilt spuiten dan wel met witte primer !
vrg maRTin
Inmiddels heb ik ook al een setje zijkoffers en twee smalle deksels weten te ‘scoren’ dus nu is alles compleet
De komende weken alle deksels klaar maken voor het spuitwerk en dan laten spuiten.