En op de laatste dag van het jaar komen de kofferbeugels binnen dus vandaag konden de koffers gemonteerd worden.
Ik heb gelijk de smalle deksels gemonteerd en dit is het resultaat. een mooi moment om 2018 mee af te sluiten
Voor iedereen alvast een mooi 2019 gewenst !
hoppa,
ben wel een beetje jaloers hoor !
veel veilige km ermee!
en ook de beste wensen
\vrg maRTin
Inmiddels een aantal maanden verder en gelukkig ook al wel een aantal (kleine) ritjes kunnen maken
Het plan was om het kuip en koffer spuitwerk nog klaar te hebben voordat ik er dagelijks woon/werkverkeer mee ga doen maar door allerlei andere dringende zaken is het daar ook nog niet van gekomen.
In de afgelopen maanden nog wel een Garmin 550 setje weten te kopen en die gemonteerd maar daar bleef het bij.
Zelfs het beloofde t-shirt maken voor Bert (echt Bert hij komt er aan…) als dank voor het RT logo is er nog niet van gekomen en ik voel me redelijk schuldig.
Ook het ontbreken van een ‘echt’ BMW motorpak was wel een beetje de reden dat ik nog niet echt lekker wilde gaan toeren.
Maar sinds twee weken is dat redelijk snel veranderd.
Via Marktplaats kwam er vrij snel achter elkaar een weinig gedragen BMW ComfortShell setje, een paar BMW Gravel laarzen in de juiste maat en een nieuwe C3Pro met Sena S10U headset te koop. Dat was in korte tijd alles in een keer voor een nette prijs helemaal in de juiste style
Vorig weekend met de Garmin een paar routes uitgezet en de eerste langere rit is inmiddels gemaakt.
De Garmin is even wennen met de afleesbaarheid, zeker met de zon achterop is het soms lastig te zien.
Omdat ik de Sena nog niet goed gepaired had met de 550 had ik ook nog geen audio terugkoppeling.
De BMW laarzen zijn wat groter/dikker dan mijn oude Difi setje dus het schakelstangetje moet ik wat bijstellen.
Het rijden met de RT gaat erg soepel, het is even wennen met zon boxer maar het bochtwerk is geweldig.
Wat me wel opvalt is dat bij wat hogere snelheid (zeg vanaf 125kmh) het lijkt alsof hij iets inhoudt of afremt of minder soepel loopt.
Of dat echt zo is of nog aan mijn onwennige BMW gevoel ligt kan ik nog niet echt zeggen. Ik merk verder niks vreemds met optrekken en dergelijke.
Komend weekend nog maar wat ritten maken en dan moet hij toch voor een service beurt volgens het display.
Bedankt voor je ervaringen met het ombouwen.
Ik heb zelf in juli een R1200rt-P uit 2012 gekocht en ben daar nu ook enkele kleine wijzigigingen aan het doorvoeren.
Mijn exemplaar gaat ook iets rauwer lopen boven de 120, weer nog niet zeker waar dat aan ligt maar heb al wel gezien dat de vacuum synchronisatie van beide zijden aanzienlijk verkeerd stond, zelfs in de stationair. Volgende de papieren had hij 3000 km geleden zijn 90.000 beurt gehad dus dit verbaasde me. Wordt dat niet gecontroleerd bij een beurt?
Ik heb die afgesteld en de motor lijkt nu veel mooier op te pakken (moet nog proefrijden)
Ik hoop dat hij nu ook laag in de toeren minder bokt (mijn R80RT is daar veel soepeler)
de externe starthulp aansluiting heb ik losgekoppeld. Ik begrijp het doel maar vind een ongezekerde externe accu-aansluiting ook een risico. misschien nog een keer een accu hoofdschakelaar op de kop tikken en ertussen zetten, dat is makkelijker als je een keer met startkabels aan de slag moet en loop je niet het risico per ongeluk kortsluiting te maken.
Nu nog op zoek naar de juiste aansluiting voor de passagier zadelverwarming, die wil ik gebruiken voor mijn verwarmde handschoenen
ik houd mijn exemplaar enkelzits (voorlopig), ga wat extra licht toevoegen voor het filerijden…
groet
Robbert.