De bagagedrager is inmiddels gevonden en ligt klaar om te monteren.
Ik heb hem er even los opgelegd en het gat wordt optisch wel opgevuld of afgesloten maar dicht is het niet.
Loopt daar niet allemaal water onderdoor bij een fikse bui of hoort dat zo ?
Een buddy zadel is ook al op ebay.de gevonden en wordt komende week met de post verwacht.
Nu nog een slotje voor het zadel fabriceren
Met het buddyzadel en de bagagedrager samen zul je zien dat het mooi sluit. Daarmee is het origineel zoals op een standaard burgerfiets. Succes met de verdere ombouw [emoji123]
Inmiddels ben ik weer met de opbouw begonnen maar een belangrijk onderdeel ontbreekt nog, namelijk de vergrendeling van de buddyzit.
Nu lijk ik er een gevonden te hebben die wordt als van een 1200RT aangeduid en die ziet er zo uit:
Zou iemand kunnen controleren/bevestigen dat dit de juiste uitvoering is ?
Een soortgelijk sluiting heb ik ook gevonden van een F650CS uitvoering, lijkt er op maar lijkt ook een beetje lager dan die van de 1200:
Heb je al op realoem.com gekeken? Daar kun je dmv de laatste posities van je VIN-nummer, precies zien welke onderdelen op jouw motorfiets gemonteerd zijn en kun je die gegevens vergelijken met de nummers van beschikbare onderdelen.
Jazeker maar dit onderdeel wordt niet los verkocht, alleen in combinatie met de kentekenplaat drager. Er is dus geen los nummer van om te vergelijken helaas.
Ik heb die van een f800 gebruikt, omdat ik toen niks anders kon vinden. Paste voor geen meter, dus met de nodige inventiviteit passend gemaakt. Het werkt maar is suboptimaal [emoji848]
Ik denk dat die van f800 en f650 zon beetje hetzelfde zijn.
Hoe ziet de originele van de 1200RT eruit is dat zoiets als die op de fotos of toch heel anders ?
Dat is inderdaad een ander slot wat blijkbaar alleen bij de R1200 RT en R900 RT wordt gebruikt.
Bij KFM in Duitsland kost hij nieuw €185 + €12 verzendkosten.
Ik heb inmiddels een gebruikte gevonden in het buitenland voor €90 maar daar zit dan dat hele achterstuk weer bij dus kost een hoop aan verzendkosten bij.
Duur grapje dat slot…
Ik heb nog eens goed naar dat slotje zitten kijken en ga een poging wagen om er zelf eentje te maken.
Het is volgens mij wel te maken van twee stukjes stalen hoeklijn met een gaffel er tussen (eenvoudig gezegd…)
Die gaffel heeft zo te zien een schuine bovenkant zodat je het zadel gewoon dicht kan drukken zonder de sleutel te hoeven gebruiken.
Eigenlijk zoek ik nog wat duidelijkere fotos van de zijkant om de schuine hoek te bepalen van de steun en de gaffel.
Super, bedankt !
Ik ga er eens mee aan de slag kijken of het lukt
Als het goed is komt morgen of vrijdag de buddyzit uit Duitsland binnen dan kan ik alles eens goed uitmeten.
Iemand nog een tip om de gaten van de kofferbeugels in de zijbekleding dicht te maken of is andere/standaard versie zonder gaten kopen een betere optie ?
Volgens mij is het materiaal ABS en dat zou relatief goed te ‘lassen’ moeten zijn. In de juiste kleur spuiten moet toch dus dat is voor beide gevallen hetzelfde.
Bedankt, goede tip van dat ABS ‘lassen’ met aceton.
Ik had wel eens begrepen dat dit ook een mogelijkheid was ipv lassen met een heatgun.
Maar eens uitproberen met wat stukjes rest ABS voordat ik het zijdeel verpruts
Net voordat ik van plan was om de zadelsluiting zelf te gaan maken keek ik nog even op de site van Boonstra voor de spiegelkapjes en wat denk je: staat er opeens een foto van kentekenplaathouder MET sluiting op. Ik had ze al wel eerder zien staan maar die waren zonder de sluiting.
Voor 75 euro + verzendkosten is dat best veel geld voor alleen een sluiting maar het scheelt mij veel tijd, dus hup gelijk bestellen en vandaag stond er een DHL meneer met grote doos aan de deur. Dan is het altijd weer even spannend of de fotos duidelijk genoeg waren en er geleverd wordt wat je denkt te krijgen en inderdaad het was hem. Snel de oude kentekenplaathouder eraf en de ‘nieuwe’ inclusief slot er op gezet.
Nu is ook te zien dat de kentekenplaathouder toch verder doorloopt bij de standaardversie dan bij de P versie en de bagagedrager dan wel helemaal aansluit aan de voorkant.
Het wachten is nu nog op de buddyzit (die Boonstra overigens nu wel te koop heeft) uit Duitsland en dan is dat gedeelte klaar.
De afgebeelde kappen zijn de kappen voor de 2010 - 2013 versie. De R1200RT-P 2010 - 2013 heeft de spiegelbehuizing van de R1200RT 2005 - 2009. Als je op zoek gaat naar de spiegelkappen, moet je dus zoeken om de kappen voor de 2005 - 2009 versie. De afgebeelde kappen passen niet op de R1200RT-P van Prensel.