Vandaag mooie 26 liter topkoffer gescoort voor mijn 1200 rt via marktplaats
Nu nog twee zijkoffers en dan is hij compleet.
Weet iemand trouwens of de koffers van een R1200R ook passen op een RT?
Gekocht niet, maar wel gebruik gemaakt van een super service/dienst van de BMW dealer Van Harten te Amersfoort. De sleutel van mijn topkoffer moest weer een aangepast worden .
Na een goede tip van een forumlid zijn Jen en ik deze zaterdag naar Amersfoort getogen om het slot bij Van Harten te laten aanpassen. Het bleek allemaal geen probleem te zijn. In tegendeel, de koffer werd door een monteur meegenomen en voordat we de koffie op hadden was de klus al geschied. Prima zaak en ook hier “service wth a smile” . . . . .
Afgelopen zaterdag een gloednieuw Z-technik/V-stream-scherm voor € 80,- gekocht. Stickers zaten er nog op!
Eigenaar had hem vorig jaar gekocht, maar nog nooit de moeite genomen om hem op zijn 1200rt te monteren. Zou ook niet meer kunnen gebeuren; de 1200rt had een nieuw baasje gekregen en het scherm lag er nog…
Ikke blij!
Eindelijk een Metzeler RoadTec Z6 Interact achterband gescoord…
Bijna maand bezig geweest met handelaar in D een afspraak te maken nadat ik voor Jan L… aan de firmadeur stond… Telkens wanneer ik kon kon hij niet en andersom…
Nu nog een haaks ventieltje van Wunderlich en dan kan de Z6 op de velg… 3 maanden de tijd, tijdens de winterstop.
Deze week bij Ruud de Jong in Enkhuizen een adapterplaat gehaald voor mijn Shad SH49 topkoffer Deze zonder problemen dezelfde avond nog gemonteerd. De volgende dag kwam de door mij bestelde Nedplex ruit 72cm. Ook deze zonder problemen gemonteerd.
Met de nieuwe opbouw nu al n paar honderd kilometer gereden. Rijdt prima, de ruit geeft mij ,1,92 mtr lang, veel rust. Geen gebulder rond de helm met de ruit niet in de hoogste stand. Ook de koffer zorgt niet voor n onrustig rijgedrag. Op mijn had ik nog wel n zweverig gevoel op de snelweg met n koffer maar zonder passagier. Nu op mijn heb ik dat gevoel niet
Olivier van Nedplex en Ruud de Jong, beiden bedankt voor de prima service Jos1200rt
Fijne ruit is dat, ik heb 'm zelf ook.
Wel een erg groot ding, staat op mijn RT bijna in de laagste stand. Ik durf een hele hoge stand niet aan, enerzijds door de enorme winddruk die er op komt, maar met name door de vele klinkerwegen die ik dagelijks rijd. Dan begint 'ie toch wel wat te wiebelen.
Ben altijd bang voor de pootjes van de ruitverstelling (ook al heb ik nu de versterkte plastic ruithouder van het > 2010 model). Bij m’n vorige ultra-zware Wunderlich Marathonruit brak er regelmatig een pootje. Gelukkig met het Nedplex scherm nog niet meegemaakt (dat scherm is ondanks gelijk formaat ook veeeel lichter dan de Marathon)
goed bezig! goeie stimulans om het zelf ook even te doen… (jammergenoeg heb ik geen carport, dus zal ik even een waterdicht kastje in elkaar moeten knutselen)
grinnik, dan ben je daar mooi druk mee geweest, maar eerlijk is eerlijk: een heel mooi resultaat
RhanRT[/quote][/quote]
Even kort door de bocht: is het spruitstuk van mijn R1150RT ook van dit poetsbare rvs en zou ik daar dus ook dit resultaat mee kunnen bereiken??
Voor als ik niet op de motor zit en wat te vervoeren heb: een Toyota Verso 1.8 Dynamic business CVT van 2011 met 4100 kilometer op de teller. Ik heb er een tochtje van 250 kilometer vanuit limburg voor moeten maken maar na 4 weken rijervaring kan ik zeggen dat dat de moeite waard was.
Net ontvangen: een set MVerholen verlagers voor de voetsteunen
Zo’n 40mm lager, en veel kanten uit verstelbaar. Binnenkort ook een foto van de gemonteerde steunen, maar nu lukte dat even niet.
Misschien moet ik het ook niet buiten in het donker op een natte straat proberen…
Ik gebruik dezelfde verlagers. Prima spul en bijzonder mooi gemaakt met grote aandacht voor de details en de afwerking!
Tip: doe een beetje borgmiddel op de inbusstiftjes.