Ook op GS Forum nog wat antwoorden gehad en wat zaken uitgetest.
Geplaatst 22 uur geleden
MIjn RT is een R1150RT SIngle met kat bj 04-2001 en de CCP ziet er beige uit (of moet verkleurd zijn) en heeft
aan een kant nummer 61 36 8 366 621 erop staan en aan de andere kant 30 - 86
Als ik de tabel zo zie en hier en daar nog wat lees op internet is er geen instelling nodig voor de kat op een 1150rt (dus 87, 87a heeft geen zin)
en staat 86 voor Low Octane Fuel. Dus dan zou mijn ccp 30 - 86 alleen zijn voor een instelling voor rijden op laag octaan gehalte benzine.
Maar het is wel allemaal erg verwarrend moet ik zeggen of is er hier iemand die het beter uit kan leggen hoe het precies zit?
11 uur geleden zei dutch67:
Zou je een Foto kunnen plaatsen van je Zekeringskast? De van jou genoemde ccp is voor vermogensreductie gedacht. Dus weg met dat ding en de Roze erin steken.
Zie ook hier…Bovendien hoort deze absoluut niet in een R1150
Er zitten 2 van dit soort blokjes in, een is het startrelais (Geel) de andere de codecataplug (beige achtig).
Ik heb deze motor zo 2e hands gekocht, dus neem ik aan dat het er normaal op hoort te zitten.
In de handleiding van de R1150Rt staat dat deze codeerplug niet gebruikt wordt.
Erg vreemd hoor, hoe zit het nou?
Die ccp die jij hebt is in ieder geval verkeerd. In jouw R1150RT hoort een ccp zoals ook gebruikt wordt in een R1100GS. Daarmee krijgt hij in vergelijking tot een RS net ff wat meer Benzine in lage toeren. Heb laatst datzelfde probleem gehad bij de R1150RT van mijn Broer en daar heul lang naar gezocht wat er nu eigenlijk in hoort. Antwoord , de Roze Rode ccp. Heb je evt de laatste 7 Letter/Cijfer combinatie van je Framenummer voor me?
Heb het nog eens even voor je opgezocht
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=0419-EUR-01_2000_R22_BMW_R_1150_RT_00_0419,0499_&diagId=13_0841#61368366625\
Kan zijn dat de vorige eigenaar geprobeerd heeft met je ccp het KFR wat te dempen omdat op Low Octane uiteraard het onstekingstijdstip een andere zal zijn. De enig juiste oplossing tegen KFR is echter enkel en alleen een uiterst secuur instellen van de smoorkleppen al het andere is bullshit.
Dat zou zo maar kunnen dutch67.
De afstelling van de gaskleppen zou perfect moeten zijn, want dat is 4 weken geleden door onze FreekC gedaan
Dus ik moet een blokje hebben waarbij 30 (massa) verbonden wordt met 87 en met 87a.
Dus ik zou deze plug kunnen zelf aanpassen dan
Is dat correct?
Ja dat is correct, je kan ook brugjes leggen dat maakt allemaal niks uit maar die ccp kun je zo gunstig krijgen dat ik niet eens de moeite zou nemen om daar zelf wat te knutselen ik hou het graag origineel en overzichtelijk. Maar je kan je ccp uiteraard aanpassen maakt uiteindelijk niks uit. Wat ik zo over Freek hoor ga ik ervan uit dat je gaskleppen idd goed staan.
Bedankt voor de hulp dutch67
Want ik heb er al bijna alles aan gedaan, kleppen, gashuiskleppen, hallgever, bougies, etc.
Ga vanavond dat 30-86 blokje wel even omsmurfen naar een 30-87-87a blokje.
Dan deze week eens kijken wat ie daarop doet.
En dan ook nog John’s Stage 8 erin daarna
Ik heb hier nog een originele rose liggen, als je hem wilt hebben moet er effe omkomen.
nummer 495 61,36-8 366 625 30/87/89a
-Freek-
Bedankt voor het aanbod Freek, maar ik heb de mijne al even omgesmurfd naar een 30-87-87a.
Inmiddels ook mee gereden en de resultaten zijn zeer teleurstellend.:nopom:
Hij loopt er erg beroerd op. KFR is veel meer en loopt gewoon niet lekker. Hij stottert/hikt af en toe en ook bij
accelerenen gaat het niet vloeiend meer.
Na ritje van 30 km hem eruit gehaald en ik moet zeggen dat tot nu toe hij nog het beste loopt
zonder een plug.
Ga voorlopig verder rijden zonder plug en nog even afwachten wat John’s Stage 8 Chip gaat doen.
Hieronder het omkatten van de 30-86 plug naar een 30-87-87a plug