De grote schoonmaak is begonnen -Laatste nieuws: De eerste rij-impressie met de HyperPro Schokdempers

Je zegt het zelf al; een mooie ronde RT-forum sticker. Plak deze exact in het midden over de beschadiging. -top-

Op mijn fiets zitten er verscheidene en dat zonder beschadigingen . . . :wink:

Ik heb de koffers destijds met bumperspray gedaan, simpel en een mooi resultaat

Vandaag naar de Action geweest voor zo een bus Tire Shine maar niet te vinden , dan maar een bus bumper spay meegenomen , hopelijk geeft dit ook een redelijk resultaat .

Al 17 dagen geen enkele ABS storing meer gehad, sinds het vervangen van de accu -kwijling-

Afgelopen week nog wat kleine klusjes gedaan:

De uitlaat was aan de voorkant bij de kat onder de schetsplaat nogal zwart/bruin aangekoekt.
Deze heb ik met veel poets en polijstwerk toch weer toonbaar gekregen.

Ook zelf een carbon folie geknipt en op de kroonpplaat geplakt tegen het beschadigen.

De rem en koppeling kapjes geschuurd en gespoten, want deze waren verweerd en afgebladderd.

Op het voorspatbord waar de beschadiging zat voorlopig een BMW thema sticker geplakt. Ben er
nog niet helemaal uit wat het uiteindelijk moet gaan worden.

Meeste werk heb ik gehad met de kneepads. Deze waren beide helemaal los, kromgetrokken en langs de randen opgezwollen.
Ook zaten er van eerdere pogingen door vorige eigenaar vieze dikke lijmresten op.
De kneepads verwijderd en de lijmresten op de kuip verwijderd (veel werk).
Toen met een borstelschijf de kneepads aan de achterzijde rondom en over een breedte van 2cm afgeslepen, totdat deze
een dikte hadden van 3 a 4 mm. Op deze manier kon ik de vervormde kneepads weer vlakker tegen de kuip terugplaatsen.
Daarna met bizon 2 componenten snel epoxy lijm de kneepads er weer opgelijmd.
Als laatste afgekit met hoge kwaliteit beglazingskit en daarna de randen zwart gespoten.
De kneepad zitten er weer mooi vlak op nu. Maar wat een werk :open_mouth:
Ben nog niet helemaal tevreden met het resultaat aan de randen rondom, want dat is nog niet helemaal strak.
Daar moet ik nog iets op verzinnen. Het eindresultaat is in ieder geval veeeeeeel beter dan ervoor.

Binnenkort ga ik de ook nog de verlichting moderniseren. Met Xenon had ik ook goede ervaringen op mijn vorige twee R1200GS machines.
Xenon geeft 's avonds veel beter zicht dan de huidige halogeen.
Het dimlicht ga ik vervangen door Xenon H7 (4300k) en het grootlicht door Xenon H3 (6000k).
De knipperlichten worden LED 2W SMD met weerstanden, omdat ze anders vanwege het lage vermogen te snel gaan knipperen.
Het achterlicht ga ik vervangen door LED 3W SMD met meerdere LED’s rondom, vanwege de kentekenplaat.
Het remlicht ga ik vervangen door LED 5W CREE, zodat deze goed en feller oplicht t.o.v. achterlicht.
De mistlampen aan de voorzijde laat ik voor wat het is, omdat ik deze waarschijnlijk zelden zal gebruiken, zeker nu ik ook Xenon monteer voor Dim en Groot licht.
IMG_1116.jpg
IMG_1121.jpg
IMG_1120.jpg
IMG_1119.jpg
IMG_1117.jpg

Pas op dat je geen ABS storing veroorzaakt, dim- en remlicht zijn integraal onderdeel van het ABS systeem …
Screen Shot 2017-07-15 at 17.58.39.png

@Inspector Gadget: Bedankt voor het schema.
Maar ik had rekening gehouden met dit feit door weerstanden te gebruiken, zodat de aansluitwaarden hetzelfde blijven als origineel.

Helaas vallen de LED’s mij erg tegen qua lichtopbrengst en heb ik voorlopig de gewone lampen gehouden v.w.b. knipperlicht, achterlicht en remlicht.
Stadslicht wel vervangen door LED.
V.w.b. Xenon heb ik de H7 inmiddels vervangen.
De H3 lamp niet omdat de geleverde lamp niet past in de speciale houder van het grootlicht :frowning:

Ik zal toch ook een keer mijn voorlampunit moeten uitbouwen om de aanslag aan de binnenkant van het lamphuis schoon te maken.
Mooi klusje voor de winteravonden :smiley:
IMG_1125.jpg
IMG_1123.jpg

Ik heb bijna “dozen vol” led’s verzameld voordat ik “de juiste” gevonden had.
Zie mijn eerdere berichten, led’s geven heel directioneel licht, en met het afwezig zijn van fatsoenlijke reflectoren bij de RT’s, is het resultaat qua zichtbaarheid versus de bestaande gloeilamp, soms heel matig inderdaad.

Uitbouwen van je koplamp kan je m.i. voorkomen door hoge-druk lucht en een pijpborstel te gebruiken?

Ben heel benieuwd hoe je dat doet/gedaan hebt. :unamused:
Heb je voor mij wat uitleg erbij?

Je koplamp uitbouwen kám het risico geven dat de plastic montage-punten afbreken.
Plastic wordt nogal bros na jaren invloed van straatvuil, temperatuurinvloeden en UV.

Door via de lampvoet-gaten met hoge-druk lucht en een pijpborstel kan je volgens mij ook redelijk ver komen met het schoonmaken.
Die pijlborstels zijn vaak ook behoorlijk flexibel dat je vrijwel in alle hoeken en gaten kunt komen.
nylon-pijpborstel.jpg

Klopt helemaal wat Inspector Gadget zegt. Daarnaast ben ik blij dat de koplamp van de 1100 nog “ouderwets” van glas is vervaardigd. Deze is veel minder gevoelig voor temperatuur- en weersinvloeden en UV straling. Ik zie niet alleen bij motoren, maar ook bij auto’s dat koplampen van plastic op termijn ook dof worden en zelfs kunnen gaan lekken waardoor deze van binnenuit condenseren.

Goeie TIP van de Inspector om met de aanbevolen borstel de lamp-unit van binnenuit te reinigen. :bulb:

Ben even bezig geweest met een soort van pijpborsteltje, maar dat gaat 'm niet echt worden #!&+>@#$^@$#!%$#)&^@&^%#.
Er is erg weinig ruimte en kan er met m’n grote klauwen (4XL) erg moeilijk bij :mrgreen:

Ik heb nog even verder gezocht met google en kwam dit [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=b0F5E9M5sKQ[/youtube]
tegen.
Best wel slim en eenvoudig bedacht. :bulb:
Ik ga eens op zoek naar de juiste materialen hiervoor en dan dat maar eens proberen.

Wordt vervolgd

Nou, vooruit Eilert, nog een praktische tip dan maar:

Doffe kunststof koplampen van de auto, kun je simpel schoonmaken met goedkope (euroshopper) witte tandpasta op een vochtig sponsje (géén schuurspons), goed boenen en naspoelen met schoon water… En niet de lak van de auto meepoetsen, natuurlijk!

Volgens mij heb ik kopen- of zilverpoets al eens voorbij horen komen. :wink:
Maar dit is dan wel voor de buitenkant.
http://www.bmwrtforum.nl/forum/viewtopic.php?f=119&t=7713&p=81492#p81492

Voor Bert en Rob: -top- (bedankt voor de tip!)

Voor verweerde kunststof koplampen heb ik meestal het onderstaande trio gebruikt.
Eerst met een foamschijf polijsten met Commandant Scratch Remover 5.
Daarna met foamschijf en Meguiars PlastX Clear Plastic Cleaner & Polish.

Het resultaat is altijd afhankelijk van de diepte en mate van de verwering.
Ga ervan uit dat het nooit als nieuw wordt, maar met een beetje doorzettingsvermogen en
vooral geduld zijn redelijk mooie resultaten te behalen.
Mijn zeer verweerde ruit heb ik ook weer op deze manier enigszins toonbaar gekregen.
Maar hiermee ben ik zeker een halve dag zoet geweest 8)_
IMG_1131.jpg
IMG_1130.jpg

Vandaag de 2 NGK Iridium BKR7EIX bougies ontvangen, welke ik besteld had op advies van FreekC.
Vanavond de Brisk bougies demonteren en de NGK Iridiums monteren.
Ik ben benieuwd of er verschil merkbaar is tussen Brisk en NGK Iridium en
of het KFR nog verder verminderd kan worden. :unamused:
IMG_1132.JPG

Al 22 dagen geen enkele ABS storing meer gehad, sinds het vervangen van de accu -kwijling-

Gisteravond nog een flinke proefrit gemaakt met de NGK Iridium BKR7EIX bougies.
Ik moet zeggen dat ik erg weinig verschil merk tussen de Brisk’s of NGK Iridium’s.
Gevoel zegt dat de NGK Iridium’s iets krachtiger aanvoelen, maar kan ook suggestie zijn.
Zou er wat langer mee moeten rijden om echt het verschil te bemerken.
In ieder geval is de levensduur van de NGK langer, dus zit ik voorlopig goed.
Ook de prijs was best goed http://www.gsparkplug.com/1x-ngk-iridium-ix-spark-plug-bkr7eix-2667.html

Het KFR is toch nog enigszins te bemerken en ik vraag me af of er nog meer uit te halen valt.
Tot nu toe alles volgens boekje gedaan: Kleppen stellen (in 0,15 uit 0,30), synchroniseren door FreekC, injectoren gereinigd en NGK Iridium.
Vraag me af of de 16 jaar oude bougiekabels en boubine vervangen nog verschil zouden kunnen uitmaken?
Iemand hier die daar ervaring mee heeft? :unamused:

Vandaag de op internet gescoorde Wünderlich ERGO zadels ontvangen en de orginele zadels vervangen door de ERGO’s.
Zitten een stuk harder/steviger dan de veel te zachte originele zadels.
Eindelijk geen houten r**t meer bij wat langere ritten. Big RT Smile
IMG_1133.jpg
IMG_1134.jpg
IMG_1135.jpg
IMG_1136.jpg

Zit de duopassagier nu niet lager als bij de originele ? Die indruk heb ik althans .

De foto’s geven een beetje vertekend beeld.
Mijn zadelsteun heb ik 8mm verhoogd door er een plaatje tussen te zetten en
het zadel heb ik in de middelste stand gezet. Dus het zadel is daardoor iets achterover gekanteld.
Daarom lijkt het duo zadel veel lager dan in werkelijkheid.
Even een nieuw fotootje geschoten waarop beter te zien is dat de duo een paar centimeter hoger is.
T.o.v. origineel zijn de zadels wel iets dunner.
Dus in vergelijking met de originele duo is de duo nu iets lager idd, maar niet extreem.
Maar ik ben nog een beetje aan het experimenteren wat de beste instelling/zit moet gaan worden.
Ook is het grote zadel een paar centimeter smaller dan origineel, is wel zo prettiger bij stilstand
omdat je beter bij de grond kunt ook in de hoogste zadelstand.
Ik had op mijn vorige motoren (beiden R1200GS) ook dit soort zadels, maar dan van Touratech.
Deze bevielen mij uitstekend qua zit en comfort. Ook op lange ritten hou je het veel langer uit op
een wat harder zadel en is de druk op je staartbotje veel minder.
IMG_1137.JPG

Na diverse ritten ervaar ik toch teveel wind en turbulentie achter de standaard ruit, vooral omdat ik redelijk lang ben
en dus hoog zit.

Dus op zoek gegaan naar een VStream en deze gevonden bij Motozoom voor € 179
Vond dat wel een goede prijs dus maar besteld.

Voor geïnteresseerden

https://www.motozoom.com/ZTechnik-VStream-windscherm-BMW-R-1150-RT-helder.html
DE000034319.jpg