Camera op linker spiegel(huis) R1200RT-P

Mooi projectje, Marcel . . . . leuk dat je gedeeld hebt . . . . Ik heb het draadje verplaatst en onder: “SLEUTELPROJECTEN VAN LEDEN” geplaatst . . . .

Helaas lukt het maar niet een goede plek te vinden, daarom als volgt, al dan niet tijdelijk, opgelost;
Echt fraai is het niet, jammer genoeg.
Het zit wel stevig. :wink:
20140422_175259.jpg
20140422_175029.jpg

Hmmm, in een ander draadje wordt gewaarschuwd voor de gevaren van een zelf gemaakt zonnescherm. Deze uitstekende oplossing lijkt me ook niet heel erg veilig…

Verstuurd vanaf mijn ASUS Transformer Pad TF300T met Tapatalk

Ik gaf het al aan, het is inderdaad niet fraai. _002
Op de foto is het misschien niet goed te zien maar het zit (wat) meer achter het spiegelhuis.
Dus op zich valt het qua uit steken, volgens mij, wel redelijk mee.
Maar je maakt wel een heel goed punt, ik zal eens over de motor “heen duiken” in dat optiek, en proberen de gevaren in te schatten, zo ver ik dat überhaupt kan. :wink:

Ik ben er zeker nog niet uit, wat dat betreft. :$

Vandaag opnames gemaakt vanuit die positie, ik zal ze maar niet publiceren. :$
De trillingen komen behoorlijk terug in de opnames, en zijn, zo te zien, korte maar heftige trillingen. :open_mouth:

Ik vermoed omdat mijn ESA-voorvering nog steeds in de Sport-stand staat. _001
Moet nog steeds proberen een afspraak te plannen met JJ Suspension. :$

Toch wel benieuwd hoor. In YouTube kan je een beeldstabilisator gebruiken . . .
Ik heb mijn cam overigens vastgezet met een deugdelijke Rammount. Het resultaat is er, hoewel wel achter het windscherm . . . :open_mouth:

Heel herkenbaar, mijn opname, gemaakt met een Canon HF200 in fullHD op 50i en met OS aan, is niet om aan te zien.
De steun geeft te veel trilling door. Ik ben nu opzoek naar een goed alternatief. Zelf een aanpassing achteraf met Première helpt niet genoeg. Alle opnamen kunnen zo de prullenbak in.
Baal er behoorlijk van omdat ik veel tijd en energie heb gestoken in een goede steun die voor mijn gevoel genoeg ondersteuning gaf aan de camera.

De volgende test wordt met de oude, vertrouwde zuignap, daar haalde ik in het verleden goede resultaten mee.
De montage was overigens met de korte RAM-mount & speciale kogel voor GoPro.

De beeldstabilisator van YT gebruikt, het resultaat is matig;

[youtube]TDVPkREfA9c[/youtube]

Dank zij RTeetje camera op het rechter spiegelhuis geplaatst. Trilt bij mij minder dan links.

[youtube]4c8pgMjE6i4[/youtube]

Geen beeldstabilisator YT gebruikt.
Nu nog een afdakje tegen de regen maken. :smiley:
Muziekje natuurlijk onvermijdelijk vandaag

Peter

Moeite waard om dat ook eens te proberen.
Links is mijn zoete kant, op de motor. :$

Zelfde regen-film, maar nu vanaf links.
Zoek de verschillen

En weer dat liedje…

[youtube]AdjhWsURvCY[/youtube]

RTeetje

Vandaag wederom geprobeerd maar nu aan de rechterkant de spiegelmontage gebruikt, maar helaas, geen verschil.
Echt te veel trillingen, ook aan de rechterkant. :frowning:

Omdat ik daar al min-of-meer rekening mee hield, ook de zuignap meegenomen en op de terugweg gemonteerd.
En die opname ziet er wel strak(ker) uit.

Kortom, waarschijnlijk totdat ik JJ Suspension mijn vering heb laten reviseren, heeft de spiegel-montage bij mij geen positief resultaat.

Misschien ligt het aan de montage?
In ieder geval geeft deze montage voor mij tot nu toe het beste resultaat.
Peter
motor.jpg

Ik denk niet dat de montage zoveel zou uitmaken. _001
Ik weet dat mijn WP-voordemper permanent in de ESA Sport stand staat, en ik vermoed dat dit de grondslag van de trillingen zijn.
En verklaard ook waarom ik soms echt kapot ben als ik wat langer op de motor zit/zat, zoals vandaag. :frowning:

Naast de penetrante benzinelucht, ik dors het niet langer aan de motor lang in de volle zon te laten staan.

Binnenkort maar eens vakantie nemen & afspraken plannen met de BMW dealeRT (terugroepactie) en JJ Suspension.

Was maar een idee. Succes verder.
Mocht je nog advies kunnen gebruiken, kan ik je RTeetje van harte aanbevelen

Dank je wel voor de tips en adviezen! _004

Ondertussen nog wat meer opnames gemaakt;
Deel van mijn “probleem” lijkt een oudere laptop waar ik de films mee bekijk (videokaart kan het blijkbaar niet) én het feit dat het 1080p met 60 frames/sec is. :$

Met de zuignap zag het overigens er heel goed uit.
Maar daar gaat dit draadje verder niet over. :wink:

Ik overweeg ook om een camera op mijn R1200RT te monteren.De eerste plaats die bij mij opkwam was om een net steuntje/bevestiging te maken aan de zijkant van de bovenkuip op de plaats van het BMW embleem.
De gedachte was om het embleem te verwijderen, eventueel 2 gaatjes te boren, en de steun met een rond plaatje aan de binnen en buitenkant van de kuip te bevestigen
Als je de camera beu bent of de motor verkoopt plak je het embleem weer terug.

Heeft iemand ervaring met camera bevestiging (met name trillingen) opzij van de motor op de kuip ?

Ik hoor het graag.

Ik heb die zuignap dus gebruikt op de zijkant, nabij het aangehaalde logo.
Qua trillingen viel dat bij mijn motor enorm mee.

Ik zal zien wat ik publiekelijk zal & kan publiceren en dit draadje updaten.

k overweeg ook om een camera op mijn R1200RT te monteren.De eerste plaats die bij mij opkwam was om een net steuntje/bevestiging te maken aan de zijkant van de bovenkuip op de plaats van het BMW embleem.
De gedachte was om het embleem te verwijderen, eventueel 2 gaatjes te boren, en de steun met een rond plaatje aan de binnen en buitenkant van de kuip te bevestigen
Als je de camera beu bent of de motor verkoopt plak je het embleem weer terug.

Lijkt leuk maar het tupperware van Herr BMW trilt meer dan je lief is. Gewoon op frame zetten zou mijn advies zijn op de P Plaats zoals eerder beschreven kijk wel welke kant meer trilt links of rechts.Wat gegalvaniseerde CV buis moduleren zodat hij past op de " p plaats" en u profiel waar de rammount in kan er op de gegalvaniseerde gemoduleerde pijp lassen . Spiegelhuisomranding inkeping frezen en klaar is kees . Alles bij elkaar een paar uurtjes werk en qua materiaal kosten nauwelijks iets. Rammount was het duurste.
Succes.

Ik kwam tijdens het -treffen2014- iemand tegen die goede resultaten scoorde met de camera (Garmin Virb) met een zuignap links op de Tupperware (met een draadje er aan voor als het mis zou gaan) Dan lijkt het plan op de plek van het logo nog niet zo gek. Je kunt er alleen onder het rijden niet bij (tenzij je erg gymnastisch bent en worstelt met een doodswens)
Ik heb zelf de camera van Action op de spiegelbevestiging op het stuur zitten. Lijkt ook redelijk te gaan (niet perfect) en je hoeft er verder niets voor te boren, frezen of aan te passen, alleen een standaardje in elkaar hobbyen.