Camera op linker spiegel(huis) R1200RT-P

Nee helaas. Mocht er zelf niet eens aankomen. :frowning:

Maar, ik ga de staaf bij die van mij inbouwen en maak er dan foto’s van.
Denk dat ik die € 45,- voor het linker spiegelhuis wel ga uitgeven om te kijken of het werkt. Lukt het niet, dan gaat het weer in de verkoop.

Ik ga het anders doen.Geen nieuwe P spiegels maar ik ga normale tweedehands zijspiegels kopen ( ongeveer 30 euro dan met glas ) en daar een uitkeping in maken met de Dremel. Daarna wordt het zoeken hoe er een plaat met staaf op het frame gezet kan worden, zonder dat er te veel dikt wordt verloren opdat de spiegels er niet te makkelijk van af komen. Ben overigens benieuwd naar je oplossing.

ik ook nog… Big RT Smile

komende weken nog niet echt tijd om te knutselen, maar na de eerste week van maart wel. Dan een paar avonden er voor gaan zitten.
foto’s volgen!

Ik vermoedde al zoiets, vandaar de jammer-Smilie.
Wel begrijpelijk natuurlijk.
Wat dat betreft wel jammer dat BMW geen “exploded views” beschikbaar heeft van de diverse montages.
Kortom, weer een Smilie: _002

Ik denk dat inderdaad een hele goede is;
Met mijn “hou-het-onderdeel-ff-op-de-verwachtte-plek”-onderzoek kwam ik er al snel achter dat een niet-OEM ruit op die beoogde plek zeer waarschijnlijk een probleem zou geven, te breed.
(in mijn geval, dit keer, een Wunderlich Marathon windscherm)

Ikzelf overweeg de montage-punten die aan de linker-kant van de spiegel-frame buizen zit, alleen is de afstand tussen de gaten van mijn “RAM-bal met staafje” net ff te groot, ik zal dus een gaatje extra moeten boren.
Daarnaast schat ik in, omdat ik ook de Wunderlich winddeflectors gemonteerd heb, ik geen verdere gaten of sleuven in het spiegelhuis hoeft te maken, er zit al een flinke spleet tussen het spiegelhuis wat dat betreft.

Kortom, ik doe waarschijnlijk moeilijker dan het in de praktijk mogelijk zou kunnen zijn, in mijn specifieke geval. :$

Als ik er mee aan de slag ga en tot de oplossing kom, zal ik zeker ff een foto plaatsen.

Alleen is dit de “Te Koop/Gezocht”-rubriek dus ultimo zal dit draadje verloren kunnen gaan. :wink:

Overigens ik heb een paar foto’s hoe iemand (sorry, ben het vergeten wie) een dergelijke staaf gemonteerd heeft maar die is niet volledig (of wellicht zelfs niet geheel juist).

Heren,
Ik zal dit draadje binnenkort in de gadget rubriek plaatsen, want het zou inderdaad jammer zijn als deze ideeën, zoals Dutchmidiman terecht opmerkt, verloren zouden gaan!

Bert M

Goed idee!
Dan zal ik de foto’s van de klus daarbij zetten.
Heb vandaag het spiegelhuis besteld. Dus, het wordt al weer iets concreter… :$

@ Bert M: Aangezien ik het spiegelhuis dus besteld heb, is de vraag hiernaar ook niet meer relevant. Verplaatsen naar een passendere rubriek zou dus goed uitkomen.

gr.
Marcel

kijk zo zo het moeten worden. Alleen moet het lampje een camerastatiefje worden

En hier wat foto’s zoals ik die ontvangen en/of gevonden heb;

PS:
@marcel72;
Als je het onderwerp van je 1e (!) bericht aanpast naar (bijvoorbeeld);
“Winterproject: camera op linker spiegel(huis) RT-P” (of iets van die strekking) en daarna PB aan de beheerders, kunnen ze dit draadje verplaatsen naar “de andere gadgets”-rubriek.

Zoals het officieel gemonteerd zit aan de binnenkant bij de RT-P; (sorry, heb nog geen betere foto kunnen vinden)
Je ziet in die foto m.i. duidelijk dat die “P bracket” dus aan de rechterkant op de spiegelbehuizingsframe gemonteerd wordt.
lightbracket5-M.jpg
Nog een andere afbeelding. Hier zie je een gedeeltelijke montage, zo te zien. _001
Maar deze afbeelding laat zien ook juist de plek waar ik zelf aan denk, de 2 clipjes op het spiegelhuisframe.
lightbracket5-M.jpg

Hoi DMM,

dat was exact de plaats waar de staaf bij de RT-P ook vast zat.

Kreeg vandaag een mail van v-nix met wat leuke spullen erin getoond.
Eén van die zaken was het volgende:
http://www.v-nix.nl/extreme-ways-tripod-mount-v2#specificaties

Zou deze niet aan de staaf kunnen worden bevestigd? Bout door ogen staaf en hiermee de tripod mount vastzetten. Weet niet of de afmetingen allemaal mooi overeenkomen.
Is maar een idee.

gr.
Marcel

Hallo Marcel,

Thanks! _004

Die camera-schroefdraad-naar-GoPro heb ik ook (http://www.v-nix.nl/gopro-tripod-mount), naast de wat duurdere versie van geheel aluminium;
http://www.v-nix.nl/gopro-tripod-mount-aluminium

Enige nadeel is dat die camera-schroefdraad in die voet volgens mij Engelse draad (1/4 inch) is.
Wel de standaard voor foto-, filmcamera’s en statieven.
Maar daar heb ik geen verdere ervaringen. _001

Maar op zich +1 voor je briljante idee!
Zal misschien wat creativiteit om bouten en schroefdraden op elkander af te stemmen, maar op zich lijkt mij dit zeker ook een oplossing wat dat betreft. _004

Edoch, ik heb gekozen in die combinatie (met RAM-arm, balletjes etc) toch voor deze oplossing te gaan:
http://www.ram-mount.be/nl/product/rap-b-202u-gop1/

Het voordeel is dat je, met RAM-delen, de GoPro (of elk andere camera of apparaat met een RAM-balletje) behoorlijk veel vrijheid hebt om het precies naar wens te positioneren.
Althans, dat is mijn gedachte en verwachting daar over. _001

Ik weet niet of je ver weg van Veldhoven zit.
Anders kan ik misschien helpen met de verlopen van de schroefdraden.
Ik kan met de draaibank de meeste draadsoorten snijden en ik heb behoorlijke uitgebreide tappen/snijplaten verzameling.

Hoi DMM,

op de clipjes ben ik bang dat het te veel zal trillen.
De bevestiging zoals op de eerste foto (originele RT-P plek) zal ik gaan proberen. Daarvoor ook het spiegelhuis met reeds bestaande inkeping.
Spiegelhuis was vandaag nog niet binnen, dus nog even wachten.

Je oplossing met de RAM-Mount is oké. Bij mij geeft dat dan weer een extra verhoging van de camera, met de daarbij behorende trillingen.

We gaan het zien!

gr.
Marcel

Hmm, ok, da’s wel jammer om te lezen;
Ik ging er vanuit dat de trillingen op de spiegel zelf (& dus gebied daar omheen) wel mee zouden vallen, aangezien de spiegels bij mij geen trillingen laten zien.
Ook de stuurspiegels niet.
En ook de apparaten (gps & communicatie) op de Migsel steun op het dashboard bemerk ik vrijwel niets van trillingen.

Maar je maakt wel een heel goed punt;
Bij camera’s zie je trillingen veel eerder dan dat je ze zelf bemerkt.
Dat weet ik nog wel bij een opname die ik gemaakt had op de 1100RT een aantal jaren terug, toen we nog echte winters kende, ik had de camera boven de spiegel op mijn Whelen’s gemonteerd, de opname zag er niet echt denderend uit. :$

Maar dat was de 1100RT en die was toch wat meer een schuddebuikje wat dat betreft. :wink:

En wederom een goede tip, hou lengtes van de armpjes beperkt, door het “grote” gewicht van de camera kan je ook vreemde effecten krijgen.

Dan weer eens een tip van mij naar aanleiding van het bovenstaande;
Monteer noch verbouw niets permanent totdat je de opnames bekeken hebt. :laughing:

Zoo, het spiegelhuis van de R1200RT-P is binnen. Mochten er nog meer mensen zijn die deze variant voor het een of ander gaan gebruiken, hieronder staat een afbeelding van het etiket op de verpakking. Met dat nummer zou het moeten lukken.
En nu nog ergens tijd vrijmaken om te gaan knutselen…

Zo, de eerste poging is gelukt. Miste alleen nog een M6X50 bout :frowning: Dus nog niet alles in elkaar en vast kunnen zetten.
Goede nieuws is dat mijn verhoogd (en dus breder scherm) er mooi langs gaat.
Slechte nieuws is dat ik wel het spiegelhuis heb, maar er nog geen glas inzit. Dat komt als alles ook past en werkt. Laat ik het lekker door een monteur van BMW erin klikken. Ze gaven zelf aan dat het een kans van 50 % was dat het goed ging… :open_mouth:

Morgen de rest in elkaar zetten en dan in maart maar eens gaan testen.

Strak! _005
Bedankt voor de info! _004

Zit bij die verpakking ook die arm met kogelgewricht?

Nee, dit is alleen de spiegelbehuizing;
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=0368&mospid=51559&btnr=51_7957&hg=51&fg=16&hl=11

Zie mijn eerdere reactie voor de staaf;
http://www.bmwrtforum.nl/forum/posting.php?mode=reply&f=42&t=8351#pr90277

Dank ddm, ik had het inderdaad zelf gewoon kunnen lezen en ik heb het gevonden. Ik wil dit ook gaan doen, maar wat ik niet kan vinden is het gebruikte kogelgewricht. Voor wat betreft trillingen die zullen er ongetwijfeld zijn, ik verwacht en ik hoop dat deze minder zijn dan andere oplossingen die op de motor worden gemonteerd gezien de montage aan het frame.

Het kogelgewricht dat ik heb gebruikt komt van de bevestiging aan de valbeugel. Dacht probeer het eens…

Is een bevestiging voor de contourgps, maar zal ook werken bij andere zaken die via een RAM-kogel bevestigd kunnen worden.
http://snelbalie.gps.nl/accimg.php?acc=3432

gr.
Marcel