Camera op linker spiegel(huis) R1200RT-P

en zo goed als klaar. Alleen nog het glas erin laten zetten.
Het boutje in de mount wordt nog korter gemaakt en krijgt een zwart laagje. Ziet net wat netter uit

Netjes! _004

Zo te zien moet het dus ook prima kunnen passen met een niet-OEM windscherm.
Mits je het armpje op de daarvoor geëigende plek monteert. :wink:
Misschien dat, in mijn geval althans, de Wunderlich Flaps eventueel in de weg kunnen zitten.

Ik verwacht (en hoop) dat juist het voordeel van een dergelijke (rubberen) RAM-balletje trillingen (een beetje _001 ) tegengegaan worden.

Want het lijkt mij wel de ideale plek voor heel veel soorten van opnames. _005

Ben overigens wel benieuwd wat de kosten zijn geweest??
Als ik het goed begrijp heb je een volledig nieuwe P spiegel en P bracket gekocht. Of heb je alleen maar de buitenste rand van het spiegelhuis gekocht?

De kosten waren hoger dan ik aanvankelijk had gedacht. Dit komt doordat ik gekozen heb om nieuw materiaal aan te schaffen i.p.v. te gaan zoeken op internet.
Overigens zijn spiegelhuizen wel te krijgen, maar met verzendkosten even duur als nieuw.
De prijzen zijn allemaal ongeveer prijzen (de exacte heb ik nu niet bij de hand):
staaf € 35
spiegelhuis € 45
glas met stelmechanisme € 60

Het glas was optioneel, maar de monteur bij de dealer gaf aan dat het gebruiken van het oude spiegelglas 50 % kans op breuk gaf (bij het uit het spiegelhuis halen). Aangezien ik ook de originele spiegel wil gebruiken, was dat geen optie.

Dus, niet goedkoop, wel stevig, esthetisch (smaak) en makkelijk te monteren.

gr.
Marcel

Inderdaad niet goedkoop, maar dat zijn BMW onderdelen eigenlijk zelden. :$

Zoeken op de 2e hands markt zou je dan een sloop RT-P moeten vinden, en die zijn er inderdaad soms.
Of vragen bij demontage-bedrijven zoals Boonstra Parts. _001

Ik heb toevallig mazzel gehad met mijn “gemodificeerde 2ehands” en heb nog staan twijfelen of dit niet wederom een impulsaankoop was, zoals wel vaker bij mij het geval is. :frowning:

In mijn optiek geeft dit draadje aan dat dit achteraf nog te bezien valt. :wink:

Dus een _004 voor de inzet van deze en gene!
Met nog ook eens de nodige uitleg en foto’s. _005

Nu wachten op betere tijden dat ik het ook kan doen. :wink:

He DMM,

ik heb lang lopen zoeken naar een goede oplossing voor het cameraprobleem. Op mijn helm of met een harnas wilde ik niet.
Een zelfgemaakte beugel bleek te veel trillingen op te leveren.
Aan de valbeugel monteren was een goed optie, behalve dat het aan en uitzetten enige acrobatiek vorderde. En mijn vrouw vond dit tijdens het rijden nooit zo leuk… :$

Dus deze oplossing was wel wat duurder, maar ik denk dat ik qua resultaat en gebruik er het beste uit heb gehaald.
Blijft allemaal nog een beetje afwachten. Na de carnavalsvakantie ga ik proberen Big RT Smile
Nu maar hopen dat de winter ook weg blijft!

gr.
Marcel

Hallo Marcel,

Winter? Welke winter? _001 :wink: :laughing:

Ik begrijp wat je zegt;
Ik heb ook diverse oplossingen die op zich wel mooie opnames maken maar je misstaat soms niet in 1 of andere freak-show op de kermis, of een slechte Sciencefictionfilm en dergelijke.

Ik vindt het mooi en subtiel genoeg, inderdaad hopelijk ook met mooi resultaat.

Je “winterproject” is prima geslaagd! _004

Dus deze oplossing was wel wat duurder, maar ik denk dat ik qua resultaat en gebruik er het beste uit heb gehaald.

Ben nu even aan het klussen geweest. Carnaval is niet aan mij besteed. Maar je hebt wel een van de duurste oplossingen gekozen.
Voor diegene die op zo een P-Bracket willen hebben Kan het ook goedkoper.
Het spiegelhuis van de P-uitvoering is niet anders dan de gewone uitvoering . Wat wel anders is de rand om het spiegelhuis, hier zit nl een inkepping in. Koop deze rand op de sloop ( minder dan 10 euro, gehele spiegel van de sloop 27,50) of gebruik de rand die om de bestaande spiegel zit en maak met de Dremel een sparing in de omranding van de spiegel. Gegalvaniseerde ijzerenbuis van de CV 16mm is precies de maat van de P-Bracket. (CV buis 16mm 3euro 70)
Met de buizenbuiger een bocht maken en wat meten en passen , deels plat maken en gaatjes boren en klaar is kees. Hier op nog een ijzer U profiel ( zelf gemaakt dus in alle breedtes te maken) op lassen. Is wel even meten hoe deze er op moet komen. De rare, steile, hoek die het vlak van de P-Bracket heeft heb ik aangepast, mijn plaat staat wat horizontaler. Dus voor minder dan 15 euro en enige tijds investering kan men een zelfde oplossing krijgen. Indien men tijd te kort heeft of hier geen lol aan kan beleven advies P-Bracket gewoon kopen.(36 euro). Maar een volledig nieuw spiegelhuis is dus niet nodig.
Foto’s zal ik later op forum zetten maar eerst weer de motor in elkaar zetten.
Het idee van de Rammount vond ik wel goed dus dat heb ik maar over genomen. Overigens Marcel bedankt voor de inspiratie. (gezien zijn woonplaats wel carnaval aan het vieren)

Hier zoals afgesproken de opnamen.
IMG_3830_1200x800.JPG
IMG_3839_1200x800.JPG
IMG_3838_1200x800.JPG

Hoi RTeetje, DMM

nee geen carnaval gevierd. Ook niet aan mij besteed. De erbij horende vrijde dagen echter wel…
Daarom vandaag maar eens gaan rijden en meteen de camera-houder getest.
Is inderdaad de duurdere versie. Heb hiervoor een aantal redenen:

  • mijn eerste “bouwsel” bleef veel last houden van trillingen. Had echter niet hetzelfde materiaal gebruikt als jij in je beschrijving noemt. Tevens geen gat gemaakt in het spiegelhuis, maar tussen spiegelhuis en kuipdeel laten uitkomen. Ging net, maar was dus niet al te stevig.
  • een “sloop-speigelhuis” was nauwelijks te vinden (tegen een acceptabele prijs). In dit topic zijn verwijzingen naar een 2-de hands spiegelhuis geweest. Deze was dan met verzendkosten zowat even duur als het nieuwe.
  • af en toe gun ik me de makkelijke weg…

Het trillen is een stuk minder dan bij mijn vorige oplossing. Is echter wel nog aanwezig. Is in mijn optiek ook niet helemaal weg te krijgen, gezien het karakter van de boxermotor. Zeker tot ongeveer 2800 RPM trilt het meer dan boven de 3000 RPM.
Voor mij is dit resultaat echter voldoende.

Heb er een filmpje van gemaakt en op internet gezet. Wie de muziek niet mooi vindt, zet het geluid maar af. :wink:
Overigens ben ik vooraf vergeten om de lens goed horizontaal te zetten. Foutje… :open_mouth: :blush:
[youtube]W78EsYgSgjc[/youtube]

Dit resultaat mag er zijn. Ik denk dat de trillingen hoewel nog aanwezig zeker acceptabel zijn. _004

Weinig mis mee, de trillingen vallen m.i. echt heel erg mee.
Misschien dat je nog iets kunt doen met ESA, als je dat hebt? _001
Het zijn vooral, zo te zien, de korte/felle stoten waar je iets van merkt, maar echt nauwelijks.

PS: Welke camera gebruik je?

Hoi DMM,
ESA staat nu op normaal met bagage. Rijdt wel lekker.
De camera is een contourgps. De film is in 720p opgenomen (60fps). Kan ook in fullHD, maar dan met 30fps.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9100 met Tapatalk

Top, dank je wel!

Ik zou de Contour dan een paar stops lichter zetten voor wat betreft de Exposure;
In de donkere gedeeltes, zoals onder de bomen, verliest de camera heel veel definitie.
(dat zie je in je originele opnames waarschijnlijk niet zo heel veel van, helaas op YT weer wat meer)

Dank je voor de tip! Zal hier naar kijken.
Aan het YT-verhaal is helaas weinig te doen. Vimeo bijv. staat maar 500 Mb toe…

Graag gedaan!

Je kunt eventueel ook opteren een zonnehoedje te maken voor de camera, en de camera qua belichting dan iets lichter zetten. Middels die zonnehoed voorkom je overbelichting buiten het bos en in het bos haal je dan iets meer definitie, hopelijk.
Blijf experimenteren met de settings van de Contour, die doet vrij weinig automatisch zelf, vandaar dat je vantevoren de camera moet instellen.

PS: Wellicht overbodig, maar controleer ook of je ContourGPS up-to-date is qua firmware;
Zou versie 1.20 (28 november 2012) of hoger moeten zijn.

Zonnehoedje is een idee! Heb ik ook op een van mijn lenzen van de fotocamera.
Ben benieuwd of er zoiets is van contour, of dat het een afgaande zaak is m.b.t. accessoires van hun kant.

De firmware is up-to-date. :slight_smile:

Hé Marcel uit Heerlen,

Mooi filmpje en de muziek is top. _004

Marcel uit Heerlen

Big RT Smile

Een zonnekap (ook wel eens lenshood of lens shade genaamd) a la een fotocamera ben ik helaas nog niet tegengekomen, anders dan privé projecten van individuen.
(via G00gle zoeken dus op “dyi lenshood” of “dyi lensshade”)

Zoals:
http://www.lenshoods.co.uk/

Maar misschien dat een "regen"kap a la een beveiligingscamera kan helpen, dus alleen de bovenkant iets afschermen. _001

PS: Ik krijg niet het idee dat het een afgaande zaak is voor de Fa. Contour, zo te zien hebben ze een doorstart gemaakt. _001

Ter inspiratie een aantal afbeeldingen (maar dan voor de VIO POV HD);
2014-03-11_3-37-08.jpg
2014-03-11_3-36-40.jpg
2014-03-11_3-35-43.jpg
2014-03-11_3-32-53.jpg