Benzineverbruik poll - Hoeveel gebruikt jouw RT?

En dan mijn rijstijl;

Mijn motor is onderhouden (en aangepast) door Kenny.
Ik probeer mij ook aan de maximum snelheden te houden, soms iets langzamer als dat betekend dat ik met het verkeer beter “mee-vloei”.
Maar soms ook iets sneller om een betere positie op de weg te krijgen, bijvoorbeeld, niet achter een vrachtwagen, busje, aanhanger, buitenlandse bestuurder uit bepaalde landen, bepaalde merken voertuigen, etc, te blijven hangen. :unamused:

Bij de stoplichten sluit ik ook achteraan, de “winst” zie ik niet om vooraan te gaan staan.
Of het risico dat je net de rij aan het “inhalen” bent en het verkeerslicht groen wordt, dan moet je dat ook weer “oplossen”.

Bandendruk heb ik al aangegeven, 2,7 voor en 2,9 achter.

Optrekken doe ik ook heel rustig, vindt het geluid namelijk om ook van te genieten.
En ook ik schakel vrij snel op in de hogere versnellingen.

Remmen doe ik veelvuldig op de motor (nadeel van een dieselrijder :wink: ), om tegen het einde van de remactie (bijv. verkeerslicht, spoorwegovergang, rotonde, kruispunt e.d.), de voorrem te gebruiken met een stukje achterrem erbij.
En ik zie in mijn opnames dat ik een behoorlijk grote tussenruimte aan hou.

De windscherm gaat in hogere standen bij regen (ik rij altijd met het vizier een stukje open) of snijdende wind.
Een beetje wind op mijn botsmuts vindt ik niet hinderlijk, een insect met hoge snelheid wel.

Heb afgelopen winter 1x (en voor het eerst) mijn handvat verwarming gebruikt, daarna niet meer.

Ik rij ook het hele jaar door, tenzij het onverantwoord is.

Mijn rijtempo is vrij laag schat ik in, want die keren dat ik in een groep rij, rijden de overige motoren flink sneller/feller.
Dus zeer waarschijnlijk rij ik “truttig”, maar so be it, dat komt vanzelf met meer ervaring en vertrouwen.

En eerlijk gezegd, ik rij motor voor mijn plezier, en brandstofverbruik is niet iets wat ik echt dagelijks in de gaten hou, alleen even uitreken na een tankbeurt of naar aanleiding van een draadje op dit geweldige RT-forum :laughing:

De afgelopen 2 x na het tanken gecontroleerd wat mijn -1200- verbruikt en kom uit tussen 1:19 en 1:20
Ik rij een stuk rapper dan op mijn vorige motor dus vind het verbruik meer dan redelijk :exclamation: :exclamation: :exclamation:

Luc

Met mijn F650ST en mijn Enfield haalde ik 1 op 25. En mijn rijstijl lijkt volgens mij veel dan op die van Anton en Rob. Ik heb nu het Co bijgesteld en ga weer eens kijken wat nu het effect is. En als dat niks doet dan maar eens kleppen stellen en synchroniseren. Misschien zelfs in de zomer gewoon zonder scherm rijden. Ik ben benieuwd hoeveel ik het verbruik nog kan verbeteren. Misschien het scherm eens vervangen door een stuurkuipje .

Ton _004

Met mijn kawasaki VN900 classic haalde ik ook 1:25, maar ik ga echt niet rijden om alleen maar zo wienig mogelijk benzine te verbruiken. Het moet ook nog leuk zijn :smiley: :smiley:
Luc

Ik wil ook alleen maar een keer testen wat het zuinigste is wat ik kan bereiken. Normaal pas ik me aan aan de flow van het verkeer. Niet harder niet zachter. Ik heb de tijd. Op binnenwegen besteed ik ook veel tijd aan het gewoon genieten van het landschap dus dan heb ik ook geen haast.

Ton _004

Zijn we broers :confused:: :smiley: :confused:: :smiley:
Genieten is bij mij ook waar het om draait.
In ieder geval ben ik van plan heel wat te gaan genieten dit jaar.

Okay nadat ik het Co afgesteld heb zit ik op 1 op 18.2. Dat was dus wel waard om even goed af te stellen. En dat was dus gemeten solo met een ritje naar Den Dolder in de regen en vrij veel wind op de terugweg. Ik zit dan toch al redelijk met mijn gemiddelde als ik het hier vergelijk.

Ton _004

Ook ik heb gestemd. Gisteren met een volle tank aan een toertocht van de vfrclub (in de achterhoek) deelgenomen. Bij thuiskomst 378 km met 21,0 liter afgetankt. Verbruik 1 op 18 (V-power). De toertocht was 200 km over binnen wegen. Over de snelweg ongeveer 180 km, maar ik had de tijd en heb niet over de 110km/u gereden.

En daar ben ik best tevreden over met mijn r1150rt .

Het verbruik van mijn R1150RT bedraagt ca. 1 : 19
Ik rij solo en meestal redelijke ritjes van 80 km enkele reis.

Bert

Ik heb mijn stem moeten aanpassen…
Lange tijd woon-werk gereden met een gemiddeld verbruik van rond de 1:14. Redelijk constant, maar wel aan de dorstige kant. Toegegeven, als er geen files staan rij ik wel stevig door. Na een grote beurt door Kenny (alle vloeistoffen vervangen, afstellen etc) rij ik nu boven de 1:16 _004

[groet], GerbeRT

Ik heb nu een paar keer de 1 op 20 gehaald dus al zeer tevreden.

Ton _004

Dat klinkt alsof ik dat ook moet doen, heb nu ook een gemiddeld verbruik van 1:14… heb de 1:13 ook een keer gehaald maar met lange snelwegritten haal ik de 1:17 weer _005

1 op 25, met gemak.

Gr Rob

Dan heb je niet de poll ingevuld :wink:
Maar serieus: hoe krijg je dat voor elkaar?
Hans

1 op 25 olieverbruik misschien? Met gemak 1 op 25 lijkt me wel heel goed. Ben wel benieuwd hoe je dat doet met een RT.
Tenzij je alleen op 80km per uur wegen rijd in de hoogste versnelling.

Ton

1:25, that’s rather an unusual story. Maar ik laat me graag wijzer maken.

Per slot van rekening rijd ik al bijna 23K Km met dezelfde banden. Dus ook dat kan.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ares

Heb net het verbruik van en naar het rtreffen2011 uitgerekend, ik kom (wederom) uit op 1:22. (1:21,57894736842105)
Nu was het ook maar 205 km totaal voor mij.
Het is dus officieel, ik rij dus blijkbaar echt als een trut. :$
Wordt tijd voor een VRO voor mij, mijn uitlaat moet gaan roken! :laughing:

Ik rij soms als een trut en dan weer als Valentino Rossi maar ik kom ook niet boven de 1:17.
Temperatuur speelt ook een grote factor in deze. Nu het weer warmer word loopt de motor zuiniger maar ik ben echt géén mooi weer rijder en als het boven de 20-25 graden word dan vind ik het motorrijden al minder leuk. Maar ieder zo zijn ding toch? _004

Grtz Eddy

ongeveer 1 op 19, ik ben wel een rustige rijder denk ik

Misschien nog een puntje om in de gaten te houden: De km-teller afwijking.
Mijn km-teller wijkt zo’n plus 10% af. Dat betekent voor mij dus ook dat ik vlgs de teller 1:22 rij, maar dat is werkelijk 1:20.
De snelheidsmeter wijkt overigens niet die 10 % af ?!? (Wat daarvan de oorzaak is weet ik trouwens niet). Als je stelt dat ook een min 10% afwijking voorkomt, dan kan je een verbruik van 1:18 tot 1:22 opgeven terwijl het werkelijke verbruik dus gewoon 1:20 is.