Er was al een topic over xenon op R850RT maar is gesloten en volgens mij werd er een verkeerd antwoord gegeven. Er werd geadviseerd een xenon H4 voor de 850 (nieuw model 2002) en volgens mij moet het toch H7 zijn.
Ik denk er over om ook xenon te plaatsen. Ik zag de volgende aanbieding H7 Pilot Pro line 99 euro http://www.pilotxenonshop.com/motor-xenon-h7-pilot
Dit is toch het juiste type voor mijn R850RT (2003) En grootlicht wordt niet meer gebruikt omdat je dat toch niet meer ziet als xenon brandt? En is het accessoire echt nodig van Mototronix om licht later te laten aangaan na starten motor. Ik weet eigenlijk niet of mijn licht uit gaat tijdens starten. Zal straks eens kijken.
Wat bedoel je hier mee?
Want ik gebruik nog regelmatig groot licht als ik s’ochtends naar mijn werk rijd in het donker en dat geeft nog steeds meer licht.
Als ik jouw was zou ik me daar niet te druk over maken, bij mij brand de xenon ook als ik hem op contact zet en gaat het licht ook effe uit bij het starten, maar de xenon blijft het gewoon goed doen.
Vraag gesteld aan leverancier en binnen een kwartier antwoord.
Ontbreken lichtschakelaar en even uit gaan lamp geen probleem voor de Pilot motor Pro Line.
Die handleiding had ik ook gevonden.
Wat denk je rijden we na weekend al met veel licht?
Kreeg nu wel opmerking van mijn echtgenote wanner het eens ophoudt met al die extra dingen op de motor.
Grinnik…kon familie van mijn vouw zijn. Ik refereer alleen maar aan Zalando en dan is het weer even stil
Zonder dollen, heb ook nog verstralers liggen en een paar dagrijlichten. Binnenkort grote vakantie en dan lekker knutselen.
Pakketje ontvangen.
Wat mij opvalt dat van de twee blokjes die aan de kabels zitten die uit de balast komen, er één afgedekt is met plastic deksel en de ander niet. Volgens de leverancier geen probleem en geen fout van de fabriek. Er zijn vast mensen die xenon hebben gemonteerd en die dus weten hoe het eruit hoort te zien.
En BertL als jou pakje komt wil je even kijken of het bij jou het er ook zo uitziet?
Dan klopt het. Volgens leverancier volgegoten met hars. Nou morgen maar weer eens de zijkant eraf. Weet nou hoe het moet. Ik denk toch de balast aan de radiobak kant te monteren. Ik heb toch geen radio dus geen last van storing. Kabels zijn denk ik te kort anders had ik de balast zelfs in de bak geplakt.
Let op: Ga voor wat betreft de Ballast-naar-lamp niet zelf met een kabel kloo.en aangezien daar tot 25.000 volt op komt te staan (voor het ontsteken van de Xenon), tenzij je 100% zeker weet dat de kabel die je zelf gebruikt dergelijke spanning aan kant (doorslag-spanning noemen ze dat bij kabels, volgens mij)
Aan de ballast-voeding kant (= 12 volt ingang) heb je daar natuurlijk geen issue mee.
Je zou eventueel kunnen overwegen de voedingsaansluitkabel die er bij geleverd wordt, te verlengen.
Het zwarte blokje aan de hoogspanningskant is de ontsteker, aan de 12-volt kant is het een ontstoorfilter danwel een belastingsweerstand (i.v.m. lampen-defect detectie versus Halogeen).
De ontsteker is waarschijnlijk degene in hars, aangezien die vaak na fabricage en tijdens assemblage de uitgangsspanning (90 volt en 23000 volt) afgeregeld worden om daarna ingegoten te worden.
Ik was zeer zeker niet van plan aan kabels te klooien. Ik weet dat er enorme hoge spanning op staat. Ik had wel al gezien dat er verlengkabels geleverd worden. Maar ik probeer het eerst met de standaard set. Ik wil geen verlengkabels gebruiken als het niet nodig is. Kan misschien storing geven met al die extra verbindingstekkers.
Zetten ze dan alleen de kabels vast? Heb nu de zijkant eraf. Toch maar de rechterkant omdat dit in alle beschrijvingen staat. Mijn gevoel zegt dat je toch die balast ook moet vastzetten.
Het zit erop en werkt. De R850RT ziet er toch anders uit dan op het filmpje. De aangegeven plaats voor de balast heb ik echt niet. Claxon verwijderd omdat deze toch niet meer was aangesloten wegens vervangen door Wolo Bad Boy en op de plaats oude toeter de balast vastgezet.
Eerst gemonteerd volgens de andere handleiding maar toen kreeg ik de kuip niet meer op zijn plaats.