wie kan er zeggen welke uitlaat is gemonteerd op deze motor?
[youtube]TaxeZIkeHxs[/youtube]
wie kan er zeggen welke uitlaat is gemonteerd op deze motor?
[youtube]TaxeZIkeHxs[/youtube]
Wil je onze kennis testen?
Geen idee maar hij bevordert niet het mooi rond lopen van de motor
Wat een beroert lopend geval.
Klinkt als: “ik ben een hele ongelukkige BMW en ik zou dolgraag wat aandacht en liefde ontvangen van Kenny en Niels”
Bert M
Foto’tje van de uitlaat maken en hier posten, doet wonderen…
Zou zomaar een Leovince kunnen zijn. Ik ben tevreden met het gewone standaard uitlaat geluid.
Dat is ook het allereerste waaraan ik dacht . . .
haha klopt hij mag inderdaad een service beurt hebben.
de uitlaat is nog steeds de originele uitlaat maar dan 2 keer een gat geboord in de demper van 10 mm
Oei, daar kan je een bekeuring voor krijgen, want een uitlaat dient van voor naar achter gasdicht te zijn.
Naast de mogelijke overschrijding van het aantal dB’s, 86dB als ik het mij goed herinner, welke staat ingeslagen op de uitlaat.
Daarnaast gaat, in mijn ervaring althans, een 11xxRT rottiger lopen zonder voldoende tegendruk in de uitlaat-circuit.
Zoals onvolledige verbranding (knallen uit de uitlaat) en bokken & onregelmatig c.q moeilijk stationair draaien.
Mooie sound gozert !
de uitlaat is ook gasdicht, ik heb aan de binnenkant een gat in het laatste stuk van de uitlaat gemaakt.
nou ja een bekeuring zal denk ik wel meevallen er zijn zat motoren die een ander uitlaat op hun bike hebben en als ik naast hun sta dan hoor ik die van mij helemaal niet. als het een niet orginele uitlaat is dan verwacht ik sneller dat je een kans loopt op een bekeuring dan wat ik heb gedaan.
ik merk nu na een tijdje te rijden met de aangepaste uitlaat dat de motor makkelijker accelereert en het stationair draaien doet hij net als voor dat de uitlaat aangepast is. (het gat is niet te groot gemaakt je bent inderdaad wel tegendruk nodig om de motor nog netjes te laten lopen)
En door dit soort lumineuze ideeën, zijn de mannen en vrouwen in Brussel zo gemotiveerd om een APK-plicht voor motorfietsen op de agenda te krijgen/houden…
Bert M
En daar ben jij het mee eensch ?
Schreef ik dat?
Bert M
Je insinueert op zijn minst dat Jerci ziin motor in standaard trim dient te houden.
Laar Jerci gewoon lekker zijn ding doen. Die APK komt er toch wel.
Ach, zolang de uitlaat aan de wettelijke normen voldoet (of daar dicht in de buurt komt ), laat dan idd Jerci zijn ding doen…
Zolang het geen echte blérpijp is, en zo klinkt die (nog) niet…
Loopt inderdaad wel behoorlijk beroerd, zelfs als het een koude start betrof. Ofwel mag de RT wel eens een keer goed onderhanden genomen worden (qua afstelling dan), ofwel het boren van gaten in de uitlaat is toch niet echt bevorderlijk voor de 'laufkultur"!
Overigens, ik heb er zelf sinds een paar maanden een Akrapovic uitlaat op zitten, met alle wetteljke keurmerken en speciaal voor de 800GT ontworpen. Moet zeggen, dat het wel beter klinkt zonder dat het hinderlijk is (volgens mij dan… :mrgreen: )
Je insinueert op zijn minst dat Jerci ziin motor in standaard trim dient te houden.
Laar Jerci gewoon lekker zijn ding doen. Die APK komt er toch wel.
Tussen ‘in standaard trim houden’ en lukraak gaten boren in een uitlaat, zitten volgens mij ook nog wel wat andere variaties. Natuurlijk moet iedereen gewoon lekker zijn/haar ding doen. Maar realiseer je wel dat door het gedrag van weinigen, voor velen in Duitsland al wegen in de weekeinden zijn afgesloten.
Bert M
Of wat te denken van de seizoensafsluitingen van sommige dijkwegen e.d in Nederland?
Of de “herinrichting” (lees: o.a. veranderen van verkeersborden) van hele gebieden omdat er te veel gejakkerd wordt?
Je hoeft maar structureel overlast te bezorgen en de wetgever grijpt in en de handhavers hebben weer extra werk.
Je kunt het dus voor anderen verpesten, hou ik altijd in mijn achterhoofd.
Er zitten inderdaad ontelbare tinten grijs in het hobbyisme.
Maar de bewuste (met beeld) geluidsopname in den beginne van dit draadje klinkt in mijn oren als een BMW met de nodige problemen en inderdaad roept om aandacht.
Waarbij ik aangaf dat de eigenaar moet oppassen dat de vastgestelde (!) geluidsnormering voor die uitlaat niet overschreden wordt, dat is aandacht die je niet kan gebruiken.
Naar verluid zijn dat niet misselijke bekeuringen als je ooit staande gehouden wordt, naast de mogelijke aanzegging van een WOK-status.
Want net als bij de vierwielige, kunnen handhavers ook een meting doen van de Db(A’s) van je uitlaat.
Eens in de zoveel tijd zijn er dergelijke controles in de diverse regio’s, waarbij “petjes” (notoire open-uitlaat rijders), brommers maar ook motoren langs een Db-meting opstelling geplaatst worden en een geijkte meting gedaan worden van het aantal geproduceerde dBA’s.
Een overschrijding van 5 DbA (de grens die handhavers aanhouden om tegen op te treden), levert een bekeuring op van enkele honderden euro’s.
http://www.mag-nl.org/cms/index.php?page=geluid
Zolang je maar realiseert dat je het voor anderen (ook) kunt (gaan) verpesten, als je de grenzen ruimschoots gaat lopen/rijden overschrijden. (pun intended)
Naast een zeer rottig lopende BMW, die is nogal gevoelig als je gaat lopen “rommelen”.
En voor de rest natuurlijk inderdaad ieder lekker zijn eigen ding.
… wat ben ik dan een vreemde eend in de bijt die zijn standaard uitlaat graag stiller wil hebben (wil nl doofheid tegengaan, ja heb al optoplast oordoppen van alpine met witte filter en een schuberth C3 helm). Maar goed ik rij dan ook elke dag en relateer een “vet” geluid niet met prettig motorrijden. Gelukkig dat vele automobilisten geen “vet” geluid hebben
En gelukkig rijd ik door de week in D (de eiffel enzo waar wegen in het weekend voor motoren zijn afgesloten) dus heb er niet zo’n last van zolang ze de wegen in het weekend afsluiten
En ook hier: ieder zijn ding
Ik ken in de hele Eifel maar 1 weg die in het weekend is afgesloten; valt wel mee volgens mij.