Wel een goed jaar voor de boeg denk ik.
In april naar midden Frankrijk om een paar dagen met de KTM 300 enduro routes te rijden,
In mei een week met de RT op pad in Italie/Oostenrijk/Slovenie,
In het najaar naar Navarra, weer met de KTM, om de ISDE te bezoeken,
tussendoor nog een paar keer een weekendje naar de Harz met de RT.
Mijn eerste “verre” rit Z.O. great Brittain oversteek vanuit calais een 4 daagse rit met mijn schone broer en zijn deauvilleke…en ik op mijn 12j nieuwe 1150rt…joepie
aanstaande zomervakantie staat reeds in de steigers.
met de auto en aanhanger naar riva del garda. daar de boel uitpakken en dan met de RT naar Assisi. mogelijk nog even perugia aandoen omdat in die week jazz week is ( is heeeelll gezellig in Perugia) vandaar naar Rome en dan naar positano (amalfi kust). vorig jaar ook gedaan. vandaar naar Maratea, Tropea en dan via de veerboot naar Messina (sicilie). vandaar naar taormina, cefalu en dan naar Palermo. daar pakken we de boot die ons in 22 uur terug brengt naar Genua. vandaar weer terug naar Riva del Garda.
vorig jaar al een groot gedeelte van italie gedaan, nu tot aan de laars en dan nog verder.
wij hebben er zin in.
In verband met een nieuwe studie en een chronisch tekort aan verlofdagen is het dit jaar behelpen. Het wordt het waarschijnlijk 3 weken in Zuid Limburg, zodat ik (nadat de caravan staat) ik de motor kan halen en ik vrijdags de colleges op de universiteit volgen,
Ook al red ik mezelf prima, ik hoop ook op een of twee forum ritjes in de Eifel en/of Ardennen, dan hoef ik eindeliijk een keer niet die saaie 200 km van de Veluwe naar Aken te rijden
Hier ook goede vooruitzichten. Een trip naar Corsica en Sardinië en dan nog een keer naar de Abruzzen. Beide met de GS… De RT mag thuis blijven en wachten tot er weer moet “gewoon-werkt” worden.
Mochten die georganiseerde ritjes er niet komen mag je mij een pb sturen.
Ik ben minimaal 1-2 keer per maand in die streken (soms zelfs tot in Noord-Frankrijk) te vinden…
Dit heeft een ander forumlid uit Brabantvorig jaar april ook gedaan en wij rijden, mits het weer het toe laat, minimaal 1 x per maand.
In Juni 10 dagen naar Karinthie met de auto en daarachter de 1100 RT op de aanhanger.
Deze vakantie gekregen van de kinderen voor ons 25 jarig huwelijk, kijk er naar uit
Dit jaar gaat het jaarlijks weekje motorrijden met een collega plaatsvinden in juli. De route staat open, we pakken het tentje en rijden naar de zon. Zo zijn we al naar Schotland, Engeland, Italië, (oost) Duitsland, Frankrijk geweest. Ben weer benieuwd waar we deze keer uitkomen.
Verder een weekend of week met mijn twee zoons. Beide berijden tegenwoordig de GS, dus kunnen we de laatste jaren kms maken. (Voorheen op buikschuivers) Ook hier nog geen bestemming vast gezet. Maar alleen de voorpret al, die kan niemand me ontnemen [emoji41]
Met het paasweekend binnendoor naar Luxemburg. Dag erna genieten van een leuk toertje.
In mei een lang weekend naar Breitnau in het Zwarte Woud. Om van daaruit te toeren met 1 dag de Vogezen en 1 dag Zwitserland.
Had voor Zwitserland een toer met drie alpenpassen(furka, Grimsel en sustenpass) uitgestippeld. Buiten de afstand voor dit tripje (500km heen en terug ) vrees ik dat ook de periode van het jaar nog roet in het eten kan gooien . De kans is te groot dat die passen nog niet zullen vrij gegeven zijn wegens sneeuw. Dus als alternatief een andere route in Zwitserland die korter is en korter bij de grens met Duitsland blijft.
Op google Earth zag het alternatief toertje er toch ook uit.
Ben al aan het aftellen voor het eerste weekend weg naar Luxemburg .
Tot dan wel al eens een lokaal toertje mee pikken of toertocht mee rijden.
Tijdens de maanden juli-Augustus niet al teveel motoruitstappen. Kids time is dan het sleutelwoord.