1 trip naar de Eifel staat al gepland.
Daar komen nog bij:
Trip naar Eifel, Taunus, Sauerland oid
Wat langere trip naar een nog niet eerder bezocht deel van Duitsland. We zitten te denken ten oosten van Sauerland, in de buurt van Kassel.
En dan nog wat dagtrips naar Eifel en/of Ardennen.
Leuk om te lezen dat er een aantal van jullie ook de Eifel als vakantiebestemming hebben opgenomen.
Dit is uiteraard een geweldig gebied om motor te rijden.
Maar ik besefte eigenlijk pas, toen ik alle berichten aan het lezen was, hoe rijk bedeeld wij Zuid-Limburgers eigenlijk zijn met de Eifel, Moezel, Ardennen, Luxemburg en zelfs Noord-Frankrijk op “dagtrip” afstand.
Zo heb ik een jaar of 3 geleden een dagtrip van zo’n 1000 km gemaakt naar de Vogezen.
Wel is waar snelweg heen naar Epinal en snelweg terug vanaf Metz naar Maastricht maar toch bleven er de nodig pretkilometers over.
5 uur 's morgens vertrokken en 8 uur 's avonds weer thuis. Met duo.
En met dit gegeven erbij heb ik zomaar 20 vakantiedagen extra
Na de afgelopen 3 jaar in verlengde weekends mij geamuseerd te hebben in de Moezel, de Vogezen en GH Luxemburg, hoop ik volgende zomer er iets langer tussen uit te kunnen en via de Alpen tot aan de Côte d’azur en terug te geraken in een achttal dagen.
In de buurt van Kassel!
Dan weet ik daar ook nog een leuk en goed motorhotel.
Vergeet in ieder geval dan niet de “Wasserspiele von Kassel” te bezoeken.
Dat wordt dan de route “Grand Alps”.
In één halve dag en één nacht met de nachttrein naar Alexandrië en dan vanaf de Côte d’Azur middels de route Grand Alps in acht dagen weer terug naar huis. Ik heb de route in dag-etappes liggen.
Iets bezoeken doen wij eigenlijk nooit. Vinden we zonde van de tijd. We rijden, drinken bier, slapen en gaan dan weer rijden.
Maar een tip voor een motorhotel is altijd welkom hoor. Dus kom maar op.
Grand Alpes is een must do, zeker als je op de heenweg de Vogezen en de Jura meepakt. En terug de Route Napoleon.
Mijn mooiste trip ooit.
Heb eventueel de routes wel voor je.
De dagetappes in de Alpen had ik van het internet gehaald en bleken achteraf voor ons een te kort. Van Meer van Geneve naar Menton waren 3 dagen, maar dat had ook in 2 dagen gekund. We hadden wel goed weer. Slecht weer kan het tempo natuurlijk behoorlijk drukken.
“Doen we eigenlijk nooit”, dus soms wel?
Als je er naar toe gaat, echt die Wasserspiele bezoeken. Aanrader, gebeurt steeds maar één dag in de week.
Landhotel Gärtner in Mücke (Flensungen).
Eigenaars Christine en Bernd Gärtner, waarbij Bernd de voortreffelijke chef in de keuken is en tevens ook nog tijd vindt om op een van zijn twee BMW,s GS een dagje voor te rijden.
Eind april een volle week naar Ierland. Vorig jaar ook gedaan. Direct verslaafd aan het land en prachtige motorwegen. Toen naar het westen, nu naar het zuiden, omgeving Cork. Vandaaruit diverse dagtrips, zoals de ring van Kerry enz. enz. Kannie wachten.
Afgelopen jaar zijn we met 4-jarige kleindochter naar de Chiltern Hills geweest (GB). Heerlijk genoten en ook voor deze zomer zal het wel weer GB worden. Dan misschien weer eens richting Cornwall. Maar nog niets geboekt.
Enige wat roet in het eten kan gooien: een vrijstaande veranda wordt in juni achter in de tuin geplaatst En we hebben op dit moment nog niet alle bijkomende gevolgen voor de portemonnee in beeld…Vandaar dat we een kleine slag om de arm houden betreffende zomervakantie!