Wat zijn jullie motorvakantieplannen voor 2016?

Ik heb me aangemeld voor een 15 daagse groepsreis naar St Petersburg. Een keer wat anders dan de jaarlijkse Tour de France in mijn eentje. Geen Pyreneeën of Alpen dit jaar.

bij ons mag hij in de aanhanger mee naar Spanje

klinkt interessant, via welke organisatie?

Zou ook nog wel iets zijn, het Picos gebergte in Noord-West Spanje.
Toevallig kreeg ik een mailing vandaag van That Motortours.

In ieder geval in het voorjaar/begin zomer met mijn oudste zoon een weekendje richting Moezel/Sauerland.
Waarschijnlijk nog wel een weekje in de zomervakantie met een paar man een midweek naar…?
Dat laatste is echter altijd redelijk last-minute.

En verder zo veel mogelijk proberen te rijden op de vrije momenten. Mooie toergebieden zat hier in de buurt.

En de zomervakantie zelf gaat dan toch echt met mijn gezin, in de auto met caravan erachter…

gr.
Marcel

+1 dan naar Galicië en afzakken Portugal in, staat op de lijst. :mrgreen:

Dit jaar waarschijnlijk Karinthië, Slovenië en Dolomieten, volgend jaar 2 weken Noorwegen _005

Afgelopen jaar voor het eerst :slight_smile: en volgend jaar zeker weer via Denemarken - Zweden naar Noorwegen Big RT Smile

Nu alvast de routes wat bijwerken _004

[groet] Hans B.

Hoogstwaarschijnlijk Engeland, Wales en/of Schotland. Dus lekker weg in eigen land… Big RT Smile

[groet]

Bert M

Dan heb ik qua ligging en comfort voor jou het ideale motorhotel.

Of wordt een een rondreis?

Talk to me! Eerder in die hoek geweest en de hele week vanuit één hotel gedaan dus dat gaat prima, ben benieuwd welke jij bedoelt :wink:

Ok _004 , dit ziet er wel heel gaaf uit Big RT Smile

Vorig jaar voor het eerst de motor op de aanhanger mee naar Portugal genomen! Nou, volgend jaar weer voor 4 weken die kant op!

Ben jaloers, 4 weken vakantie gaat me niet lukken.
Ben al blij als ik 1 week kan gaan (maar kan dat wel 3x per jaar doen).
Voor 2016 ga ik voor de eerste keer proberen 2 weken achter elkaar vrij te regelen Big RT Smile

Gezien de afstand heb je toch wel 3 weken nodig…
Deze vakantie 6.000km met de auto gereden en 1.800 km met de motor!

MoHo hotel Gailtalerhof in het plaatsje Kötschach Mauthen.
De eigenaresse Christine Engl, zelf een fanatiek motorrijdster (BMW GS), is twee keer in de week de tourguide voor haar gasten. De ligging van dit hotel is ideaal voor Slovenië en Italië. Goed hotel voor jou en de motor, en de juiste sfeer. Ben er zelf al vele malen/jaren geweest voor de langere motorvakantie. Heb inmiddels dan ook vele motorroutes, meestens gemaakt door het hotel zelf, in mijn bezit met als echte aanraders de Gross Glockner en de Nöckenalmstrasse etc.
Tijdig reserveren is over het algemeen wel noodzakelijk.

Dit jaar ga ik naar Istrie op de R850R samen met mijn vriendin. Gewoon met tentje en slaapzakken. Weet er iemand goedkope, gezellige camping met jongeren, maar zonder Chersonisos/Ibiza toestanden?

Dus in Duitsland Oosterijk en Slovenië/Kroatië

Dit jaar voor het eerst naar Noorwegen geweest. Zes (!) weken weggeweest en 9500 km weggewerkt (maar daar zat dan wel een weekje Schotland bij in met m’n motorclubje) en dat smaakt naar meer.
Dus volgend jaar weer naar Noorwegen en dan helemaal vanuit het Zuiden naar boven en weer terug. Op de planning staan in ieder geval de Lysefjord, de Geiranger en de Lofoten. De Trollstigen en Atlantic Road ben ik dit jaar al geweest, maar dat is niet vervelend om daar nog een keer overheen te gaan. En uiteindelijk natuurlijk weer naar de Noordkaap -kwijling-

van 13 juni 2016 t/m 1 juli 2016 Route 66

Chicago naar Los Angeles op een huurmotor, waarschijnlijk een indian…

Motorhuur en vliegtickets zelf regelen en in de USA zitten genoeg Motels en Hotels langs de route.

Henk7777

Eerst in het voorjaar een midweek naar Treis Karden, kennis maken met de nieuwe eigenaren van Bike Inn Petra en Herman, wat weekendjes weg om de zomer door te komen en misschien in het najaar richting Slovenië en Kroatië . Maar niks staat vast dus …

Groeten Ben1100RT

Wat is er zo bijzonder aan de Noordkaap zelf? Ik hoor daar erg wisselende berichten over.