Plaats hier een fotootje van je eerste Boxer en vertel er vooral wat bij.
Ik geef de aftrap . . . .
In 1972 gingen we met de R51/3 (in 1971 gekocht voor FL 300,=) op vakantie naar de Eiffel. De motor was allang niet meer origineel en vertoonde nogal mankementen. Op een avond, toen we van Bad Neuenahr door het bos terugreden naar ons pension in Niederzissen, viel de verlichting helemaal uit. Aardedonker was het. Jenny weet het nog als de dag van gisteren. Ze zat namelijk achterop.
Ik was 20 en de BMW 19 . . . .
Mijn eerste BMW heb ik nog steeds. Het is een R1100RT van het bouwjaar 2000. In januari 2012 gekocht van de eerste eigenaar met een zeer lage kilometerstand van 22K. Ik hoop er nog vele jaren met plezier mee te kunnen rijden.
Mijn eerste kennismaking op jonge leeftijd was inderdaad ook met een boxer. Mijn vader heeft uiteindelijk vier boxers, niet zijnde BMW’s, gehad. Er zijn vast meer forumleden die zich hun eerste boxer van BMW nog weten te herinneren.
In 2011 heb ik mijn eerste motor gekocht en dat moest dan wel een boxer worden. Een in de kleur Glacier Grün, gekocht op de zaterdag voordat ik moest afrijden voor m’n rijbewijs A op de daarop volgende maandag. Uiteraard geslaagd en de volgende zaterdag opgehaald.
Ik ben in 1990 in de motorwereld gestapt. Aanvankelijk alleen voor de werkgever, die elke drie a vier jaar een nieuwe K gaf. Een fantastische tijd was dat. Het lag voor de hand dat er privé ook gereden werd op een K, tot ik in 2014, voor de gein, een proefrit maakte op boxer, een R1200RT. Ik was meteen verkocht. Snel daarna werd mijn K verkocht en mijn eerste boxer gekocht. Vorig jaar heb ik die ingeruild op mijn huidige boxer en mijn volgende zal ongetwijfeld ook weer een boxer worden.
Hallo.
Ik kocht mijn eerste boxer nieuw,in 1982,een R 100 CS,
heb er zelf 200.000 km mee gereden,dan verkocht,en de nieuwe
eigenaar heeft er nog 100.000 km meer opgezet,en dan z,n schoonbroer
nog 50.000 km bij opgezet. Dan is de motor bij een dealer uit elkaar gehaald,
en op de zolder terecht gekomen,en bij het opruimen van de zolder verdwenen.
Ik heb alleen maar boxers gehad,na de R 100 CS, een R 100 GS een R 1100 RS,en nu
een R 1200 RT.
Salu.
Chris.
mijn eerste, de blauwe kocht ik afgelopen juni toen ik weer motor wou rijden. mijn vrouw was al weer begonnen een jaar geleden met een burgman an400 maar die leende ik vaak. Toen ik de blauwe had wou mijn vrouw toch weer zwaarder dus kwam er een burgman an650. toen de 400 in de verkoop kwam was er een collega van haar die em wel wou maar moest eerst zijn motor verkopen dus uiteindelijk hebben we geruild.
Hij de 400 en ik de zilveren BMW die er voor staat. Blauwe had 50.000 kilometers meer gelopen dus die is de deur uitgegaan.
Mijn eerste boxer.
Eigenlijk van mijn vader, maar hier zit ik als kleine jongen in het zijspan.
Ik heb in 2014 de motor van de eigenaar overgekocht, en ben m nu aan het restaureren.
Mijn vader maakt dit helaas niet meer mee, die overleed toen hij
36 jaar oud was
Dit is in 1964 ongeveer
Wat een bijzondere foto en geschiedenis. Echt bijzonder is ook dat je de motor met het zijspan weer hebt kunnen overnemen van de vorige eigenaar en deze gaat restaureren. Wat heftig dat je vader op zo’n jonge leeftijd is overleden. De restauratie zal ongetwijfeld ook tot zijn nagedachtenis zijn . . .
Dat is zeker ter nagedachtenis.
Hij was altijd erg zuinig op de BMW
( van wie zou ik het toch hebben ? )
Het zijspan zit er helaas niet meer aan.
Wel jammer, omdat dat precies het gedeelte was waar ik in gezeten heb,
maar de vreugde was niet minder toen ik m kon kopen.
De restauratie vordert gestaag, maar zal toch nog wel even duren.
Volgende week ga ik de spatborden monteren, de koplamp, het voorwiel, en nog
wat kleinigheden.
Het blok word op dit moment gereviseerd, en zal over zo’n 2 a 3 maanden klaar zijn.
Ik wil er eigenlijk nog een sleutelproject topic van maken, maar weet even niet hoe te beginnen
Mijn eerste boxer was een beetje een tegenvaller. Na bijna 10 jaar op verschillende Honda’s te hebben gereden heb ik een BMW zilveren gekocht. Toen nog onbekend met het Forum.
Na een halfjaar begonnen de probleempjes en toen ben ik me ook verder gaan verdiepen & lid geworden van het forum. Na bijna 2 jaar kwam mijn motor terecht bij Kenny, toen nog langs het spoor bij het oude militair terrein. Na een stevige hand en een introductie gaf hij aan dat ik blij was dat ik de kerst met mijn vrouw kon vieren. Het balhoofd & draad van de voorvork waren dermate kapot dat alles vervangen had moeten worden. Daarnaast wees hij me op andere zaken die niet goed waren aan de motor en zijn vermoeden was dat de motor een aanrijding had gehad. Al met al om de motor in een betrouwbare staat te krijgen zou ik er flink in moeten investeren. Ik heb toen de keuze gemaakt om de motor te verkopen aan de sloop zodat anderen ook de elende bespaart bleven. Achteraf een goede keuze want bij het ophalen van de motor brak de voorvork af van het balhoofd (en dan schrik je echt).
Daarna heb ik voor bijna 3 jaar een zilvergrijze gehad. Dit is mijn huidige avatar. Helaas heeft iemand mij in 2015 aangereden en was de motor total loss. Ik had zelf helemaal niets, alleen een kras/plek op een van mijn laarzen. Nu voor het derde seizoen heb ik weer een zilvergrijze , uit 2002. Gekocht met iets meer dan 30k. op de teller. Nu inmiddels bijna 18.000 km verder geniet ik hier nog steeds iedere rit van en zit hier met een glimlach op.
Mijn eerste boxer (en eerste motor, ik ben meer een kattenmens ) was deze:
R850R uit 1998. Gekocht in feb 2008 met 55k op de teller en in juni 2010 ingeruild met een stand van 101k.
Ik wilde iets meer comfort en bagagemogelijkheden, dus het werd het een mooie rode R1150RT. Slechts één jaar op gereden, gevallen tijdens de vakantie…
TotalLoss en zo snel als haalbaar een andere gekocht. In december 2011 mijn huidige R1200RT opgehaald met een stand van 37K. Een kleine 150.000 probleemloze kilometers verder blijf ik nog fijn op deze fiets doorrijden.