Ik hoor tot de groep mensen die graag goed voorbereid aan een klus beginnen.
Aanstaand weekend is er bij ons in de buurt een UCI-wedstrijd. Als voorbereiding heb ik vandaag de route gereden die de renners op hun fiets gaan afleggen.
Bijna thuis, rijd ik op een rotonde een scherp voorwerp in de achterband. De boordcomputer liet meteen merken dat het niet goed ging met de achterband. De spanning in de band liep zienderogen terug en bij mij liep de spanning alleen maar op. Met net nog voldoende lucht ben ik thuis geraakt.
Morgen met het achterwiel naar de bandendokter. Waarschijnlijke diagnose: nieuwe achterband.
Dat is knap balen. Ik hoop wel dat je band al aardig versleten was, anders is het een erg duur voorbereidend rondje.
En dat moet je die band met dit mooie weer ook nog even inrijden…
Gisteren, op 6 april, de begeleiding gedaan van de Scheldeprijs. Dat is een UCI - Elite ProSeries wielerwedstrijd, van Terneuzen naar Schoten.
Wanneer je na de te beveiligen kruising weer terug naar voren moet, maak je gebruik van afleidingen. Een zogenaamde Way-Out/Way-In. In Brasschaat kregen we politie-escorte van de Belgische motorpolitie om weer zo snel mogelijk voor de koers uit te kunnen komen. Dat was een super ervaring. Drie motoren, met toeters en bellen, die afwisselend met hoge snelheid de voor ons liggende kruisingen blokten, zodat wij in 1 streep door konden rijden.
Geweldig om te doen!!!
Mooi Roelof!
Gisteren, 's ochtends, een individuele tijdrit gedaan en 's middags een rit in lijn bij het ‘H4A -Beloften-weekend’, een wedstrijd in de Road-Series U23-, tijdens de begeleiding van de rit-in-lijn gebruik gemaakt van het ‘Way-out - Way-in’ principe. Dit houdt in dat, wanneer je achteraan de in de koerskaravaan rijdt, een Way-out neemt, dus van het parcours afwijkt, naar een Way-in verderop in het parcours om op die manier weer vooraan in de wedstrijd te kunnen komen , zodat je weer inzetbaar wordt voor de spitsrijder om kruisingen te beveiligen.
Dit ging voortreffelijk.
Fotootje van ikke tijdens de tijdrit.
Gaaf Roel, ziet er erg profi uit hoor.
Dank je wel!
We nemen onze taak ook heel serieus. Onze evenementencoördinator is echt goud waard bij het schrijven van een beveiligingsplan. Het kost hem bakken van tijd, maar het resultaat is er ook naar. De mensen van de LMO -Politie Landelijke Motor Ondersteuning- zijn ook altijd heel positief over onze inzet.
We hebben als MotorBrigade Zeeuws-Vlaanderen echt wel een goede naam opgebouwd in de afgelopen jaren en worden dan ook gevraagd om, mede, wedstrijden te begeleiden als Ronde Van Vlaanderen en Gent-Wevelgem. Het is ook heel leuk om te doen. Rijden met de groep, samen op een verantwoorde manier de klus klaren en op deze wijze een bijdrage te leveren aan de wielersport of ander evenement.
Ziet er goed uit en mooi verhaal. Ik had al een aantal jaren in gedachten dat dit ook wel eens iets voor mij zou kunnen zijn. Veel evenementen kunnen niet zonder vrijwilligers en ben als amateur hardloper altijd blij dat de vrijwilligers er zijn!
Eerst reed ik voor mijn gevoel te weinig. Tegenwoordig dagelijks woon-werkverkeer, dus genoeg vertrouwen in mijzelf en de motor.
Heb net een mailtje gestuurd naar een club in Zoetermeer (kom zelf uit Leiden). In principe voor wat meer informatie en om mij aan te melden.
Super, het is leuk om te doen en het is precies wat je zegt: Zonder vrijwilligers om de boel veilig te laten verlopen, gaat elk evenement uiteindelijk ten onder!
Vandaoh een nieuwe voorruit voor op de helm gekocht, met anti-wasemschermpje er in. Volgens de site van Motoport was het niet op voorraad, maar bij Motoport Goes hadden ze het wel.
Kan ik met een heldere blik richting Corsica vertrekken!!!
Veel plezier toegewenst Roel!
Dank je wel!!!
Wad enk vanaoh hedaon? Da zaank judder is vertell’n!
Tijdens mijn reis “Naar Corsica met een omweg en weer terug” heb ik op een zeker moment, in Toulon Zuid-Frankrijk, mijn motor op zijn zijkant laten vallen. Ik stond op een hellend stuk weg en ineens was mijn linkerbeen een stukje tekort. Nu is de de RT wel een stuk lichter dan de ST, maar het is nog steeds geen pluimpje. En daar lag ik dan, samen met de BMWesp -wielen omhoog-, tegen het asfalt.
Samen met een paar voorbijgangers de motor rechtgezet en de schade opgenomen. De linkerspiegel lag een paar meter verder op, flinke schade aan de linkerkoffer. De spiegel bleek uiteindelijk een groot probleem. Door de val is het ‘gewei’, de beugel waar de voorkant van de kuip op gemonteerd is, verbogen en de spiegel weigerde om op zijn plaatsje te klikken. De spiegel in de koffer gemikt en verder gereden naar mijn bestemming, 800 m!!!
Bij mijn schoonbroer geprobeerd om de spiegel op zijn plek te krijgen, tevergeefs. Dit was allemaal op zaterdag en maandagavond zouden we, mijn vrouw en ik, vertrekken naar Corsica. Zonder linkerspiegel rijden is wel een dingetje, dus naarstig gezocht naar een oplossing. Adres gevonden van een BMW-dealer in Toulon, gebeld, alleen een antwoordapparaat.
Op maandagochtend 08:00u. stond ik aan de deur van de dealer. Hartelijk welkom geheten, kopje koffie gekregen, showroom open maar de werkplaats niet. Gretver!!! Om toch een spiegel te hebben, de rubbers eruit gedrukt, zodat we wat meer ruimte kregen om de spiegel te kunnen plaatsen. Vervolgens werd het zaakje vast gezet met isolatieband. Het zag er niet uit, maar ik had weer een spiegel.
Nu heeft isolatietape de vervelende eigenschap dat het heel erg rekt, zeker als het warm is. En dat is het daar, 29 C. Snel naar Mr. Bricolage gereden en daar een rolletje Ductape gescoord. Bij Jochem, mijn schoonbroer, de spiegel netjes geplakt. Het zat als een huis.
Probleemloos de vakantie de vakantie uitgereden!
Bij thuiskomst heb ik contact opgezocht met de BMW-dealer en een offerte laten maken om de boel te repareren.
3 Onderdelen, waaronder het gewei €650,= ex., linkerknipperlicht en kapje, drie uur aan werktijd = €1142,08.
Ik bedacht dat ik voor dat bedrag wel eens zelf kon kijken of ik misschien het boeltje kon terugbuigen en als dat niet zou kunnen of ik dan bij Baboon -voorheen Boonstra Parts- niet een tweedehands gewei zou kunnen kopen.
Vandaoh dus het boeltje gedemonteerd.
Toen alles bloot lag was er eigenlijk niet veel aan te zien. Het gewei zag er wel redelijk onbuigzaam uit, maar geen knikken te bekennen. Een flinke ring-steeksleutel als wringijzer gebruikt om de boel te zetten. Aan de rechterkant een paar punten gemeten als referentiepunt om te kijken of de pogingen om te buigen iets opleverden.
Nou, ik kant judder vertell’n, 't is helukt. 'k Ent vô mekaor hekrehun.
.
.
Weer een pak geld uitgespaard!!!
Super goed gefixt Roel
Goed hedaon!
Dat zul je altijd net zien…
Wij zijn vorig jaar bij Eifelhotel Malberg geweest. Dat ligt vrij hoog ten opzichte van het dorp, en dus een smal steil weggetje met een knik waarin je ook nog eens voorrang moet verlenen. Eén van ons moest precies dat laatste doen en de fiets werd onhoudbaar. Bewoners in de knik zaten op een balkon geamuseerd te kijken hoe we dit gingen oplossen. Tot overmaat van ramp trok ook nog de hemel dicht en waren we zeiknat voordat we een meter of 80 verderop op de bestemming waren…
Maar netjes opgelost dus!
Afgelopen zaterdag mijn kofferdeksels opgehaald bij Guust. Guust is een motormaatje van me en spuiter van beroep. Hij heeft mijn kofferdeksels onderhanden genomen en ik ben superblij met het resultaat.
Nog een tijdje laten uitharden voordat de striping er weer op komt.
Blij
Super mooi. En mooi dat het zo kan!
Ziet er weer netjes uit Roelof
Weer netjes voor het seizoen.
mooi gedaan heel wat uitgespaard , als je het allemaal eerst is goed bekijkt kan je veel zelf doen aan je motor