Vandaag, midden op de dag, een dienstreisje van Lelystad naar Wageningen. Ondanks doorwaai pak een ‘verzoeking’ met die hitte. Misschien moet ik voor het warme weer maar een naked bike aanschaffen. 's Kijken of ik een goede openingszin kan vinden voor vanavond als ik thuis kom en mijn lieftallige echtgenote moet overtuigen. Wat dachten we van: ‘Schat, wordt het niet eens tijd dat je weer wat nieuwe kleding aanschaft. En b.t.w. ik zag een hele leuke R850R staan’.
Herkenbaar! :mrgreen: Soms heb je van die omstandigheden dat het even wat minder is op de motor. Vandaag, en zeer waarschijnlijk ook morgen, is zo’n omstandigheid. En al helemaal als ondanks dat je toch de juiste kleding aanhebt, ik heb geen doorwaaipak Ik was blij toen ik thuis kwam en broek en handschoenen kon uitdoen. Ik kon nogwel binnendoor maar voordat je de stad uit bent… Maar-goed, eenmaal op de provinciale wegen en de ruit naar beneden is het wel uit te houden.
Maar ik denk dat ik morgen maar een klein excuusje nodig heb om met de auto te gaan.
Tja als je puur voor je plezier rijd is een naked bike alles wat je nodig hebt. Maar zelfs dan moet je niet tot stilstand komen maar gewoon een lekkere rit over de Zeelandbrug. Die omgeving is toch altijd wel lekker. Heerlijk vlakbij de zee.
Hetzelfde idee gehad vanavond toen ik naar huis reed in mijn doorwaai pakje aan het zweten gelijk kweetnie wat.
Echter de oplossing staat al in de garage: de R van madam
Ik moet haar niet meer overtuigen een nieuw kleedje aan te schaffen
Tijdens regen zit je goed beschermd… Tijdens de warmte ook [FACE WITH TEARS OF JOY][FACE SAVOURING DELICIOUS FOOD] vang helaas ook weinig rijwind ter verkoeling
en wat denk je? ‘Ga maar snel halen’. Het schijnt dat je door de hitte kunt worden bevangen en dat je dan allerlei dingen hoort die er niet zijn.
In werkelijkheid zij ze: ‘Da’s balen’.
Morgen maar met mijn Saab met airco. 'k Weet het, 't is vloeken in de kerk. Vergeef het mij, ik ben ook maar een mens.
Wij hebben nog een Honda Shadow VT 800 CJ op stal staan. Is een naked bike, maar feitelijk een naked shopper. Was mijn motor, nu echter van moeder de vrouw. Ga morgen op de warmste dag van deze week naar MSA met de RT. Gewoon de ruit laten zakken en genoeg water drinken onderweg is mijn advies . . .
Gisteren 550 kilometer voor de zaak gemaakt in de aircoloze dienstbus. Ik heb veel motorrijders gezien die, geheel volgens de Britse traditie met dit weer, gehuld in slechts korte broek, gympen en T-shirt, probeerden de snelheid van het geluid te evenaren… Als ik alleen al de grootschalige restanten van ongedierte op mijn voorruit in ogenschouw neem, moeten de motorrijders hier toch wel mannen én vrouwen van staal zijn. Daarentegen is mij van het bezit van enig bruikbaar hersenmateriaal bij die groep rijders, nog niets gebleken…
Op de R850R is het ook heet hoor! Er zitten twee grote oliekoelers voor je benen. Als je een paar minuten voor het stoplichten hebt stilgestaan, en je rijd weg dan worden je benen echt gebarbequed. Maar na een tijdje in de rijwind is het heerlijk!
En wat je ook zou kunnen overwegen, als je nog ergens een oud, verder ongebruikt, windscherm hebt liggen, daar de zaag erin te zetten en deze flink in te korten, a la sportscherm.