Waar is de Naked Bike als je hem nodig hebt?

Volgens mij zijn die propellertjes bedoeld om nog meer uit de wind te zitten :o

Verstuurd vanaf mijn Y300 met Tapatalk

:laughing:
Maar als je hem omdraait blaast 'ie als een gek bij een beetje snelheid, volgens mij.
Ga ik toch ooit eens een keertje uitproberen.
(ja, ik heb er een :$ )

Vermoed dat omdraaien niet gaat helpen. Het is zo te zien een motorloos gevalletje. Draait dan gewoon de andere kant op, aangedreven door de wind…

Verstuurd vanaf mijn Y300 met Tapatalk

Misschien dan toch maar een F 650 GS/funduro? Of een golden oldie R 1100 GS? -kwijling- = to hot 4 2-day 8)_ :mrgreen:

Werkt dat goed? Ik zag een Macna met vuldop. En een BMW en RevIT vest dat je onder de kraan moet houden.
Waar heb jij goede ervaringen mee?

Ik heb beide, met name degene van HyperKwel lang gebruikt en beviel op zich goed.
Je merkt zeker wel het effect en zo.
Maar degene van Macna is wat meer praktischer die kan je tussendoor gemakkelijk(er) weer “opladen” (opnieuw vullen) en ik had het idee minder “nat” te zijn.
Bij de meeste ander koelvesten moet je ze voor enkele minuten onderdompelen & matig uitwringen.
Zogenoemde saturatie, vaak op basis van gel of kristallen.
Het onder de kraan houden is niet altijd voldoende voor een volledig goede werking, btw.

Nu we dit onderwerp aankaarten;
Je hebt van hetzelfde materiaal ook mutsjes, polsbanden, nekdoekjes & meer, en die werken ook kan ik vertellen. _004

Wat een fascinerend idee! Ik vraag me echt af of het werkt. Zo ja, zet ik gewoon mijn dynamo op mijn voorruit. Dat scheelt weer benzine 8)_
Hoe kom je eigenlijk steeds aan dit soort dingen? Jarenlange ervaring?

Qua vliegenmepper wel, Verholen verkoopt het echt al heel wat jaren.
Zie ook de aangehaalde PDF.
Als je via G00gle zoekt kom je ook nog wel wat tegen.

:laughing:
Je zou het zelf ook kunnen maken;
Ga naar de beter gesorteerde modelbouw-winkel en koop daar een 2-blads low-speed propeller (van bijvoorbeeld de Fa. Robbe)
Maat is 15 inch. Ik zou wel voor een zachte c.q lichte versie kiezen, voor het geval het los raakt en op de motor jou richting uitkomt.

Diezelfde winkel zal ook wel iets van een vrijloop-mechanisme, wat ze volgens mij tegenwoordig een spinner noemen, hebben. (denk ik)
En dan wat creativiteit om dat op 1 of andere manier op je windscherm te klemmen.

Ik ben altijd wel in voor iets raars, afwijkende. :$

Ik heb een bmw coolvest, en dat bevalt prima. Ik denk dat het zo’n 5 graden koelt. Simpelweg onder de kraan houden, laten absorberen en zacht uitwringen. Je wordt onder het vest nauwelijks nat en kunt het vest natter laten dan je denkt. Navullen kan onderweg door het vest bij een benzinestation onder de kraan te houden of een flesje water in je koffer mee te nemen.
Zo’n vest is ook niet extreem duur (ik betaalde ca. €80), dus misschien gewoon eens proberen?

Heb 2 dagen bij temp tegen / rond de 30 graden gereden met m’n nieuwe revit koelvest. Cool! Is (was?) in de aanbieding bij Louis voor 60€. Absoluut aanrader. En ja, 1 koffer zit vol met kledingstukken, het kan onderweg wat mij betreft zo maar in een keer winter worden …

Eric.

Soms staart een kleine ‘verbetering’ je recht in het gezicht. Ik ga bij de eerstvolgende rit mijn grote V-stream maar eens tijdelijk vervangen door het standaard scherm. Weliswaar wat meer herrie rond de helm, maar misschien ook wat meer verkoeling.

Wel degelijk meer verkoeling door rijwind. Met name de schouders en de armen. Nadeel is iets meer herrie rondom de helm. Tot 100 km/uur prima te doen (uiteraard met doppen in), daarna wordt het - in vergelijking met V-stream - vervelend. En scherm van mijn helm slaat sneller dicht.
Tijdens snelwegen vermijdend toergedrag een prima oplossing. Misschien een klein opzetruitje (maar dan heb ik nog niet kunnen vinden voor model 2009) tegen de extra herrie.

V-stream blijft mijn favoriet, maar voor de zomer een prima alternatief.

[groet]

Toch bestaan ze wel, (o.a.) van Puig, Wunderlich en MRA.
Maar in tegenstelling tot “volwaardige” windschermen, zijn dergelijke opzet-ruitjes universeel.
En afhankelijk van merk & model, verkrijgbaar in klem-, plak- en boor-uitvoering, al dan niet verstelbaar en zo voort.
Ze worden soms ook wel wind deflectors, screen spoilers e.d genoemd.

Als altijd bedankt voor de info. MDI heeft niet het model in huis voor 1200rt van 2009. Ik ga verder zoeken. [groet]

Bijvoorbeeld;

Deze van MRA;
https://www.motorcycleparts-hornig.com/BMW-R-1200-RT/Windscreens/Spoiler-for-windshields.html

Deze van Touratech; (is universeel)
https://shop.touratech.nl/spoiler-for-windscreen-bmw-r-1200-gs-adventure-up-to-2013.html

Deze van Wunderlich;
http://www.wunderlich.de/shop/en/screen-deflector-varioergo.html

Deze van Puig; (is universeel)
http://www.puig.tv/tuning-bikes/visors-and-deflectors/c171en/f452/

Keuzes genoeg. Big RT Smile

Op mijn R1150RT wordt de warme lucht van de oliekoeler naar de zijkanten geleid door een originele BMW luchthapper achter de de oliekoeler en twee stukken luchtslang uit de autobranche, werkt al jaren perfect om het achter de ruit minder warm te krijgen _004 _004

Wil je daar foto’s van plaatsen Bert, ben namelijk erg benieuwd hoe dat eruit ziet?

gr. Hein