Vaak neemt de regenkleding van ons veel ruimte in de topkoffer in
Wunderlich heeft een fraaie drager voorop de topkoffer http://www.wunderlich.de/shop/de/bmw-k-serie/k-1600-gt-gtl/gepack-co/trager-verbreiterungen.html
Maar om nou 200 euries daar voor neer te tellen is me net iets teveel
Dus dat gaan we zelf doen (copieeren )
10mm aluminium stang gekocht
Nu maar eens buigen en lassen
Wordt vervolgd
Ik ga dit ook vol belangstelling volgen. Had ook al het plan opgevat om te bezien of je een dergelijk ābagagerekjeā niet beter zelf kan maken, gezien de kosten van een nieuwe.
past een universeel rekje niet gewoon op de koffer
voor Givi zijn er ook originele rekjes kosten vele malen meer als wat ik er voor betaald heb
en dit rekje zit net een kleine cm in het midden boven de Givi koffer
anders is er altijd nog de mogelijkheid om de boutjes te verlengen
Maar nadat het rek erop zit ga je toch die koffer wil volstoppen met ander spul Persoonlijk stopte ik nou net alleen dat lichte spul in de topkoffer. Maar bij een motor zonder kuip is de topkoffer veel meer voelbaar aanwezig tijdens het rijden. Daarom stopte ik er nooit meer dan 5kg in. Dat dure rek zag er wel mooi uit trouwens. Zijn de scharnieren op de topkoffer ook berekend op extra gewicht op de topkoffer?
Het gaat met name voor lange reizen onderweg.
Regenkleding voor ons beide zijn 4 rollen, neemt redelijk ruimte in.
1 koffer heb ik meestal vol met mijn protheses en toebehoren
Heb meestal het lichte spul in de topkoffer
Er komt zeker niet meer gewicht in de topkoffer, als er meer gewicht mee gaat dan in de zij koffers
Eerste laswerk was trouwens niet zoān groot succes, is een poosje terug dat ik aluminium gelast heb
Deze week nieuwe kans
Eigenlijk vind ik dat rekje dat geld wel waard. Als ik een RT had en ik wilde die rollen op die koffer leggen dan kocht ik het zonder meer. Ik maak ook graag iets zelf maar dit rek ziet er wel echt goed uit.
Hier mijn (concept)ontwerp van een bagagerekje voor de topkoffer.
Drie aluminium buisjes (100cm x 10mm) bij de Gamma. Totaal ⬠7,80.
Nu alleen nog lassen, spuiten en monteren.
Ziet er goed uit. Zijn de dunwandige aluminium buisjes sterk genoeg voor het bagagerekje? Je moet dan ook weer moeren maken in de uiteindes van de buisjes natuurlijk. En de juiste afdichtingen vinden tussen rek en topkoffer. Maar knap gemaakt . -top-