Ja hoor, die buisjes zijn sterk genoeg. In de uiteinden komen geen moertjes. Ik ga een soort van aluminium 8mm uitzetpluggen gebruiken.
Zorg dat ze lang genoeg zijn je wil zo’n rekje niet verliezen.
Deze messing “uitzetbusjes” ga ik gebruiken.
Zijn 22mm lang met een diameter van 8mm. Passen precies in de buisjes.
Ziet er goed uit.
Ik zou de pluggen toch nog even vastzetten met een zelftappertje door de aluminiumbuis heen. Er komen enorme krachten op te staan en trillingen als je met bagage op de draad rijdt. En voorkomen is beter dan alles weer bij elkaar zoeken.
Mooi project.
Grt, Ruud.
-top- Nice!
Puur ter inspiratie cq. andere mogelijkheden;
Bij mijn handgemaakte topkoffer-drager voor de 11xxRT werden houten pluggen gebruikt.
Erin tikken met een hamer, zat daarna muurvast.
-top- Nice!
Puur ter inspiratie cq. andere mogelijkheden;
Bij mijn handgemaakte topkoffer-drager voor de 11xxRT werden houten pluggen gebruikt.
Erin tikken met een hamer, zat daarna muurvast.
Zoals je op de foto kunt zien, hebben de messing “uitzetbusjes” een grof en ruw profiel. De passing in het buisje is ook maximaal, “nul komma nul” ruimte/speling. Zodra je het M6 boutje aandraait zetten de vier “kwarten” zich uit en zet dat profiel zich vast in de binnenzijde van de buis. Ik vrees dan ook echt niet dat mijn bagagerekje op de een of andere wijze loskomt. En er komt slechts alleen maar qua gewicht lichte spulletjes op.
Prachtig gemaakt en een mooie bevestiging!
Heb je bij de voorste gebogen buizen wel genoeg ruimte voor de bouten?

Prachtig gemaakt en een mooie bevestiging!
Heb je bij de voorste gebogen buizen wel genoeg ruimte voor de bouten?
De messing “uitzetbusjes” zijn 22 mm lang en deze passen er mooi in.
De 6mm boutjes blijven (qua lengte) binnen de “uitzetbusjes”.
Dat ziet er prachtig uit! Als het eenmaal gespoten is en gemonteerd dan lijkt het net OEM!
Mag ik er bij deze alvast eentje bestellen?
Het heeft even geduurd , maarja dan heb je wel wat.
Morgen de voetjes
http://www.1-handed.com/bestanden/IMG_0902.JPG
Ziet er goed uit.
Ik zou de pluggen toch nog even vastzetten met een zelftappertje door de aluminiumbuis heen. Er komen enorme krachten op te staan en trillingen als je met bagage op de draad rijdt. En voorkomen is beter dan alles weer bij elkaar zoeken.
Mooi project.
Grt, Ruud.
Uit de vliegtuigbouw: geen extra gaten boren (voor een zelftappertje) als het niet nodig is, mocht je de busjes toch vast willen zetten dan een goede 2-componenten epoxyhars gebruiken, verdeelt de krachten en maakt het nog veel sterker dan een borginkje.

Het heeft even geduurd , maarja dan heb je wel wat.
Morgen de voetjeshttp://www.1-handed.com/bestanden/IMG_0902.JPG
Zie ik het goed, heb je ook de 10 mm aluminium buis gebruikt?
Enne, voor welke topkoffer is dit rekje bestemd?
Ziet er overigs ook goed uit.
is voor de Top koffer van de 1600 op mij RT
http://www.1-handed.com/pagina/project-number-2
inderdaad 10mm buis massief
weekend spuiten en monteren
Projeck klaar
Ziet er keurig uit!
Ziet er keurig uit!
En daar sluit ik mij dan van harte bij aan!
Sjiek!
Zelf wil ik een rekje op de 33ltr topkoffer van mijn maken door er een K100 bagagerekje op busjes op te zetten. Ooit foto’s van gezien, past precies. Rekje ligt al klaar, nu de afstandsbusjes nog.