Show je niet-RT

Hallo Patrick,
Van harte gefeliciteerd met je Honda. En als je met Rick (van BMW de Jong) hebt gesproken dan zit het helemaal goed _004
Maar als je 5 km door had gereden dan had je weer een foto kunnen plaatsen in de rubriek over showen die R1100RT en was je nog steeds beamer _002

Maar toch: veel plezier ermee en heel veel veilige kilometers.

Groet Bart

@Rob;
Ik hoop het ook. Tot nu toe bevalt hij prima, al mag je het één niet met het ander vergelijken want ze hebben allebei een totaal ander karakter :wink:
Mijn ouders zijn nu wel gewend aan het idee dat ik gewoon blijf rijden, mijn vader is zelfs mee geweest naar de motorzaak om te gaan kijken want ja je blijft toch een motorrijder hé.

@Richard;
Ik had nog geen ervaring met De Jong, maar heb er wel een prettig gevoel aan over gehouden. Leuk ingericht, goede koffie en gastvrije medewerkers.

@Bart;
Ik heb inderdaad met Rick gesproken, goeie gozer die weet hoe het werkt. En ik heb inderdaad nog wel even nagedacht over jouw RT. Maar aangezien ik een motor wilde waar ik waarschijnlijk wel weer een jaar of 5 mee moet doen en ik ook ruim 10k per jaar rijdt, wilde ik toch een iets nieuwere motor met minder km’s. De ST1100 is daarin ook niet helemaal een gok, ik weet van jaren geleden dat mijn vader er 4 gehad heeft, evenals een aantal motormaten van hem. Die waren er altijd laaiend enthousiast over en dat werkte ook aanstekelijk op mij. Ik heb altijd wel ergens een zwak blijven houden voor de Pan. Ach, soms koop je met je verstand, de andere keer met je hart. Mooi toch? Maar ik blijf de kleur van jouw RT wel de mooiste kleur vinden en het zijn ook gewoon heerlijke machines. Die van jou zal je ook vast wel kwijtraken aan een nieuwe liefhebber, daar ben ik van overtuigd.

Vader en zoon RT en GS. Stiekem vindt vader de GS van zoon ook wel heel lekker rijden. 8)_
image.jpg

jeugdsentiment waar ik nog steeds veel plezier aan beleef naast mijn BMW

Nou, bij deze dan. Na exact twee jaar en dik 20.000 kilometer uiterst trouwe dienst, heb ik de rode -1100- van de hand gedaan ten gunste van een zeer jong gebruikte K1600GT in de kleur Light Grey Metallic. De GT is voorzien van het veiligheids- en touringpakket (Adaptieve bochtverlichting, Dynamic Traction Control, Bandenspanningscontrole, ESA II, Centraalvergrendelingssysteem en Diefstalalarm met afstandsbediening). Naast deze pakketten is de 1600 ook uitgerust met de radio en de GPS-voorbereiding, alsmede de Navigator V zelf. Als nuttige extraatjes zitten de keurig bescheiden motorbeschermende beugeltjes aan de beide zijkanten en de koffers zijn voorzien van de originele BMW stootbeschermers.

En natuurlijk een paar plaatjes:

En nu braaf afwachten en aftellen en vooral hopen dat we dit jaar de winter volledig gaan overslaan…

[groet]

Bert M

Gefeliciteerd Bert.
Dus de naam van het forum moet gewijzigd worden in RT GT Forum?
Ik heb in het verleden een BMW op 4 wielen met 6 cilinders gehad.
Dat beviel me ook uitstekend.
Had ik maar een vak geleerd, had ik misschien ook zo’n mooie machine kunnen kopen. …

Tja, ik wil je niet teleurstellen maar ik heb eigenlijk nooit een vak geleerd. Ben op 19-jarige leeftijd begonnen als junior-autoverkoper en me verder gaandeweg telkens een stapje verder gebluft…

[groet]

Bert M

Goed gedaan Bert Big RT Smile

Ik hoop dat je na de winter met deze mooie motor vele veilige en plezierige kilometers gaat maken Bert! _004

Dat is Mijn fiets R1100R bj 1999 km 102298 _004 _004
SAM_0015.JPG

Ik durf het haast niet te zeggen. Nog geen half jaar geleden ben ik enthousiast een R1150RT gaan rijden. De fiets bevalt mij super en rijdt heerlijk, maar ik ben sinds deze week de trotse eigenaar van een R1200GS. Niet dat de RT niet beviel, integendeel, maar ik vind een GS a) eigenlijk iets mooier en stoerder dan een RT en b) de GS stuurt lichter en makkelijker. Het komend voorjaar en zomer staan een aantal bergreizen in de planning en ik denk dat de GS daar, vol bepakt en beladen met 2 personen, beter tot zijn recht zal komen. En dan binnen 24 uur mijn RT verkocht… Kwaliteit verkoopt zich vanzelf…

Mooie fiets!

[groet]

Bert M

Die is erg mooi.
Mooie kleur ook. Was dat indertijd ook een standaard kleur?
En ik geloof dat je ook een mooie tuin hebt, te oordelen naar het kleine sukje op de achtergrond. (Maar daar is dit forum niet voor, helaas)

Da’s idd een mooie fiets Paul!

Ik heb dezelfde vraag als Jan: Is de kleur origineel? De kleur is zelfs voor een deel in het kleppendeksel meegenomen. _004

Hans, hele mooie motor.
Ga je plezier aan beleven.
Persoonlijk vindt ik hem strakker en makkelijker te berijden dan de R1200RT.
Minder last van de wind ondanks de grotere tank.
Mooi dat je je oude fiets zo snel kwijt was.
Er zijn al een aantal leden overgestapt van de RT naar de GS. Maar wel lekker het boxer gevoel.

De verdere inhoud van mijn garagebox:
image.jpg

Ivm Off Topic . . . zijn diverse posting en dito reacties daarop verwijderd . . . . _001

dit was mijn fiets .ik heb hem vrijdag 31.01. Total los gereden

En Paul, zelf geen krassen of deuken opgelopen? :$

Vandaag gaf ik mijn jawoord aan deze BMW F650GS: