Seat jacks

Ik begrijp je.
Volledig.
Anyhoe, ik zal mijn ogen ook openhouden.

Met een beetje goede wil zit jij voor het einde van het jaar op een heerlijk zetel. :slight_smile:

Vandaag een Corbin zadel gekocht (via Marktplaats). Nog niet getest maar ik kijk er naar uit. Bedankt iedereen voor alle advies en steun en dank je wel Benny voor je aardig aanbod - top _004 !

[groet] , Big Pete

Top! _004
Je geduld is beloond. dat je er maar lang plezier van mag hebben!

Uiteraard lezen we nog graag jou ervaringen. :wink:

Ikzelf vond de Corbin op de 1100RT een bredere zit (waardoor ook je benen meer uitelkaar geplaatst werden) en een dikkere zit (waardoor je ook iets hoger komt te zitten).
Maar die ervaringen zullen uiteraard van persoon tot persoon verschillen. :wink:

Wat een weer! Stormachtig, veel regen, heel veel regen, koud en donker maar ik heb er toch wel van genoten. 1500km op een Corbin zadel en geen moment van spijt gehad. Lekker comfortabel; ik had makkelijk nog veel uren door kunnen rijden :smiley: .

Enige minpunt als je het zo wilt noemen is dat het heeft tijd en moeite gekost om de zadel te monteren. Het ging makkelijk in de middenstand maar in de hoge stand lukt het mij niet. Ik heb de vorige eigenaar (van de zadel) gemaild en hij is bij mij langsgekomen om het zelf te proberen! Het lukte hem ook niet. Raar toch? Een paar dagen later heb ik nog een poging gedaan en toen ging het vrij makkelijk. Ik snap het nog steeds niet maar dat is niet belangrijk.

Heerlijk combinatie, mijn 1100RT en een Corbin!

[groet] , Big Pete

Ja, dat monteren van in verschillende hoogtes is bij de Corbin op de 11xxRT, ff een positieve benadering, een slag. :$

Het zijn de (ook) tongen aan de achterkant van het voorzadel in combinatie met de ā€œgespletenā€ tong van het achterzadel wat door de hoogte bepaald gaat worden;

Met het zadel in de hoogste stand moet de tong van de voorzadel tussen(!) de ā€œgespletenā€ tong van het achterzadel komen.
Met het zadel in de midden-stand moet de tong van de voorzadel (wederom) tussen(!) de ā€œgespletenā€ tong van het achterzadel komen.
Met het zadel in de laagste stand moet de tong van het voorzadel geheel onder(!) de ā€œgespletenā€ tong van het achterzadel komen.

Wat ik het meest handig vond, was het voorzadel en achterzadel alvast in de goede positie in elkaar schuiven, voorzadel in de juiste plek plaatsen en dan een stevige druk het achterzadel vast duwen totdat je overduidelijk de klik hoort van het slot-mechanisme.

Het is daarna heel erg belangrijk goed stevig te trekken en te duwen dat er geen(!) beweging zit in de zadels.(!)

Hoewel deels begrijpelijk, vond ik dat mechanisme een aanfluiting voor waar het merk Corbin voor staat, zeker gezien de prijs. :frowning:
De zit maakt een hoop goed natuurlijk. :wink:

En een afbeelding zoals Corbin dat vastzetten beschrijft;
r11rtfr_inst1 copy.jpg

Wat ik destijds voor de montage van de Corbin op m’n 1150RT gevonden had als ā€œtruukjeā€ā€¦ De bouten waarmee de tongen van het voorzadel vastzitten losmaken, en een extra ā€œspacerā€ (metalen rondje) plaatsen tussen zadel en tong, en daarna alles terug stevig vastschroeven. Van toen af was het laten vastklikken van het achteraadel in het slotmechanisme heel wat makkelijker…

Dank je voor je tip! _004
Ikzelf gebruikte toentertijd een vergelijkbare oplossing door enkele ringetjes te gebruiken bij de slotvergrendeling achter.
Belangrijk is dat er geen beweging in de zadeldelen zit, het hoort strak te gaan, een stevige druk achterop voor de vergrendeling.

BéRTke » 20 Nov 2016, 22:15

Wat ik destijds voor de montage van de Corbin op m’n 1150RT gevonden had als ā€œtruukjeā€ā€¦ De bouten waarmee de tongen van het voorzadel vastzitten losmaken, en een extra ā€œspacerā€ (metalen rondje) plaatsen tussen zadel en tong, en daarna alles terug stevig vastschroeven. Van toen af was het laten vastklikken van het achteraadel in het slotmechanisme heel wat makkelijker…

Zal ik ook proberen. Dank jullie wel heren _004