RT van Thunderbolt Grey naar Sydney blauw.

No worries, geen probleem.
De vraag niet stellen is geen antwoord krijgen. :wink:

Ja en nee, in mijn optiek;
Degene van Machine Art Moto is nogal fors, wat natuurlijk noodzakelijk is een goede “klemming”.
Ik heb er meerdere versies, en tenslotte er toch voor gekozen degene van Wunderlich te monteren.

Mooie frisse kleur! _004

[groet]

Bert M

Is volgens mij niet een Extenda Fenda, maar een wat duurdere variant uit Engeland laten komen, de Avant 12 Front Fender Extender, is dus niet origineel en ook niet heel goedkoop (inclusief verzending zo’n €80,-) maar werkt wel beter dan de Fenda Extenda omdat ie onderin wat breder is en ook iets langer (een Extenda Fenda heb ik hier voor de liefhebber nog liggen, kwam van deze RT af). Bovendien hoef je geen gaatjes te boren in je BMW spatbordje met de Avant. Ik heb een R1200RT variant met een beetje creativiteit ook op de ST weten te monteren. Scheelt een boel vuil en ik vindt ze niet zo lomp eigenlijk. Qua lijn wel passend ook.

Edit: ik zie net dat er al gecorrigeerd is…

Ondertussen heb ik ook een avontuurtje meegemaakt…http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1477321/man-zwaargewond-na-val-uit-boom-lage-vuursche.html

Dus ff niet motor rijden. Heb 2 gebroken ribben en 4 processi transveri gebroken. 4 weken revalideren… Da’s wel een tikje jammer want het spuiten schiet lekker op:

Ik mag wel sleutelen (als ik maar niet hoef te duwen/trekken/stoten enz). Dat verwacht ik volgende week te kunnen doen.

Overigens het bericht in de media klopte niet helemaal. Ik was niet bezig takken te zagen, maar takken te voorzien van anti-duiven pinnen. Plastic strips met pinnen er in zodat die vogels niet op de takken gaan zitten en niet de oprit onder poepen. Was bijna klaar met de klus. Ga de rest uitbesteden aan een goede kennis van ons die hier eens per jaar de tuin komt doen. Boven mijn groentekas zitten die beesten ook naar hartelust te kakken om daar enigszins verantwoord bij te kunnen is een hoogwerker nodig. Aan de andere kant spoelt de regenwater in de regenton en lost zo een beetje duivenpoep mee op. In opgeloste, verdunde vorm, schijnt het wel een OK mest stof te zijn.

Van de ST is de topkoffer deksel ook mooi zilver geworden. Wat een voorpret heb ik al zeg!

Kleine aanvulling;
Degene voor de 1200RT heet formeel “AVANT 12RT”
Voor de 1200GS heet het formeel “AVANT 12GS”

Voor het geval je gaat zoeken via g00gle en zo…

PS: Beterschap natuurlijk!

Beterschap gewenst. Succes met het opbouwen van de motor.

Beterschap gewenst! Ladders zijn en blijven gevaarlijke dingen…

[groet]

Bert M

Allereerst beterschap. Ik ben ook benieuwd naar de motor met de nieuwe kleur. Dat zal heel anders staan. Maar ff een vraagje: moet je dat ook melden bij de RDW ? ik meen van wel, heb dat ergens gelezen. Vandaar

Groeten Ben1100RT

Was vroeger met auto’s, maar kijk maar eens in het RDW register (google op ovi rdw) dan zul je zien dat er geen kleur meer vermeld staat. Op de kenteken card staat bij mijn motor: kleur (R): n.v.t.

[groet]

Bert M

Beterschap
Hopelijk zijn de duiven voldoende geschrokken toen jij uit de boom viel. Toch een behoorlijke val.

Nou wil ik op die 28 liter topkoffer van de ST een kussentje regelen. Heb net even gauw geGoogled, maar dat leverde zo snel niet iets op. Weten jullie zo uit het blote hoofd of er een kussen voorziening te krijgen is voor die “kleine” topkoffer (die van de ST is exact hetzelfde als de 28 liter topkoffer van de RT’s van voor 2013)

EDIT: ik heb inmiddels het partnummer gevonden voor zo’n kussentje: 71607693672. Nu dus Van Harten vragen of ik ook dat kussentje bij ze kan bestellen.

Beste Jeroen,

Ik lees nu pas verder in je draadje, schrik van het ongeluk en wens je van harte beterschap en sterkte met het herstel en dat je daarna mag genieten van de Sydney blauwe RT!

Groet, Eilert

In de nachtelijke uurtjes tussen de uitwerking van de ene morfine pil en het weer in mogen nemen van het andere pilletje, een documentje in elkaar geklust zodat ik vanaf zondag de motor weer in elkaar kan zetten en ook weet welke schroef nu in welk bakje ligt. Die kunststof schroevenkoffer heb ik voor €2,50 bij de Action meegenomen.

Meest recent beeld materiaal vers verkregen uit Friesland:

Vanaf zondag “therapeutisch” de motor weer monteren. Therapeutisch wil zeggen: 1 paneeltje per dag…

1. Zo loop ik geen risico met mijn herstellende rug.
  2. Leuk werk moet je zo lang mogelijk over doen.
  3. Zo zit er zo kort mogelijke tijd tussen “motor klaar” en “rug genezen/klaar voor motor rijden”.

Wordt lastig om mijn enthousiasme te beteugelen. Ik sluit niet uit dat de therapie niet elke dag even gedisciplineerd zal verlopen en er ook wel eens een dagje zal zijn dat er 4 of 5 paneeltjes terug geplaatst zijn…

Er was dus 1 zo’n brutale klootzak die demonstratief met veel gewapper de boom in ging manoevreren . . . zich met moeite een plekje wist te verwerven . . . zo ongeveer op de plek waar ik bezig was die pinnen aan te brengen . . . voordat ik mijn gevecht met de zwaartekracht verloor. Gelukkig had ie het fatsoen voor het afvliegen niet zijn darmen te legen.

Iemand kwam al met de tip: “Luchtbuks”. Nou ben ik redelijk fanatiek gebruiker van een Weber Spirit. Zit dus te denken: “zal dat een beetje smaken op de Weber? Gemarineerde duif?”

In Frankrijk heb ik wel eens (gekweekte -hoop ik-) duif gegeten, maar het is meer bot dan vlees. Persoonlijk vind ik het geen directe aanrader _001 Maar als je het eens wil proberen, dan lijkt me dit wel een aardig recept: http://www.okokorecepten.nl/recept/kip-gevogelte/overig-gevogelte/duif-geroosterde-appel-limburgse-appelstroopjus

Maar we gaan wel een beetje off-topic geloof ik…

[groet]

Bert M

Wauw, gaaf hoor. Het ziet er erg netjes uit. Je hebt wel eer van je werk. Succes met je rug & niet te snel dat krijg je het beste herstel :slight_smile:.

Vandaag genoten van een privé chauffeuse die me helemaal naar Friesland reed om daar de keurig blauw gespoten delen in ontvangst te kunnen nemen (1 morfine pil = 2 bier). Broeder van het forum alhier voorzien van doos chocolade (om vrouwlief te danken voor de avonduurtjes die manlief met ons project bezig was) en uiteraard broeder zelf een nette vergoeding voor het uitstekende werk. De goed oplettende lezer kan, zonder echt gezegend te zijn met genen van Sherlock Holmes, wel achterhalen welke forum broeder dat prachtige werk geleverd heeft.

Vandaar ging het naar broeder Roelof en zuster Jannie dus konden we de kinderen Jeroen en Linda eens live aanschouwen. De inwendige mens werd goed verzorgt met een heerlijke lunch die we lekker in de tuin konden genieten.

Als je vrouw als chauffeuse heeft gefungeerd EN toestond dat er een deel van haar ST als “monster” heeft gediend, dan is het wel logisch dat haar ST als eerste in orde wordt gemaakt:

Topkoffer deksel zilver (plaatje achter valt nu dan alleen op als er licht op valt (reflecteert)) bovendien origineel BMW rugkussentje er op (op de heenreis gescoord bij Van Harten) en zijkoffers in het blauw, ter vergelijk de situatie van “voor” het spuitwerk

Ja, het is me opgevallen dat de zijkoffers er dan weer niet op zitten. Dat zitten ze sowieso eigenlijk alleen als we meerdere dagen op pad gaan (zoals naar Duitsland en Schotland).

Mijn fysieke toestand is nog niet heel erg geweldig, dus met mijn RT schiet het nog niet verschrikkelijk hard op:

Voorkantje is klaar en rechter achterplaatje zit er op. Daar moet onder de pakjes drager een torx schroef op een heel rottige plek. Nadat die me vier keer uit de vingers was geglipt en dan weg gedoken in een zodanig vervelend hoekje dat de blauwe plaat er weer af moest (en dat dan dat beschermrubbertje om de pakjesdrager uitstulp opening weer los liet…) heb ik dat inpak folie van het rugkussentje van de ST opgevouwen en er onder gedrukt en het schroefje met een klein stukje duct tape vastgemaakt aan het torx bitje. Zo. Dat zit.

Toen was de batterij echt op, morgen is de missie om de linker achterkant te doen, maandag komt er hulp (collega van me, ook motor maf), ik denk hem dan wel af te hebben.

De ST van je vrouw ziet er _004 uit Jeroen! Jouw RT komt ook helemaal goed. Rustig aan hoor, denk goed om jezelf! _004

[groet] Eilert