RT van Thunderbolt Grey naar Sydney blauw.

Destijds, toen ik heftig aan het twijfelen was over welke RT het nu zou moeten worden, al verlekkerd naar een zeer jeugdig DOHC exemplaar gekeken met heel weinig kilometers, in een zeer fraaie blauwe uitvoering. Pas later begreep ik dat de DOHC lichting niet origineel blauw uit Berlijn geleverd werd. Voor mijn echtgenote vorig jaar een prachtige ST in Sydney Blauw - Magnesium uitvoering aangeschaft. Dat blauw is fascinerend fris. Prachtig vindt ik het.

Uiteindelijk een week of wat geleden er achter gekomen dat iemand zijn RT ook blauw had laten spuiten. Via-via een top adres te weten gekomen en vorige week de RT volledig uit elkaar getrokken.

Zoek de 55+ verschillen…

Het is de bedoeling dat het zo iets gaat worden:

Gespoten stukje plastic voor het spiegeltje vond ik wat lastig om te verwijderen, is uiteindelijk met een T25 torx schroevendraaier toch gelukt:

Volgende week hoop ik, in plaats van een gefoto-shopte plaat, nieuwe foto’s van de RT in het prachtige blauw te kunnen tonen… -kwijling-

Hmmm, ik begrijp niet helemaal wat er vaud gaat . . . zie de foto’s niet . . . _001

Edit: ah, daar zijn ze dan!

Vraagje: het zilvergrijze deel bij mijn schakelpookje is wat beschadigd geraakt door de laars van de vorige eigenaar. Om de boel straks echt mooi te hebben zou ik daar iets van carbon folie of zo iets op willen plakken. Wie weet waar ik aan dat soort folie kan komen?? Alvast bedankt!

Hier: http://www.ebay.co.uk/itm/272234122322

Leuk project trouwens _004

Wil je het compleet op maat dan is het te koop op eBai;
http://www.ebay.nl/itm/BMW-R1200RT-Carbon-Fibre-Effect-Frame-Protector-/272234122322

Wil je zelf iets maken, zou ik vragen bij BeemerRichard, oops, El Scorpio of hij iets voor je heeft.

Is dezelfde Big RT Smile

Gaat zeker mooi worden Jeroen Big RT Smile

Top! Dat zocht ik!

Groet,

Jeroen

Er was ooit ook nog degene van Weiser Motorrad (die niet meer bestaat _001 ), was ansicht ook mooi:
RTFrameprotectorl.jpg
Gelukkig ook heel goed weer los te halen.

Want het had minder een “carbon-look” en vandaar dat ik de eerder aangehaalde aangeschaft heb.

Ik zou graag van die bescherm stickers willen hebben, maar dan juist geen carbon look, maar gewoon aluminium look ofzo
En dat is dus standaard niet te vinden ;-(
Idem voor bij de contact sleutel, en de tankdop, zat stickers in carbon look, maar niks in alu look ;-(

Mocht ik Ebay, Ali of Google niet goed gebruiken, excuus daarvoor, maar ik kan niks vinden helaas

Met wrapfolie kun je alle kanten op en is al in kleine lengte te bestellen. Kijk maar eens op http://www.wrapfolie.nl
Over hoe te wrappen is genoeg info te vinden maar ik kan je uit eigen ervaring zeggen dat vlakke stukken een makkie is. Het wordt pas lastiger als je moet gaan verwarmen voor het betere bochtenwerk. Ook te doen maar vergt wat oefening.
Gewoon proberen en is het niks, dan trek je het er weer af en ben je een paar euro’s kwijt.

console van de auto gedaan. Niet helemaal 100% maar voorlopig oke :wink:

Klopt, die ben ik vooralsnog ook nog niet/nooit tegengekomen.
Je zult zelf aan de slag moeten of laten doen.

Collega van me deed vandaag een verassingsbezoekje. Wilde ff ritje naar Van Harten, hij denkt er over zijn Ducati Monster en auto te verkopen en over te stappen naar een BMW GS. Toen ik er toch was heb ik zelf ff op een R1200RS gezeten, demo model. Zit in ieder geval top!

Meteen gevraagd of ze daar geen oplossing hadden. Heb er nu een velletje 3M white aluminium wrap folie besteld van een meter bij een meter, quanta costa €42,50. Is precies de kleur van mijn schetsplaat. Uiteindelijk minder prominent aanwezig dan de donkere variant. En ik kan voorlopig vooruit… Raakt het beschadigd, dan kan het er met de föhn gemakkelijk af en is een nieuw stukje zo op maat gesneden.

Koffer deksels zitten in de grondverf, het project ligt op schema!

Hoi Jeroen mooi project joh zal best mooi gaan worden.
Ik zie dat jij een hele mooie spatbord verlengen hebt aan de voorzijde is dat origineel?

Gr Perry

Is een Extenda Fenda. Zoek daar maar eens op…

Mooi hoor, ik ben benieuwd naar het resultaat.

Dat is niet helemaal juist, beste Wullum;
Extenda Fenda is een merknaam van Pyramid Plastics. :wink:

En de getoonde “Extenda Fenda” is de “MudSling Avant” van “Machine Art Moto”, een Front Fender Extender waarbij je niet boort of plakt, maar via speciale clips, klemmend monteert.
http://machineartmoto.com

Bedankt hier kan ik wat mee _004

I stand corrected :mrgreen:
Jammer dat “Machine Art Moto” alleen voor de 1200 en nieuwer fabriceert, maken wel mooi spul…