RT forumgroet

Dan toch maar zelf een item aan de orde stellen.

Vandaag weer lekker wezen rijden met de RT.
En ja hoor ik kwam enkele RT’s tegen.
Wat een flauwe handjes krijg je dan als begroeting opgestoken.

Zou het niet leuk zijn als we elkaar, als RT Forum, zouden herkennen door de manier waarop we elkaar begroeten.
Ik stel voor dat we met de linkerhand en opgestoken duim elkaar begroeten onder het motto “de RT is OKE”.
Dat zou toch een hit worden en weten dat we tot het forum behoren.

de Mazzel

Peter

Ga ik ook doen, _004

Goed idee _004

Ik doe mee Big RT Smile

_004 super idee Big RT Smile

Ik doe mee. _004

En nu maar duimen dat het lukt :unamused:

Vind het een prima plan! Althans, als ik dat had gedaan naar de RT-rijder die vanmorgen om 10:50 zijn rode 1100/1150RT direct voor de afslag Apeldoorn op de A1 in oostelijke richting op een bergingsauto geduwd zag worden dat dan op prijs zou hebben gesteld… Iemand van hier misschien?

Leuk om de reacties te lezen.
Misschien is het is wel zo aardig om, wanneer onze “forum-groet” wordt beantwoord, dit hier gemeld wordt?
Ik ben benieuwd wanneer de groet voor het eerst beantwoord wordt.

de Mazzel _004

Peter

Dit initiatief is verplaatst naar GESPOT.

Vanochtend op de N224 tussen, ik dacht Ede en De Klomp, een grijze RT(kan ook tussen De Klomp en Renswoude geweest zijn). Als ik het goed zag, want het was heel vroeg (05.35 uur ongeveer) een _004

Ik kwam onderstaande uitleg over het ontstaan van de motorgroet tegen op de site van iemand op het K Forum

Ik heb het dus niet bedacht.


De motorrijdergroet



De oorsprong van de motorrijdergroet ligt in het stenen tijdperk.
Er waren toen maar heel weinig motorrijders. Er waren nauwelijks verharde wegen en de wielen waren van steen. Alleen echte bikkels verdroegen de ongemakken van het motorrijden.
Wanneer twee zulke bikkels elkaar tegenkwamen, stopten ze, stapten af en lieten elkaar de geopende hand zien, om zo te bewijzen dat ze er geen vuistbijl in hadden verborgen.
Zo is de motorrijdergroet ontstaan.


Winterrijders en softies (ook wel mietjes genaamd).

Onder dezelfde moeilijke omstandigheden zijn op de dag van vandaag nog de winterrijders onderweg. Motorrijders zijn oftewel winterrijders of softies.
Softies kom je in April in het kantoor van de verzekeringsmaatschappij tegen, waar ze hun afgemelde bike weer aanmelden. Winterrijders daarentegen rijden door. Hun aantal is gering.
Als twee winterrijders elkaar tegenkomen zijn ze heel blij en groeten.
Vanaf April groeten winterrijders niet meer. Want winterrijders groeten geen softies.
Softies herken je daaraan, dat ze in de eerste weken van de lente wild en met twee handen alles groeten wat zich op twee wielen voortbeweegt.
Ze zijn zo opgewonden, dat ze vergeten dat iets verderop een bocht ligt. Ze hebben altijd schoon ondergoed aan - je zou eventueel in het hospitaal kunnen belanden.



De verboden groet.

Het groeten door motorrijders is aan strenge regels gebonden en wordt door beginnelingen terecht als uiterst ingewikkeld ervaren. Het is omgeven door allerlei geboden en verboden.
Het bekendste verbod luidt als volgt: Groet nooit een tweewieler die minder als 250 cc cilinderinhoud heeft. Zoiets is geen motor. Wie uit nonchalance scooters of lichte motoren groet, staat voor schut en verliest zijn zelfrespect.


Een aparte categorie: Oldtimers.

Oldtimers worden in principe vriendelijk en vol bewondering gegroet ongeacht de cilinderinhoud. Oldtimers worden meestal door technisch begaafde oudere heren bereden, de zogenaamde ouwe techneuten. Die worden met respect behandeld. Kom je een ouwe techneut tegen, wacht je af of hij groet. Vanaf de lente tot de herfst groeten velen niet omdat het winterrijders zijn - en winterrijders groeten geen softies.


Het groeten op de autosnelweg.

Niet geregeld en daarom eigenlijk niet bestaand is de cultuur van motorrijdergroet op de autosnelweg. Zelfs zeer ervaren motorrijders kunnen niet zeggen of men tegemoetkomende motorrijders over zes rijstroken en de middenberm heen, groeten moet.
Rijtechnisch wordt het groeten een probleem bij het inhalen. De klassieke linkerhand wordt door degene die ingehaald wordt, niet gezien. Groet je met de linkerhand voor het lichaam langs naar rechts, denken automobilisten dat je last hebt van een zwerm sprinkhanen of kramp in de onderarm.


De “Rossie-groet”

De “Rossi-groet” (zo plat mogelijk op z’n kant, een knie raakt het asfalt) geldt als zijnde zéér riskant. In het algemeen wordt hij als bewijs van extreme stuurkunst gezien, maar het is aan te raden in ieder geval van tevoren schoon ondergoed aan te trekken (zie boven).
“Rossi-groet”-rijders rijden uitsluitend op het buitenste profiel en vergelijken met elkaar wie de scherpst afgesleten voetsteunen heeft.
Wie de kunst van de “Rossi-groet” niet beheerst en hem toch uitvoert, riskeert zijn allerlaatste, de zogenaamde “Gouden Groet”.


Redenen waarom Harley-rijders niet teruggroeten.

  1. De garantie vervalt als hij een niet Amerikaans product groet.
  2. Met het dikke leer en de nieten krijgt hij zijn arm niet omhoog.
  3. Hij groet uit principe geen rijders, die hun bike al geheel hebben betaald.
  4. Hij is bang dat zijn stuur eraf trilt als hij het loslaat.
  5. De rijwind zou de nieuwe tatoeages eraf kunnen blazen.
  6. Hij heeft een eeuwigheid nodig om aansluitend, vanwege de vibraties zijn handvat weer terug te vinden.
  7. Hij kan niet onderscheiden of de ander groet of zijn oren dichthoudt.
  8. Hij heeft vanwege de vibraties klittenband tussen handvat en zijn handschoen.
  9. Hij heeft zojuist in het economisch gedeelte van de krant gelezen, dat Honda voor 60% participeert in Harley.
    10.Sedert de openbare verkoop van zijn vorige Harley haat hij alle mensen die een hand opsteken.
    11.Zijn Bangkok-Rolex zou nat kunnen worden.
    12.De linkerhelft van zijn stuur zou gejat kunnen worden.
    13.De linkerhelft van zijn stuur werd reeds gejat en nu houdt hij zich aan de kilometerteller vast.
    14.Hij houdt met zijn linkerhand zijn rechterspiegel vast om te voorkomen dat die er af trilt.
    15.Hij heeft twee handen nodig om met zijn vingers de volgende afbetaling na te tellen.
    16.Hij poetst net zijn chromen luchtfilterdeksel.
    17.Als hij maar met één hand zijn stuur vasthoudt gaat ie op z’n bek.

met vr gr
Han

Redenen waarom rijders van een Gold Wing niet groeten.

  1. Volgens het Honda-instructieboekje mag hij zijn stuur pas loslaten als de bike stilstaat, de sleutel uit het contactslot is getrokken, de middenbok is uitgeklapt en de radio uitgeschakeld is.
  2. Op het instrumentenpaneel is geen knop voor "automatisch terugzwaaien"aanwezig.
  3. Hij is net ingedut.
  4. Hij krijgt zijn arm wegens ouderdomsklachten niet meer omhoog.
  5. Hij heeft via zijn handy een conferentieschakeling met zijn brooker en de ING-bank.
  6. 't Vrouwtje heeft hem verboden vreemden te groeten.
  7. Hij is net bezig alle lampjes van zijn “kerstboom” te tellen.
  8. Hij sorteert op dit moment zijn CD verzameling.
  9. De hand voor de antenne stoort de Tv-ontvangst.
    10.Hij ruimt net de vaatwasser in.
    11.Vanwege zijn Alzheimer weet hij aansluitend niet meer waar hij zijn hand moet laten.
    12.Hij vindt aansluitend tussen alle knopjes, lampjes, schakelaars en hendeltjes zijn stuur niet meer.
    13.Hij verwisselt juist de batterij van zijn pacemaker.
    14.Hij zoekt net in zijn boordcomputer, wat “opgestoken hand van een vreemde motorrijder” betekent.
    15.Hij groet wel altijd, maar vanwege de troep rond zijn stuur ziet niemand zijn hand.

Maar Han, we hebben het hier over de RT forum vriendengroet . . . . . :bulb:

Bovendien staat dit verhaal al onder “onzin maar wel leuk” :wink:

Nog even en we stappen af om elkaar de forumknuffel te geven en dan samen het forumlied te zingen.

Nee, maar alle gekheid op een stokkie: ik doe mee! _004

Bolderbast

Als jullie er leuk uitzien of lief zijn, wil ik best knuffelen, hoor. :laughing:

Ik heb de afgelopen dagen flink lopen groeten maar nog geen Gespot alhier gezien _002 :wink:
(A28, A27, A12)

Merk wel dat bij 120 km/uur (plus een beetje :wink: ) je met beleid je hand moet opheffen, flinke rijwind :sunglasses:

Goed idee :smiley:

Zojuist op de Arnhemseweg vanuit Amersfoort een hele tijd een GS (dacht ik) achter mij gehad. Ik ging op een gegeven moment bij De Mof linksaf en jij stak je duim omhoog. _004 Ik vergat eigenlijk hetzelfde te doen(uiteraard wel gegroet), maar hierbij _004 Iemand van hier?

Vandaag in Apeldoorn op de Europaweg 2 r1200rt met de duim omhoog, leuk om te zien.

RT-forum

Harry

Hallo Harry,

Dat waren mijn man en ik(ik was de achterste). Alleen mijn man zit hier niet op het forum en vroeg mij later wat dat voor een “rare” _004 groet was. Ik heb hem dat maar even uitgelegd. :laughing: Leuk om inderdaad “DE” groet te zien.