R69

Even terugkomend op zadels : Ik vond het zweefzadel wat ik op mijn NSU Quickly bromfiets had zitten qua comfort verre superieur aan alles wat er tegenwoordig op motorfietsen wordt gezet (hoewel natuurlijk niet geschikt voor echt sportief rijden). Met deze bromfiets legde ik destijds vele honderden kilometers per dag af en nooit last gehad van houten kont. Trouwens, ook de buddyseat op mijn vroegere R 80 RT vond ik qua zitcomfort veel beter dan die zadels op mijn 1100RT en mijn huidige 800 ST.
Maar ja, zoals altijd : smaken verschillen.

gr. Dick

Tja als je kijkt hoeveel mensen het niet volhouden op de BMW zadels van deze tijd dan stel ik ook dat niet alles beter werd. Al zijn wij natuurlijk ook ouder geworden. Met mijn bromfiets met zweefzadel zat ik 7 uur achter elkaar in het zadel soms. Van Tilburg naar Domburg deden we ook met de bromfiets.

Nadeel van die zweefzadels is wel dat je iedere 10 jaar een ander exemplaar moet opsnorren want dan zijn ze kompleet uitgescheurd, mijn R25 (bouwjaar 1951) mag weer een nieuwe hebben want je kijkt er dwars doorheen en zitten ho-maar :cry:

Volgens mij denken wij hierover hetzelfde Bert. Ik ging in mijn gedachtengang even off-topic en keek niet naar de R69 custom uitvoering zoals aan het begin van dit draadje, maar naar een originele oude BMW en daar moet de tand des tijds inderdaad enige invloed op hebben gehad.

Ik zie het al voor me . . . wij met twee van die oude BMW’s die lekker ploffen door het Peak-District! Big RT Smile Big RT Smile

[groet] Eilert



Ze mogen bij mij meteen een R75 brengen of een R90S in dezelfde staat als mijn motor dan mogen ze de R1100R meteen meenemen. Ik geef de voorkeur aan de oudere modellen.

Vergelijk de leeftijd van die RTérs (met alle respect overigens) eens met jouw leeftijd toen je 7 uur bromfiets aan het rijden was…

Dat zei ik dus al. Al moet ik zeggen dat ik smiddags nu ook wel eens ga rijden en dan is het ook een ritje van 400km. Dus op mijn aangepast zadel kan ik gemakkelijk 800 tot 900 km afleggen zonder problemen. Ik moet dan wel op de goede wegen blijven.

400 km en dan 's middags vertrekken?
Dan moeten het toch allemaal grote wegen zijn.
Als ik een toertochtje uitzet van ongeveer 400 km zijn dat zulke kleinere wegen dat bij goed doorrijden de gemiddelde snelheid zo’n 45 km/u is.
Tel er nog eens een uurtje pauze bij en je bent 10 uur onderweg…

Klopt ga de snelweg op naar Vlissingen vandaar binnendoor naar Westkapelle Domburg Zierikzee En Goes. En hier en daar wat foto’s en een terrasje. Ik loop graag even langs de kust . Ik heb niks met een binnendoor ritje over al die drempels hier. Daar is mijn rug niet echt gek op. Maar ik ben wel graag aan zee. Neemt niet weg dat ik graag in de omgeving van Cochem rijd. Maar in Nederland vind ik de Veluwe Zeeland en Limburg mooi.
Ik heb al plezier als ik op mijn motor zit . Ik heb al zoveel binnendoor wegen gezien in Nederland en na een tijdje word boederderij stukje gras en een stuk kanaal ook al net zo gauw saai als die snelweg. Voor het mooie ga ik dan ook liever wat verder weg. Maar de zee trekt me altijd wel aan. Geeft een beetje hetzelfde gevoel van vrijheid als de motor als je heerlijk op het terras zit en uitkijkt over het strand en de meeuwen ziet vliegen in de wind. Iedereen vind gelukkig iets anders leuk. Natuurlijk doe ik wel graag rondje Alpen. Ritje rond de Mont Blanc en dat soort dingen.

Ik zag deze net. Normaal houd ik niet van veel van de rare aanpassingen die veel hobbyisten doen maar deze vind ik toch wel zeer mooi. Niet praktisch maar wel mooi om te zien.
[youtube]ntw8Lq87sYo[/youtube]

Wow . . . Wonderschoon . . . !

Hiel sjoen…en nu maar hopen dat er geen houtwormen lucht van krijgen :$ :smiley:

Past trouwens goed bij dit filmpje:

https://vimeo.com/49445992

Dat is geen R 69 het motorblok is denk ik van ± 1979 ?
Gr-Kees.

Even lezen wat er onder het filmpje staat Kees. Het frame is van de R69

Zo stonden er zeker een stuk of 10 op de BMW dag in september in Formial - Spanje. Er zaten daar echt pareltjes bij (heb er wel geen foto’s van :frowning: )

Ik weet wel dat dit tegenwoordig de mode is, maar het kan mij eerlijk gezegd niet zo bekoren _001
Ieder zijn smaak natuurlijk…

Ach ik ben gewoon een liefhebber van de tijd toen motoren nog motoren waren. Niet te gladjes en er hoeft niet teveel op te zitten. En dan zie ik liever de oudere BMW’s dan de huidige modellen. Voor mij was een gewone R75 voldoende geweest of een R90S. Ik vond de oude 500cc boxers geweldig mooi. Jammer dat er nog maar weinig echte motoren gemaakt worden. Maar ja het blijft een kwestie van smaak.

Dit ben ik helemaal met je eens Ton.

[groet] Fred _004

Hoe geweldig het er ook uitziet, het orgineel is imho niet te verslaan.

Ik vind die koperkleur pijpen echt super…

Nog steeds happy met mijn 28K oude R75/5 dame,
elke keer dat ik er mee naar mijn werk rij krijg ik duimpjes omhoog op de A2. _004

Maar als ik de ruimte / geld had…