Het blok en de bochten vind ik mooi en de trommelrem. Voor de rest blijft origineel het mooist. Het uiterlijk van de oude BMW’s is moeilijk te verbeteren . Niks mooier en dan wel in het zwart met een mooie bies.
Jullie hebben gelijk, er gaat niets boven het origineel. De oude BMW’s vind ik ook schitterend. Helaas heb ik er niet een. Voor iedereen die er wel een heeft: rijden, genieten en zuinig op zijn. En ja, in het zwart met een mooie bies. Wie weet koop ik er ooit een . . .
Eilert
Fantastische looks, maar als ik remtrommels zie en een houten zadel, dan krijg ik spontaan de zenuwen en een zere kont bij de gedachte alleen al. Da’s geen motor om eens lekker een paar uurtjes mee door het Peak-District te gaan dollen…
Bert M
Beste Bert,
Niet alle oudere BMW’s hebben een houten zadel. Natuurlijk hebben de comfortzadels van vandaag de dag een veel betere zit dan de zadels van de oudere BMW modellen. En die trommelrem, ja dat remt heel anders dan de schijfrem op de hedendaagse BMW’s. Je bent logischer wijs gewend aan het comfort en de rijeigenschappen van jouw huidige BMW. Dat is op dat gebied niet te vergelijken met de oudere BMW motoren. Wat mij aanspreekt is de belevenis van het hebben en rijden op een originele oudere BMW. Het is voor mij pure nostalgie. Ik zou graag zo’n motor naast mijn RT willen . . .
Ik begrijp overigens heel goed dat jij op jouw BMW een paar uurtjes door het Peak-District wil gaan dollen!
Eilert
Tuurlijk niet Bert. Met deze hoef je niet zo ver. Je gaat naar de eerste de beste pub met een mooi terras je zet je motor neer en je gaat zitten met je Guinness en geniet van je motor die daar buiten in de zon staat te glimmen terwijl jij geniet van je pint. En dan altijd weer die mensen die je wat willen vragen over de motor. Desnoods nog cod and chips erbij en een leuk uitzicht over die haven met al die kreeftenkooien voor een leuke achtergrond. Zie je het al voor je?
Die ligt exact op 641 meter van mijn voordeur, wat op zich een voordeel is: kan ik rustig lopend terug naar huis na een paar neuten…
…je zet je motor neer en je gaat zitten en geniet van je motor die daar buiten in de zon staat te glimmen terwijl jij geniet van je pint. En dan altijd weer die mensen die je wat willen vragen over de motor.
Op zondagochtend in het dorpje Matlock (poort van The Peak District) met zowel de mini-GS als met het Teutoonse zwaargewicht, nooit gebrek aan ‘aandacht’ tijdens mijn Cappuccino-break. BMW is tegenwoordig een zeldzame verschijning in het Engelse straatbeeld… (veel KTM en Triumph)
Desnoods nog cod and chips erbij en een leuk uitzicht over die haven met al die kreeftenkooien voor een leuke achtergrond.
Dat van die haven is lastiger: daar moet ik minstens twee uur voor op dat houten zadel zitten…
Zie je het al voor je? >
Ja, eigenlijk wel… Bedankt voor het mooie plaatje!
Ik hink met deze BMW een beetje op twee gedachten. Hij is echt mooi, zoals ik al zei: fantastische looks… Maar voor een klassieker is deze eigenlijk te mooi. Het lijkt me fantastisch om een oude BMW uit de 50’er jaren te bezitten, maar dan mag, of eigenlijk zelfs moet, de tand des tijds er al wat invloed op hebben gehad. Ik zag nog niet zolang geleden een Jaguar uit 1968. Deze was dermate ingrijpend gerestaureerd, dat hij meer geperfectioneerd was, dan dat de fabriek ze destijds bouwde en afleverde… En dan klopt er voor mijn perceptie iets niet. Het wordt dan een soort museum-stuk, een relikwie. En dat is mijn gevoel bij deze ook. Met name door het fabuleuze houtwerk: echt een topvoorbeeld van ambachtelijk handwerk. Schitterend om te zien, maar eigenlijk te mooi geworden om er echt op te rijden.
Bert M