POLL . . . . welk zadel?

@Telekraan

Jij bevestigd hiermee precies wat ik heb bedoelen te zeggen in mijn stukje. Mijn advies was echter niet specifiek alleen voor jou bedoeld, maar voor meer in het algemeen. Zodat iedereen er zijn voordeel mee kan doen indien hij/zij zou besluiten om zijn zadel te laten aanpassen.

PS
Wat je opmerking over aandelen hiermee heeft te maken, begrijp ik niet zo.

Ik denk dat telekraan daarmee wil onderstrepen dat hij spreekt als tevreden klant,
en niet als iemand die (financieel) voordeel heeft bij goede reclame voor Tiger Leathers.

Een lange proefzit is inderdaad van groot belang. Zelf heb ik voorafgaande aan de definitieve aanschaf van mijn Corbin-zadel samen met mijn partner ook een goeie 300 kilometer rondgereden. Geen probleem bij Buddyfashion. _004

[groet]

Bert M

Volgens mij doen ze dat bij Tijger Leathers altijd. Bij mij werd ook de oude hoes tijdelijk terug gezet en kon ik het weekend daarop laten horen hoe de zit was. En mocht het niet goed zijn zou het weer aangepast worden voor diezelfde prijs. Maar ook bij mij was de zit zeer goed. En dit weet je dus niet als je een ander zadel gaat bestellen. Dan moet je bij sommige maar hopen dat het goed zit.

Gelokt door de rewiews van forumleden en dus nieuwsgierig geworden hebben Jen en ik vandaag bij Tijger Leathers beide GS zadels afgeleverd.
Wat een enthousiasme aldaar. De meest enthousiaste is baas Remco Hendrikse. Het duozadel wordt voor een betere zit aan de achterzijde iets opgevuld en beide worden ‘opgeleukt’ want aan de zit van de berijderszadel mankeert niets.
Ook is e.e.a. besproken ivm het treffen2015 .
In eerste instantie leek het hen leuk om op die dag een demonstratie te geven van hun werkzaamheden. Wordt vervolgd . . . . :wink:
Ik denk dat een beetje sluikreclame _004 alhier wel mag voor dit stel hard werkende vakmensenmensen en zie ik ze hier liever dan de gevestigde “BMW orde”.

Dus bij deze:

http://www.tijgerleathers.nl
[youtube]6wUPG733Nco[/youtube]

Vandaag waren mijn zadels af en heb ze bij Tijger Leathers opgehaald.
Hieronder de foto’s van de making-off en het uiteindelijke resultaat.
Ik vind het prachtig en de zit is prima.

Ziet er mooi uit (iets teveel logos voor mijn smaak). En, hoe zit het?

Vandaag voor het eerst even gereden met het zadel. Hoewel ik, zoals eerder aangegeven, geen problemen had met ‘de zit’ (er is immers ook geen aanpassing gemaakt) voelt het wel beter aan. Glijden op het zadel is nu helemaal over. Het duozadel is aan de achterzijde iets opgehoogd waardoor Jenny’s zit iets beter geworden is. Ik heb het overigens laten doen omdat er in het oude dek een gaatje was ontstaan.

Luitjes met -1200- ,

sinds en aantal weken een Touratech zadel aangeschaft.
Had ik eerder moeten doen. Ervaring met standaard zadel was dat ik al snel
een houten kont kreeg, en dat is nu dus niet meer zo!
Het rijgenot en het houten onderdeel is de prijs meer dan waard!
[groet] Big RT Smile

Martin

Ik heb een standaard zadel waarvan ik aan de onderkant de twee achterste steunrubbers afgezaagd heb. op die manier schuif ik niet meer naar voren. Ook is het zadel niet naar boven gekomen, zodat ik de ruit nog mooi laag kan houden.

In principe kan ik het rustig anderhalf tot twee uur volhouden, al is dat ook wel het uiterste voordat het zitvlak begint te protesteren… . Me dunkt, dan is het ook wel tijd voor een bakkie of nog beter :mrgreen: . Ondanks dit wil ik nog wel een keer iets anders (al moet dan nog blijken of er niet gelijk een hele andere motor onder zit, maar dit laat ik maar niet aan vrouwlief lezen :smiley: )

Afgelopen week de bestuurderszadel van mijn origineel BMW R 1100 RT zadels aangepast. Ook ik had last van te veel afglijden naar voren. Om dit te verbeteren heb ik z.g.n. koppelbusjes onder de verstelbare steun aangebracht ( Volgens mij kan dit niet meer bij een 1200 uitvoering). Dit zijn busjes waarmee men draadstangen aan elkaar verbind en deze zijn ongeveer 15 mm. Hierdoor wordt de voorzijde van het zadel, hoger en ga ja als het ware wat meer achterover zitten. Mijn ervaring is zeer goed. Mogelijk in de loop van de tijd nog wat verlagen, maar op dit moment super. Afgelopen zaterdag 12 september zadels opnieuw laten bekleden bij Tijger Leather, met anti slip leer. Van de duo passagier is de zitting ook nog aangepast, zodat die ook wat meer achterover is gaan zitten. Hier zijn geen mogelijkheden om het zadel te laten kantelen, je zit immers met de blokkering van het voorzadel en het slot. Wij zijn zeer tevreden over het resultaat. Ook de werkwijze en klantvriendelijke opstelling van Tijger Leather is ons zeer bevallen.

Touratech zadel gekocht voor R1200RT LC (na 1 jaar op standaard zadel).

Ik heb het standaard zadel van mijn R1200RT bij Tiger leather een paar cm laten verlagen zodat ik beter met de voeten aan de grond kom. Het zit nog steeds prima.

Het zadel van mijn vorige motor een r1150RT heb ik bij Tiger Leather laten verstevigen. Een deel van het slappe schuimlichaam is vervangen door steviger schuim en het zat stukken beter.

Groet
Cees

Ik heb de Komfortsitz van BMW. Dat zit super. Is heerlijk hard en breed. :smiley:

Ik zit op een Corbin zadel dat bij de RT zat en ook op een vorige RT dienst heeft gedaan. Denk dat ik nog op jacht ga na een sloop verwarmd zadel en dan het verwarmingselement laat plaatsen in het Corbin zadel en dat opnieuw bekleden. Dit zadel is ongeveer 10 jaar oud nu en het leer gaat nu rap achteruit. Maar wat zit het toch meesterlijk! Laat dan ook de passagier zitting opnieuw bekleden om meer 1 geheel te krijgen. Kan ik trouwens net zo goed mijn originele zadel misbruiken voor het verwarmingselement…

Ik wacht tot begin komend “motor seizoen” (is dat niet het hele jaar?) op het verwarmde Touratech zadel. Ik had dit ook op de 2009 RT en was elke cent waard. _004

Mijn originele zadel zit (voorlopig) nog steeds prima.
Maak regelmatig toertochten van zo’n 400-500km en heb nergens last van.
Ook zit ik vaak voor mijn werk een hele dag op de motor.

heb me zadel nu laten aanpassen bij tijger leather maar weet niet of dat hem wordt.
Volgende week even testen. Dan moet ik weer een paar 1000 km rijden naar D,B en Noord Nederland en wat klantjes dichterbij.

Maar goed welke dan? We zullen zien…