POLL . . . . welk zadel?

Op m’n R1100RT en R1150RT had ik een (hetzelfde) Corbin zadel, hiermee kon je zonder zadelpijn in 1x naar Zuid Frankrijk, bij wijze van spreken. Op de 1200RT met standaardzadel gereden, goed hoor, je kan het er lang op volhouden, maar niet zo lang als op de Corbin,

Dat is wel heel weinig in vergelijking met een nieuw! Jammer dat het nogal ver is. Nog wat verder twijfelen dan maar. :frowning:

Heb al bij Tiger Leathers geïnformeerd en gelet op de vele positieve reacties, durf ik de gok ( van circa € 80,-) wel te nemen. Slechter zal het zadel van mijn 1200rt zeker niet worden, want het schuim van BMW (SG 60) wordt vervangen door schuim met een SG van 160, heb ik me door hen laten vertellen.
Komende zomervakantie dus richting Den Haag. Ben benieuwd.

Had mijn 1150 comfort zadel door Vredegoor Autostoffeerders in Enschede vooe 80euro laten aanpassen. Zijkanten iestsjes afgerond en dunner, voorkant opgebouwd ongeveer 3cm on de centrale vlak bijna waterpas te maken. Veel beter dan standard. Misschien nog een Beadrider, of gelijk, een keer aanschaffen…

Edit- nu met Beadrider Ultimate en 1000km ritjes zijn in een dag wel af te leggen…

Ik had op mijn oude R1200RT het BMW Comfortzadel laten zetten en die heb ik ook weer op mijn nieuwe motor laten zetten. Het standaardzadel was te zacht waardoor ik al vrij snel pijn in mijn achterste kreeg. Dit zadel zit perfect!

Toen ik mijn -1150- ophaalde en naar huis reed (uurtje rijden) wist ik dat de originele zadel niet was. Dus bij het eerste kennismaking met Kenny gelijk een Bagster zadel laten maken. Wel prijzig maar ik heb wat moois en krijg geen houten kont meer :smiley:
IMG_0056 - Version 2.JPG

Heb op mijn -1200- een standaard zadel, die op lange ritten toch wat begon te knellen. Omdat ik de Wunderlich zadel toch behoorlijk aan de prijs vind, ben ik naar Koning special repairs in Veendam gegaan met een paar foto’s van een Wunderlich-zadel. Met Koning had ik goede ervaringen , want zij hadden naar volle tevredenheid, ook een kussen op mijn topkoffer gefabriceerd. Ik heb eerst het duo zitje aan laten passen en ik moet zeggen de eerste reakties van mijn vrouw zijn behoorlijk positief Big RT Smile .

Heb voor de aanpassing 120 euries betaald. Volgende week naar de Moezel , en als dit goed uitpakt gaat mijn zitje er ook aan geloven.

Gr. Pieter

Touratech Kahedo tourzadel voor R1200TT. Deze bevalt mij zeer goed. Big RT Smile Big RT Smile
Vind de kwaliteit erg goed en het ziet er nog erg leuk uit.
Heb er geen spijt van dat ik deze zadel heb aangeschaft. _004
Bij een volgende motor zou ik weer zoiets aanschaffen.

Op de originele zadel krijg snel last van een, zeg maar, een brandend gevoel in mijn achterwerk. :imp:

Groet,
Gijs

Ergens op dit forum heb ik al eerder laten weten dat mijn door Tiger Leathers aangepaste zadel, (alleen harder schuim zoals jij hierboven beschrijft), toch nog op de zolder heb moeten leggen. Het zat wel wat beter dan tevoren, maar het bracht mij toch niet wat ik verwacht had, ondanks het “hardere” schuim van SG 160.

Had het geluk om een mooi gebruikt Wunderlichzadel te kunnen kopen. En dat zit voor mij vele male beter dat het door Tiger Leathers aangepaste zadel. Het model van het zitvlak is ook anders.

PS
Als je toch besluit om naar Tiger Leathers te gaan zou ik niet alleen voor het hardere schuim gaan, maar ook het model van het zitvlak laten aanpassen.

Ik heb het zadel een stuk vlakker laten maken ik hield niet van de woonkuil in het zadel die je fixeert op een bepaald punt namelijk het diepste punt. En dat in combinatie met de stroeve bekleding. De schuimmatjes die moeten worden toegevoegd moeten dus precies op de goed plaats zitten daarom had ik van tevoren al getekend op een papiertje wat ik wilde . Dus hoe goed het zit hangt ook af van hoe goed je zelf duidelijk kan maken hoe jij het wil.

Heren en Dames
Ik heb nu alles compleet heb mijn zadel bij Tiger Leathers laten veranderen en opnieuw laten bekleden naar eigen wens,
Ben eerst even geweest om het zadel naar mijn wens aan te passen, en daarna proefrijden of proefzitten net hoe je het noemen wil.
Het aanpassen van het schuim koste 80 € en de bekleding 160 € zo totaal 240 € en ben er blij mee.
Kon kiezen weer ophalen of op laten sturen heb het laatste gekozen opsturen koste 10 €, kan ik niet voor rijden vanuit Alkmaar.
proefgereden en 8 uur op de motor met een break geen probleem, was even anders met het BMW zadel daar had ik na een uurtje al zadel pijn.
De mensen van Tiger Leathers kunnen het ook niet begrijpen dat BMW zulke zadels aflevert omdat ze continue BMW rijders krijgen welke hun zadel laten veranderen.
Maar de een zijn zit is de andere niet.
Hierbij enige foto’s hoe het te werk gaat.
Herschaalde kopie van bekleding_verwijderen.jpg
Herschaalde kopie van Aftekenen.jpg
Herschaalde kopie van uitsnijden.jpg
Herschaalde kopie van nieuw inzetstuk.jpg
Herschaalde kopie van inzetstuk_gemonteerd.jpg

Maar ik hoop dat jullie er wijs uit worden, even kunnen zien hoe het gedaan wordt.
Gr Fred
Herschaalde kopie van nieuw_egaliseer_schuim.jpg
Herschaalde kopie van bekleden.jpg
Herschaalde kopie van detail_resultaat.jpg
Herschaalde kopie van resultaat.jpg

Ziet er supernetjes uit . . . _004 Goeie set zeg en het scheelt heel wat euries. Ik neem aan dat je ook keuze hebt uit meerdere kleuren en materialen?

Knap werk dat zadel van jou hoor. Ze kunnen het wel bij Tijger Leathers _004
Alles lijkt mogelijk bij Tijger Leathers en ze werken snel en nauwkeurig en de afwerking is super

Meer dan je lief is _004

Moest een paar jaar geleden voor mijn -1150- even nadenken, maar met dit als resultaat:

op de site van Tiger zelf staan ook héél véél foto’s van zadels: klik

Inderdaad de breedte. Op mijn GSA dus nog langere beentjes. Heb ik nie dus gaat de fiets iets lager worden. Zit is wel perfect.
Heb op de GSA een bagster gehad maar daar schoof ik continue naar de tank toe. Een touratech was het ook net ff niet. Een wunderlich een stuk beter (ligt nog in de garage) en nu de Corbin en die is heerlijk.
Op de RT had ik het comfortzadel met verwarming van BMW en snap nog steeds niet waarom dit een aftermarket was en niet een standaard zadel.
Die zat ook perfect.

Inderdaad je hebt de keuze uit wat je maar wilt, als je wil kan je naam erin geborduurd worden of je motor type.
Je zegt het en zij maken het als het technisch mogelijk is, de prijs zal dan ook afhankelijk zijn van wat je wil.
je kan ook alleen het foam laten veranderen en je oude dek er weer op dan ben je maar 80 € kwijt, maar ik wou gelijk antislip bekleding.
Voor het nieuwe foam moet je even een afspraak maken, je kan er dan op wachtten en even proefzitten voor je dek er weer op gaat.
Dus als je het hoger of lager wil smaller breder je zegt het maar.
Ze zijn er ongeveer 2 uur mee bezig en de koffie is inbegrepen, je kan zelf voor de koek zorgen :slight_smile:
Ik was nog een foto vergeten zal hem nu nog even plaatsen als ze het nieuwe foam erop hebben wordt het tussendoor ook nog glad geschuurd.
Herschaalde kopie van schuren.jpg
Fred

Dat niet meer mensen gebruik van de kwaliteiten van Tijger Leathers maken . . . . :O Zij leveren immers een redelijk betaalbaar op maat gemaakt (Nederlands) product.

Niets dan goeds over Tiger Leathers hoor. Maar ik wil er we even op wijzen dat je niet alleen moet afgaan op design etc., materiaal etc. etc. En zeer zeker niet op “even passen en zitten” bij en tijdens het vermaken van het zadel. Natuurlijk heb je dan het gevoel dat dit beter zit dan tevoren.

In mijn ogen voel, merk en beleef je dit pas echt na een flinke tour van enkele honderden kilometers. Dat is wat ik even kwijt wil na dat ik mijn zadel heb laten vermaken bij Tiger Leathers. Bij het “passen en meten” had ik er een goed gevoel bij. Later bleek het mij toch tegen te vallen. Daarom heb ik nu een Wünderlich waarop ik eerst goed heb kunnen proefrijden/proefzitten met een flinke grote tour voordat ik tot koop overging.

Meneer Dingeman daarom schreef ik ook in mijn vorige bijdrage dat ik even 8 uur proefgereden heb, alvorens over te gaan tot het laten bekleden.
Misschien is U dat ontgaan, want als je na het proefrijden nog niet goed zit, ga je terug en ze passen het opnieuw aan en dat is bij die 80 € inbegrepen.
En ook zoals ik al schreef niet iedereen heeft dezelfde zit.
En daar houden ze bij Tiger Leathers echt wel rekening mee. ( En nee ik heb geen aandelen in Tiger Leathers)

Fred