optie "Confortknipperen" blijft niet aanstaan

Heb onlangs een software update gekregen voor mijn 1250RT. Wat mij opviel was dat mijn knipperlichten niet meer automatisch uitgingen. Heb vervolgens de optie “Comfortknipperen” weer aan gevinkt en toen was het weer goed. Echter elke keer als ik mijn motor uitzet staat de optie weer uit! Knap vervelend. Iemand anders ook opgevallen?
bmw foto.jpg

Ja, dat is “standaard”.
Als de motor 6 uur (?) van het contact af is gaat deze instelling automatisch naar “uit”.

Is inderdaad irritant/vervelend.

-groet- Johan

Nou… lekker “Comfortabel” dan… :$

Waar heb je die wetenschap opgedaan dat het standaard is?
Het is zeker niet standaard geweest en bij mij ontstaan bij de laatste update.
Er zijn meerdere instellingen die niet in de stand blijven die door de rijder gewenst en ingesteld is.
Bijvoorbeeld de wijze waarop de de ACC gestuurde acceleratie.

Misschien wel interessant om dit topic over het onderwerp te lezen:
RT Settings Need to be Reset Everyday

Ik heb de -1250- nu 3 maand, model 2023, die geïmporteerd is uit Duitsland.
In het begin verwonderde ik me erover dat de instellingen automatisch terug werden gezet.
Na wat zoeken op het net kwam ik onderstaande tegen:

"I had my bike software updated recently to solve the SOS button error message every time I switched on.
Whilst it has solved one problem it has created another. I am in the habit of ridding with the comfort turn signal on, now this defaults to off overnight (6 hours when the trip resets) necessitating going into the settings and turning comfort turn back on.
I have found a post from an American forum where BMW USA has said BMW are aware but they BMW USA wont have a new software release until March next year. "

Blijkbaar is dit nu “standaard” (eigenlijk een fout in de update) en wordt dit opgelost bij de volgende update in 2025?

Tja dan hebben wij een andere zienswijze over “standaard”. :slight_smile:
Voor mij zijn bij de laatste update van de software een aantal bugs geïntroduceerd. En die gaan ze, veel te laat, herstellen bij een nieuwe update.
Met name de accelerate instelling van de ACC is buitengewoon onhandig als je er op rekent dat die dynamisch is en je uiteindelijk met een sukkelgangetje de linkerbaan opkruipt op een snelweg.
Overigens herken ik die genoemde 6 uren niet en zou eerder zeggen dat de persoonlijke instellingen al na 60 minuten teruggezet zijn.
Wist je trouwens dat de comfort knipper bij de introductie van het model in 2021 veel uitgebreider was?
Boven een bepaalde snelheid kon je de knipper op twee manieren activeren. Druktje kort op de richtingschakelaar dan knipperde de lichten vier keer. Drukte je wat langer dan bleven ze op de gebruikelijk afstand ingeschakeld (150mtr).
Maar ook na het nemen van een bocht gingen de knippers sneller uit. Opschakelen was de trigger daarvoor.
Ik heb mijn dealer weleens gevraagd of ze dat bij mijn huidige motor weer in konden stellen. Maar ze hadden geen idee hoe dat moest. (of wilde geen moeite doen)
Wat betreft software ondersteuning en ontwikkeling vind ik de techneuten van BMW-Motorrad prutsers.

Ja,
Wat dat betreft is BMW geen BMW meer. Dit zelfde probleem betreft de lay-out setting van je dashboard. Tot de vorige software update bleef de ingestelde lay-out van het scherm zoals door jou zelf ingesteld. Had je de kaart in het kleine kader, dan kreeg je die, zelfs na meerdere dagen stilstaan meteen weer op het display. Nu krijg je na enige tijd stip gestaan de hebben de standaard lay-out voorgeschoteld.

Ook hier weet mijn dealer niet hoe dit te veranderen!

Het woordje “standaard” was eigenlijk ook sarcastisch bedoeld, vandaar de aanhaling tekens.

Ik ben het met jullie eens dat als je een update introduceert dit een verbetering moet zijn, waarbij je luistert naar de gebruikers.
Echter dit schijnt moeilijk te zijn. Waarschijnlijk bedacht door managers die nooit achter hun bureau vandaan komen _001

Was voor mij ook een van de redenen, samen met de geïntegreerde navigatie, om de RT LC nog niet in te ruilen. ook vanwege de andere topics hier op forum m.b.t. het TFT scherm.
Maar een paar maand geleden toch overstag gegaan en vooralsnog geen spijt.

Maar zoals gezegd, voor wat je ervoor betaald is het eigenlijk diep triest :cry:

Ik moet toegeven dat ik dat verkeerd geïnterpreteerd heb :smiley:
Maar als het onderwerp over de BMW software gaat dan heb ik daar zo veel irritatie over opgebouwd dat ik eigenlijk meteen in de gordijnen hang.
Ik erger mij dood aan de totale incompetentie en de minachting voor de klanten die BMW-Motorrad tentoonspreid hierover.

Over welke softwareversie (laatste update) hebben we het eigenlijk?
Die van mij is laatst op beurt geweest, maar ik heb het probleem met de knippers niet. Die gaan gewoon netjes uit na, wat is het, 300 meter ofzo.

Mijn softwareversie is 013_014_020

Misschien toch niet de laatste versie dan? _001

Wees blij!!! :upside_down_face:

Big RT Smile

Laatste versie is: 014_013_030
En de dealer geeft niet automatisch een software update.
Een update kan lang duren. En gedurende de update kan de dealer die terminal niet gebruiken. Dus ze zijn er niet happig op om de update uit te voeren.
En veel dealers hebben er ook geen idee van dat er een update is of wat de inhoud van de update is.

Thanks _004
Las op het USA RT forum dat een volgende update mogelijk vanaf maart 2025 beschikbaar komt. Dat verder nergens kunnen verifiëren overigens.

Ik denk dat ik een zelfde bericht heb gelezen.
Daarin valt mij op dat het genoemde versie nummer van die software heel erg afwijkend is. Namelijk 25-03-500
RT Settings Need to be Reset Everyday

Dat is denk ik het ‘integration level’ waar BMW mee werkt. 25-03 zal ws. jaar en maand van release zijn.

Voorbeelden:
https://bmwi.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1996990

https://www.mybmwi3.com/threads/software-update.18981/

images.png

Helemaal juist Robin0341. Het I-level geeft de softwareversie van het voertuig aan. Hetgeen wat in het dashboard op te roepen is, geeft eigenlijk de bluetooth versie weer. In het geheel nietszeggend.

Momenteel is voor de K001 (daar valt de 1250RT ook onder), de nieuwste versie: K001-24-11-500.

Dat er tot maart geen updates komen, is zeer onwaarschijnlijk. De normale frequentie is eens in de twee weken, tot een maand.

Waarom doet BMW zo geheimzinnig over die updates; waarom vind je ze nergens op het internet en lees je ook nergens wat de software update doet, wat er gewijzigd of verbeterd is. Of heb ik iets gemist?
IK kan nergens op het internet hier iets over vinden en mijn dealer maakt mij ook niets wijzer. Deze geeft ook aan niet te weten welke software update wat doet!
Iemand hier die deze informatie al wel eens gevonden heeft?

Och jee… Ik ben langdurig in gesprek met BMW-Motorrad vanwege de WiFi problemen die ik ondervind.
In die communicatie wordt zeer geregeld gerefereerd aan de TFT software versie. En dat is dan hetgeen wat in het dashboard op te roepen is.
Maar ook vermeld wordt in de automatisch in de app te genereren klachtrapportage.
Het doet mij pijn dat ik nu ontdek dat dit geheel nietszeggend is.