Op zoek naar een auto die niet kapot te krijgen is

Ik ben totaal geen auto gek en heb er ook helemaal niets mee, mijn motor is mijn alles.
Maar toen ik nog werkte hadden de meeste mensen in dat Duik en bergingsbedrijf een Toyota.
Was heel betrouwbaar volgens iedereen, liep ook weer direct als je hem een halfjaar had stil laten staan, normaal onderhoud en geen vreemde zaken.

Groeten, Fred

De beste auto ooit is en blijft de oude Mercedes Benz 190D en dan vooral de laatste modelpege 1989 tot 1993. Het is niet de vlotste, niet de snelste maar kwalitatief veruit het meest onverwoestbaar. Neem in elk geval met jouw zoekcriteria geen Britse merken: ik heb er drie ( een MG, een Jaguar en een Range Rover) en er is er altijd wel eentje die het wél doet :smiley:

[groet]

Bert M

Als ik auto’s met pech zie staan dan zijn het heel vaak Engelse en Franse auto’s op Renault na.
Japanners en vooral Toyota zie ik nooit met pech staan terwijl er hier genoeg rondrijden.
Succes met je zoektocht.

[groet] Dominique

Ik zweer bij Toyota.

Eén keer een Corolla gehad waarin ik 10 jaar zonder enig probleem heb gereden. Weg gedaan omdat ik hem al 10 jaar had…(nooit moeten doen) Toen een aantal andere merken waarna ik toch maar weer een Toyota (avensis) heb gekocht waar nu inmiddels dik 3 ton op staat. Alweer 12 jaar in bezit. Nooit wat bijzonders aan gehad dan alleen banden, remblokken, distibutieriem enz, (zelfs geen roest)

Mijn volgende auto wordt weer een…Toyota al zei mijn garage (geen Toyota garage maar gewoon geweldige monteurs) dat een Kia ook een goede optie zou zijn. (goedkoper maar ok net zo goed)

Succes

Zo te lezen is het jammer dat Toyota geen motorfietsen verkoopt!

Daar ben ik het dus volledig mee eens.

Groeten, Fred

Ik heb het vaker geroepen en blijf het herhalen:

Negen jaar geleden een nieuwe Toyota Corolla Verso diesel 2.2 gekocht. Naast het normale dealeronderhoud heeft hij één keer iets gehad waarvoor hij terug moest naar de garage, een probleem dat de monteur pas één keer eerder mee gemaakt had. Er staat inmiddels bijna 2 ton op, rijdt nog als nieuw, een fantastische caravan(1300kg)trekker, ongelofelijk saai om al 9 jaar tegen hetzelfde dashboard aan te kijken :mrgreen: maar hij blijft gaan en gezien ik zonder werk zit ben ik blij dat ik geen nieuwe/andere auto hoef te kopen. Als er geen aanrijding mee gebeurd mag je me over 9 jaar weer vragen hoe het er mee staat :smiley:. Omdat we graag een cabrio wilden heb ik er vorig maar een mooi elektrisch opendak in laten zetten en nieuwe plastic wieldoppen, het oog wil tenslotte ook wat. Een absolute aanrader dus als je de auto niet als hobby hebt maar als vervoermiddel _004 _004

Volgens mij maken ze wel motoren. Ik geloof onder de naam BMW… Big RT Smile

??? Dan heb je je nog niet goed genoeg in “kwaliteit” verdiept ???

Dit kan ik volledig onderschrijven :

Ooit een Mercedes Benz 190D 2.5 uit bouwjaar 1990 aangeschaft met 160.000 km en ingeruild met 510.000 km op de teller. Probleemloos drie-en-een-halve ton mee gereden. Bij inlevering, op een Volvo V70 D5, nog een puntgave carrosserie . . . met enige weemoed afscheid van genomen . . . op kentekenregister online van de RDW zag ik dat deze auto inmiddels is geëxporteerd en dus aan een tweede leven is begonnen! :wink:

Die heten Yamaha :wink: maar helaas maken die geen boxer :cry:

pssssst… 100 punten _004 … niet verder vertellen hoor…

De motor van de Lexus LFA is door Yamaha gebouwd, V10 met veul pk’s en zeer compact. Er is al 50 jaar een relatie tussen Toyota en Yamaha,( hoop wel dat die Tomata (of Yayoma)motorfietsen minder saai zijn dan de Toyota auto’s en veel beter dan de BMW’s.)

Pas een prachtige documentaire op Discovery over de Lfa gezien. Yamaha heeft net als Porsche een engineering afdeling die ook voor andere merken werkt. Zo heeft Yamaha zijn 5 kleps-techniek wel eens op een Formule1 auto gebouwd (weet niet meer voor welk team/merk).

Ik zou ook zeker naar Subaru kijken, voert al jaren de lijsten met meest tevreden klanten aan.

Zelfs Toyota maakt motorfietsen!
image.jpg