Wanneer is de eerste beurt voor een nieuwe motor
Volgens mij bij 1000 km.
Bij de 2012
zal de inrijcontrole moeten plaatsvinden tussen 500 km en 1200 km.
(pagina 163 van de Gebruikershandleiding)
En de
vanaf bouwjaar 2007 heeft een zogenoemd service-interval melding;
Elke keer als je het contact aan zet, krijg je te zien over hoeveel km de volgende servicebeurt dient plaats te vinden.
En naarmate je dichterbij dat punt komt, meer en meer meldingen. ![]()
De dealeRT (of iemand met de juiste hard- en software) kan de service-interval instellen, op basis van kilometers en/of datum.
(afhankelijk van de software-versie in
, niet alle
hebben deze functionaliteit of niet volledig)
De service-interval melding is mij bekend, maar deze krijg ik zeker niet elke keer ik het contact aanzet.
Ik krijg pas een melding vanaf ongeveer 1000km voor de beoogde servicebeurt.
Ligt aan het bouwjaar van je
, bij 1-Handed zijn model krijgt hij kort die melding helemaal onderin het scherm waarna de tijd getoond wordt.
Waarschijnlijk krijgt hij niet alleen nog het aantal kilometers te gaan maar zelfs ook de einddatum te zien.
Maar dat laatste is een beetje afhankelijk van de software-versie van zijn instrument-cluster.
Bij sommige modellen
zit overigens die functie er helemaal niet in, heb ik vandeweek bij iemands zijn
bemerkt.
En kan je het dus ook niet instellen noch wijzigen.
Ik had een 1200 van 2007, 2008 en rijd er nu een van 2011.
Bij geen van de drie kreeg ik elke keer bij het contact aanzetten een melding, tenzij het tijd was voor een service-interval.
Je wordt ong. een maand dan wel 1000km van te voren op een naderende service geattendeerd.
Bij mijn motor wel, maar ben er achter waarom;
Als op je motor de (actuele) datum niet goed is ingesteld, krijg je die melding kort na de pre-check, zelfs meer dan een maand of 1000 km vantevoren.
Met de GS-911 de datum weer goed ingesteld en dan is de melding weg tot de aangegeven grenswaarden (1000 km of 1 maand voor de service-datum)
Op basis van service-datum of service-kilometers, whatever comes first.
Daarnaast is deze service-melding pas beschikbaar gekomen in 2007 productiejaar.