Goedenavond,
Mijn BMW R1150RT krijgt morgen een 40.000 km beurt. (De ‘BMW inspectie’) Ik heb de beemer pas gekocht, mijn eerste BMW.
Welke richtprijzen zijn gebruikelijk voor klein en groot onderhoud?
Bedankt voor jullie hulp,
Michel
Goedenavond,
Mijn BMW R1150RT krijgt morgen een 40.000 km beurt. (De ‘BMW inspectie’) Ik heb de beemer pas gekocht, mijn eerste BMW.
Welke richtprijzen zijn gebruikelijk voor klein en groot onderhoud?
Bedankt voor jullie hulp,
Michel
Beste Michel,
Zie de site van Quispel motoren in Deurne. Hier kun je de standaard prijzen vinden van alle beurten. Volgens mij één van de weinige dealers die dat doen.
groet
Jan
Quispel is geen dealer , maar wel een goede specialist ![]()
Michel,
ik wil je niet bang maken maar ik heb mijn machine in juni aangeboden voor zo’n beurt en ik was 985 euro kwijt.
Bij een orginele Beemer dealer.
Dit was incl een voorband alle remblokken en alle olien moesten worden ververst.
Tevens moet de rubber riem worden vervangen.
Arbeidsloon hakt er ook lekker in.
Ik weet niet of je de afspraak al hebt gemaakt maar ik zou zeggen laat Kenny het doen.
Succes ermee, enne verder zijn de beurten wel goedkoper hoor.
40.000 is super groot heb ik me laten vertellen.
Laat wel even weten wat je kwijt was.
Ik heb de lijst bekeken bij Quispel. Moet ik voor een R850RT van 2003 kijken naar R1150RT met intergraal abs of bij R1150RT?
Dit is geen BMW dealer dus de prijs zal wel lager zijn dan de echte dealer.
Bij mijn laatste beurt 70.000 km K75RT was ik 900 euro kwijt. En daar waren geen nieuwe banden of remblokken bij. Ik was wel gewaarschuwd dat bij deze km stand het een dure beurt werd omdat alle vloeistoffen vervangen werden. Andere keren betaalde ik rond de 450 euro bij de officele dealer ![]()
Toevallig gisteren een prijsopgave gevraagd voor beurt bij 68000km. Ben benieuwd wat ik als antwoord krijg.
Ik was even door de 800 euro kwijt bij Kenny voor mijn 70.000 beurt incl Hyperpro veren.
Alle olieen vervangen en luchtfilter en oliefilter en kleppenstellen enz.
Vond ik niet duur want we waren bijna de gehele dag bezig .
krijg net mail van de officiële BMW dealer. 70.000 km beurt met jaar inspectie zal ongeveer 450 euro kosten. Zal overleggen met familie die zat te spinsen op een combinatie weekend en servicebeurt motor in hotel in de buurt van Den Dolder. Maar tja dan wordt het toch een dure servicebeurt. ![]()
Staat wel stom geschreven de servicebeurt is dus niet in het hotel. ![]()
Wil, je kan er inderdaad een leuk uitje van maken.
Je kan ook even een mail naar Kenny sturen en vragen wat het ongeveer gaat kosten.
Moet je gewoon even specifiek aangeven wat je wilt.
Ik zou zeker alle olieen laten vervangen.
Bij mij zei de dealer dat de monteurs dit hadden gedaan tot ik bij Kenny kwam, en dat was 6000 km verder, en die ontdekte dat alle olieen zwart waren en nooit vervangen.
Alleen van de remolie wist ik dat die aan vervanging toe was, de rest zou gedaan zijn.
Bij Kenny stond ik erbij en zag met eigen ogen dat het goor was en ook dat het vervangen werd.
Dat was voor mij de NUL beurt zodat ik nu weet wat er allemaal gedaan is en wanneer wat moet.
Een ingevuld serviceboekje zegt dus ook niets.
Maar ik ben blij met Kenny en ook hoe hij de motor en zijn klanten behandeld. Alles met liefde. ![]()
Bedragen die genoemd worden door de dealers als 450 euro ed dat is naar mijn idee excl.
Dus de kale beurt zonder btw arbeidsloon ed.
Gr Perry.
Mijn ervaring met vorige motor K75RT was dit de prijs die ik betaalde voor een kleine beurt met jaarinspectie bij de BMW dealer. Zal wel raar zijn als ik prijsopgave krijg zonder arbeidsloon. Dan weet je nog niet waar je aan toe bent. BMW stelt juist vaste prijzen vast voor de servicebeurten. Alleen de dingen zoals versleten remblokken etc. komen er extra bij.
Ik heb ook een prijsopgave gevraagd bij Kenny toen ik probleem met accu had. Dat was wel wel iets goedkoper, scheelde niet veel. Maar daar komt wel een hele organisatie bij omdat het niet naast de deur is. En ik wil geen hele dag in een garage zitten. En ik heb volste vertrouwen in huidige dealer, niet in mijn vorige. ![]()
Ik snap wat je zegt echter zijn de verschillen altijd behoorlijk groot, vandaar deze gedachte.
Vraag maar hier en je zou heel aangenaam verrast zijn http://www.motormarktdejordaan.nl/
toen ik nog in Amsterdam woonde heb ik hier bij K’tje gekocht en onderhouden laten.
Ik was 705 euro kwijt voor de reguliere BMW inspectie bij 40.000 km, zoals in het onderhoudsbeokje staat. Alle vloeistoffen zijn vervangen.
De prijs is inclusief een voorband.
Op zich een prima prijs denk ik zo.
Bedankt voor jullie reacties!
Ik dacht valt mee de afgesproken prijs van 450 euro. Werd ik net gebeld dat achter remschijf vervangen moet worden. Komt er even 350 euro bij. Dat laat ik dus maar even niet doen. Dat moet goedkoper kunnen.
Kenny bellen ![]()
Remschijf achter zit rond de €160,-. Dat moet dus inderdaad goedkoper kunnen…
Kenny bellen
kenny moet een filiaal beginnen in het westen. ![]()
Maar even prijsopgave gevraagd bij de al 40 jaar bestaande motorzaak Jos Smit in Haarlem. Doet ook altijd mijn banden. Was hij ook al 200 euro goedkoper mee dan de BMW dealer voor dezelfde PR3. ![]()
Ik neem aan dat bij de remschijf achter ook de remblokken vervangen worden en dan kan je inclusief montage toch best wat kwijt zijn. Niemand vernieuwd toch remschijven zonder tevens de remblokken te vervangen.
Ton
Ik neem aan dat bij de remschijf achter ook de remblokken vervangen worden en dan kan je inclusief montage toch best wat kwijt zijn. Niemand vernieuwd toch remschijven zonder tevens de remblokken te vervangen.
Ton
Klopt. Ik heb inmiddels een opgave van Jos Smit. Brembo schijf en remblokken voor 150 euro (incl BTW) ex montage. Daarvoor wil hij eerst de motor zien om de arbeidstijd in te schatten Hij heeft nog niet eerder schijfrem vervangen op R850RT.