Dit doet wel afbreuk aan ons imago.
http://www.dumpert.nl/mediabase/6660961/77f82541/totale_idioot._melding_gemaakt_aan_de_politie.html
![]()
Moderator edit: onderwerp verplaatst
Dit doet wel afbreuk aan ons imago.
http://www.dumpert.nl/mediabase/6660961/77f82541/totale_idioot._melding_gemaakt_aan_de_politie.html
![]()
Moderator edit: onderwerp verplaatst
Kan zat, die auto’s blijven ook maar linksplakken. Daar zou je idd ongeduldig van worden. Ik weet niet wat ik zou gedaan hebben. Het is dat rechts erlangs niet mag.
Het is dat je zelf in een gevaarlijke situatie terechtkomt, maar zeg nu eerlijk: wie wordt er niet doodziek van alle linksplakkende automobilisten. ![]()
Vind het zelf nog wel mee vallen alleen de motor gaat wel hard
Het blijft me verbazen hoe opgejut sommige motorrijders zich door het verkeer begeven. Dit is niet naar iemand specifiek gericht, het is mijn algemene vaststelling. Ik denk dat velen er zich niet van bewust zijn hoe kwetsbaar ze zijn. Vertrek met je motor maar laat aub je ego thuis, dan blijf je langer leven.
Gevaarlijke actie van de motorrijder. Op dat stuk weg ligt vaak troep dus kans op lekke band. Als automobilist van schrik naar links gaat, is het je laatste rit geweest. En ik dacht dat deze overtreding ook geldt voor invorderen rijbewijs.
Ik heb het zelf meegemaakt toen ik in de auto reed. Druk op de weg alle rijbanen vol en twee motorrijders die enorm hard links van je over de redigeerstrook voorbij komen. Je schrikt je rot.
Ik maak de blijvende linksrijdende automobilisten dagelijks mee. (woonwerk verkeer) Best vervelend.
Wat ik heb gemerkt wat erg goed werk is dat, wanneer er rechts ruimte is, jijzelf gewoon op de rechterbaan moet gaan rijden. De auto’s verwachten dan eigenlijk dat jij ze rechts gaan passeren wat je natuurlijk niet moet doen. Wanneer je later weer invoegt achter die linksrijdende automobilist, om de vrachtwagens in te halen, dan zie je vaak dat ze bij de volgende mogelijkheid wel netjes naar rechts gaan. En anders herhaal je dat een paar keer.
Werk echt.
Grappig ook om te zien dat de automobilisten achter je, ruimte voor je vrijhouden om later weer in te voegen. (de meeste althans)
Bijkomend voordeel is dat je extreem veel overzicht en ruimte voor jezelf hebt.
Ik kan er heel kort over zijn: na drie keer ‘vriendelijk’ vragen met groot-licht signal had ik 'm er rechts voorbij gestoken. Ik hoop inderdaad dat de dashcam-boer zijn filmpje heeft opgestuurd aan de politie (zoals op dumpert gesuggereerd), want op zijn eigen rijkunsten is ook best wel het een en ander aan te merken. Voor wat betreft de motorrijder: dat was een onveilige actie voor hem zelf en niet aanbevelenswaardig.
![]()
Bert M
De tijdwinst van al dat gejakker is te verwaarlozen. Op de motor ben ik nooit echt ongeduldig, omdat je per definitie vlotter door het verkeer kunt. Bovendien is mijn motto: ’ mezelf doodrijden kan altijd nog '.
Ik zou in ieder geval nooit deze actie hebben uitgehaald omdat ik haast zou hebben. In een noodgeval sluit ik het overigens niet uit.
De methode van Strik uit Zwolle spreekt me wel aan; ga ik eens proberen.
![]()
Is een ziekte in NL net zoals door het oranje licht rijden, net zoals onmiddellijk na invoegen op de autoweg nogmaals zonder rekening te houden met de anderen onmiddellijk van rijbaan te wisselen zodat je met de motor of met de auto volop in de remmen kan, … Als je het filmpje bekijkt zie ik 3 idioten: de 2 auto’s (die vooraan en die die filmt en de motorrijder) De 2 grootste zijn de automobilisten.
Uitgelokte overtreding.
Gewoon rechts rijden en vooral geen dashcam gebruiken meneer de koekblikker.
+1 Doe ik ook en werkt prima.
ik doe ook de het grootlicht en knipperlicht. En geef ze veel tijd om naar rechts te gaan. Mocht ik er na ~10 minuten nog niet voorbij gelaten worden dan ga ik er rechts voorbij, want dit zijn de echte die “hard” linksrijders. Voor de rest rustig afwachten. Menigeen heeft het niet zo in de gaten en duurt gewoon wel eens een paar minuten dat ze door hebben dat ze naar rechts kunnen zodat verkeer achter hen ze kan inhalen (waarschijnlijk ook te druk met andere dingen)
Inderdaad niet bepaalde beschaafde actie en in mijn optiek levensgevaarlijk & dom.
En volgens mij valt tripleren tegenwoordig onder de nieuwe “hufter-wetgeving” en kost het je rijbewijs? ![]()
Of tenminste gevaar en/of hinder veroorzaken, kan ook je rijbewijs kosten.
+1 voor strik’s methodiek;
Ook ik gebruik gewoon mijn knipperlichten, ga netjes veelvuldig naar de rechterbaan en zorg dat ik regelmatig in alle spiegels van de Nur Links-rijder te zien ben.
Dat werkt vaak inderdaad echt heel goed, bemerk ik ook.
Sowieso is het statisch en/of in 1 positie binnen je rijbaan blijven “plakken” geen goed idee, zijdelingse bewegingen maken je zichtbaarder.
Want soms lijkt het wel alsof ze hun spiegels alleen maar gebruiken voor de makeup, zich te scheren of om te zien of het haar wel goed zit of zo.
Groot licht gebruik ik nooit, want degene voor je zou maar van schrik op de rem trappen, dan moet je dat probleem ook nog zitten op te lossen.
Naas het feit dat het verboden is.
Mijn stress, agenda en tijdsdruk laat ik altijd thuis, ik zit op de motor om volop te genieten, daar laat ik zo’n Nur Links-plakker niets aan afdoen.
Als die persoon zo graag de linker baan wilt gaan verkennen, gaat 'ie zijn gang maar, ik heb alle tijd, no rush.
En in mijn optiek is het zo, zeker op de motor, dat in het verkeer moet je de ruimte krijgen en niet nemen.
Daar kunnen brokken van komen.
Probeer mij ook aan de vele regels te houden ![]()
Maar je hebt soms van die dagen…, ook wel eens gehad op de A2 (5 banen breed). Rechterbanen vrij, de 3 linker bezet. Ondanks vriendelijk
knipperen met grootlicht, knippperen met richtingaanwijzer maar spiegelen doen die koekblikken dan niet. Dan maar recht ervoor bij, wel zorgen dat er minimaal 1 vrije baan tussen zit. Het schijnt dan zo te zijn dat dit dan geen rechts inhalen is. ![]()
Laatste keer dat mijn vrouw bijna van d’r motor gereden werd en ik grootlicht gaf werd ze doelbewust weer bijna van de weg gedrukt.
Verhaal proberen te halen, maar er zat zo’n malloot in die aangaf dat ie eraf moest. Dus druk je maar iemand van de weg? Terwijl achter ons alle ruimte was ![]()
Dan ben je echt in alle staten, temeer omdat het de eerste rit was van mijn vrouw op d’r eigen motor. En bovendien het doelbewust gebeurde, helaas geen dashcam of Gopro aan boord. In de tussentijd geen tijd gehad om het kenteken te noteren… ![]()
Uiteindelijk veilig thuisgekomen, en dat is het allerbelangrijkste. Je wint het toch niet van een auto of in dit geval een VW Transporter (nee, zat geen RT sticker op).
Ik ga gewoon even rechts rijden en wacht op die Range Rover die gaat knipperen met zijn groot licht en steeds meer gaat bumper kleven. De motorrijder is verkeerd bezig net als de twee automobilisten.
Blijft over de vraag of het iemand van het forum is en hij of zij bereid is om commentaar te leveren. Ik vermoed overigens, gezien het tijdstip waarop de opname is gemaakt - en er even uitgaande dat die tijd klopt - , dat betrokkene te laat was voor zijn/haar 1e afspraak om 08.30. Het schijnt dat de kerkhoven en begraafplaatsen vol liggen met personen die te laat voor hun afspraak waren.
![]()
![]()
Is toch helemaal niet interessant…
Voor de één wel en voor de ander niet
![]()
Ik ga gewoon even rechts rijden en wacht op die Range Rover die gaat knipperen met zijn groot licht en steeds meer gaat bumper kleven. De motorrijder is verkeerd bezig net als de twee automobilisten.
Dat is nou heel gek Ton; met de Range Rover hoef ik zelden mijn groot licht te gebruiken en de doorsnee linksplakkers (hier in GB: rechtsplakkers) laten het eigenlijk nooit op bumper kleven aankomen…
Waar zou 'm dat nou in zitten?
![]()
Bert M