Nou ik heb er zelf ook 8 jaar gewoont dus weet wel hoe ze rijden. En ze rijden een stuk minder netjes tegenwoordig. Het is niet overal wijs om te knipperen met je lichten daar. Er kan zomaar iemand uitstappen met een honkbalknuppel. Maar het hangt er een beetje vanaf in welke omgeving je zit. De Engelsen hangen ook graag in de middelste baan waarschijnlijk omdat het vrachtverkeer harder rijd. En met Range Rovers is het net als met de bus. De grootste wint daarom gaan ze uit de weg.
Als in het onderwerp al met het bekende moraal vingertje wordt gewezen en de reaguurders er vervolgens nog een schepje boven op doen, dan verwacht ik niet dat de ongelukkige hier nog een reactie zou willen geven.
En om hem of haar een pluim te geven.
Ik vind het wel een aanvaardbare actie. Mooi strak uitgevoerd ook. In alle rust en zonder vervelende gebaren of anderzins of zo naar de koekblikker
Is dat zo? Die auto’s halen tergend langzaam die vrachtwagens in. Normaal rijdt de vrachtwagen 85, dus die auto’s maximaal 100.
Wat is de toegestane snelheid op dat stuk? 120 of 130…bovend 130 reed die inhalende motor zeker niet.
Hoewel ik nooit zo zou rijden is de automobilist de enige die werkelijk een verkeers overtreding begaat…onnodig niet rechts rijden. Zijn voorligger overigens ook.
Uiteraard zal gemiddeld autorijdend Nederland dat niet beseffen…hoewel er wel vele reageerders de filmer al terecht wijzen op linksplakken.
Goede tip…ook ik rij altijd volgens die methode en heb de ervaring dat er dan meestal vrij snel ruimte gemaakt wordt.
Als ik er links niet langs kan op de motor ga ik rechts rijden.
Ook al omdat er links vaker remrupsen zijn en ik daar al helemaal niet tussen wil zitten.
Boeiend om te lezen hoe verschillend we tegen zaken aan kijken. Mijn indruk is dat beide auto’s op behoorlijke snelheid de gele vrachtwagen passeren (1e seconde van de film) en dat beide auto’s op dezelfde snelheid doorrijden om de 2 volgende vrachtwagens in te halen (je ziet ook dat de voorste auto direct naar rechts gaat na het inhalen van de laatste vrachtwagen). Na de gele vrachtwagen duurt het 13 seconden voordat de motor inhaalt; je kunt op basis van deze beelden niet concluderen dat de auto’s onnodig lang links blijven rijden. Ze hadden naar rechts gekund, maar van NL lijkt geen sprake. Bovendien is de motor volledig uit beeld nadat de auto’s de laatste vrachtwagen in gepasseerd. Mijn conclusie is dat er dan harder dan 130 km is gereden. Overigens leek de motorrijder enigzins geërgerd omdat hij toeterde.
Dat laatste, dat de motorrijder geërgerd was lijkt me logisch.
Als je goed kijkt in het filmpje zie je dat de filmende automobilist op de linker strook begint naar rechts te gaan (op 11 seconden). Dat zet ie echter niet door en blijft toch op de linker strook en komt weer wat terug naar links, zelfs voordat de motorrijder in beeld is (15-16 seconden in het filmpje)
Kan me zo voor stellen dat op moment dat iemand begint met naar rechts te gaan je vast gas geeft om te voorkomen dat degeen die ruimte lijkt te maken achter de volgende vrachtwagen klem komt te zitten.
ff een nieuwe insteek…
Je kunt er ook voor zorgen dat je ze al ingehaald hebt voordat zij links gaan rijden
De actie van die motorrijder is natuurlijk niet goed te keuren maar sommige mensen denken nu eenmaal onsterfelijk te zijn en ik zie ze iedere dag weer…
Mee eens, het is beter om alles voor te zijn. Maar je hebt dat natuurlijk niet altijd in de hand.
Laten we eerlijk zijn op de motor is men toch echt heel veel meer met het verkeer bezig dan überhaupt in de auto, gemiddeld genomen.
Ik zou het heel anders opgelost & gedaan hebben, sowieso tripleren zou ik nooit doen.
Dat de automobilist de toeteRT bedient kan ik mij wel voorstellen, uit frustratie, of omdat deze geschrokken is van de motor over de redresseerstrook, dat verwacht je niet.
Al met al is het moeilijk te oordelen omdat we nimmer het complete plaatje hebben van dit “incident”.
En dan concludeer ik dat in deze getoonde verkeerssituatie eigenlijk niemand echt beschaafd te noemen is.
Niemand was de heer-in-het-verkeer of was zonder blaam of fout.