Motorregistratie Nederland

Aloha,
mij kwam vandaag “motorregistratie Nederland” Zijn er forumleden die dat al gedaan hebben of gaan doen?

Even opgezocht maar ik kan er niks mee.

Wie zijn dat en wat willen ze van mij, waarom willen ze dat en wat is hun businessmodel?

http://www.nieuwsmotor.nl/persberichten/22448-motorregistratie-nederland-mrn-van-start

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Ik zie het voordeel er niet van in, beetje overbodig lijkt mij. “Breed gedragen door de motorbranche”? Lijkt me sterk,. Via mijn dealer maar ook via andere media er nog niet van gehoord.

Voorlopig ga ik mijn motor niet registreren, eerst eens aankijken. Ik zie er niet meteen het voordeel van in.

Groet
Cees

Ik denk dat iemand er inderdaad weer een verdien model in ziet.

Idd ordinaire geldklopperij voor informatie die gewoon via de RDW beschikbaar is en die je zelf goed kunt bijhouden (onderhoud e.d.).

Om je aan te melden moet je al betalen.Niet doen dus.

Volgens mij je reinste geldklopperij . Niet doen -naughty-

Onze nieuwe sponsor, BMWerkplaats doet ook mee.
Dat is breed gedragen is is beperkt. Ik zie een pakweg 30 dealers

Je hebt al de RDW en de info bij de dealer. Het is mij niet duidelijk wat dit dan nog toe voegt.
En als iedereen zelf update kan doen, wie garandeert dan de betrouwbaarheid?

Inderdaad exact mijn eerste gedachte _004

[groet]

Bert M

Het doet mij denken aan de free online encyclopedia Wikipedia.

[groet] Eilert

Lees maar hoe het werkt . . .
https://motorregistratienederland.nl/info/how-it-works.html
Antwoord lijkt me duidelijk.

Het idee voor ons om mee te doen is dat de RDW (in tegenstelling tot wat wordt geschreven) geen km registratie bij houdt. Bij auto’s heb je dat wel met de NAP. De NAP gegevens bij de RDW worden gevoed bij ieder bezoek aan de garage. Door jaarlijks de km stand vd motor bij een aangesloten bedrijf te laten controleren bouw je een soort van historie op. Voor mensen die hun onderhoud bij een vaste motorzaak laten doen, hun boekjes laten afstempelen en de bonnetjes bewaren is er misschien niet veel toegevoegde waarde. Onze ervaring is dat bij de meeste motoren die ter inruil worden aangeboden geen of onvoldoende historie kan worden overlegd. Meestal betekent dat ook een lagere inruilwaarde, omdat we dan voor de zekerheid en ivm af te geven garantie extra werk aan de motor gaan doen.

Voor sommige motorrijders kan MRN dus zeker toegevoegde waarde hebben. Of het gaat aanslaan weten we niet, maar we willen dit initiatief zeker een kans geven. Qua kosten: iedereen die vanaf nu een motor bij ons komt krijgt van ons het eerste jaar gratis. Je kunt dan laternzelf beslissen of je er mee door wilt.

De Initiatief nemers van MRN zijn de mensen van Motoroccasion (en NuMotorrijden). Wij kennen ze als serieus motorvolk. Voor iedereen die meer wil weten en de motorbeurs in Utrecht bezoekt: ze staan op de beurs.

Dat verheldert het wel enigszins. Snap ook wel dat je meedoet, zo “verplicht” je klanten om minimaal één keer per jaar langs te komen. En tja, als je er dan toch bent, dan koop je nog wel eens wat of je laat toch iets van onderhoud doen.
Alleen begrijp ik dan niet dat ik er als ‘klant’ voor moet betalen. Als motorzaak bind je toch zo je klanten aan je? Waarom dan niet helemaal gratis?

Ik had de site inmiddels al bezocht. Er zijn ongetwijfeld vele motorrijders en motorrijdsters die getrouw de tijdslijn invullen. Er zijn helaas ook mensen die dat niet doen. Denk daarbij aan de mogelijke schades die een motorfiets kan oplopen. Hoe wordt dat gecontroleerd?

[groet] Eilert

Denk daarbij aan de mogelijke schades die een motorfiets kan oplopen. Hoe wordt dat gecontroleerd?

[groet] Eilert[/quote]

Het uitgevoerde ondehoud kunnen we wel controleren, maar natuurlijk niet alles. Ik denk dat je MRN moet zijn als vervanger van de NAP bij auto’s. De NAP gaat ook alleen over de juiste registratie van de kilometerstand. Controle op niet vermelde schades blijft bij elke aankoop natuurlijk erg belangrijk, daar verandert een MRN certificaat m.i. niets aan.

Lijkt me sterk dat je, als je je motor laat registreren tegen betaling, dan de tijdlijn niet gaat bijhouden. Dan werkt het systeem niet meer en heb je helemaal niks voor je centen…