Motorregistratie Nederland

Met dit verschil dat de NAP de automobilist geen cent kost en ik voor MRN minimaal € 5,- per jaar kwijt ben. Nogmaals: als dat zo’n goed systeem is en zorgt voor klantenbinding, waarom betaalt “de branche” dit dan niet zelf? Is toch peanuts in verhouding met de extra omzet?

Tsja, wij zijn in ons ééntje de branche niet. Maar ik snap wat je zegt en zal als een klant bij ons een motor koopt een abonnement voor een langere periode zeker in overweging nemen.

Kijk, dat is zoals het hoort! Je hebt toch contact met de jongens achter dit initiatief? Gooi het in de groep zou ik zeggen, hopelijk volgen anderen dit voorbeeld.

De MRN noemt het begrip “historie” op hun site. Het is wel belangrijk om te vermelden dat het niet om de volledige historie zou kunnen gaan van een motorfiets. Uiteraard begrijp ik dat je als deelnemend bedrijf niet alles kunt controleren. Alleen heb ik in deze moeite met het begrip historie en dus dat de suggestie gewekt wordt dat het gaat om de volledige geschiedenis van een motorfiets. En nogmaals, die tijdslijn is en blijft in mijn ogen subjectief. Het is maar net hoe de eigenaar hier mee omgaat en dus wat hij of zij zelf zal registreren.

[groet] Eilert

zou het geen aanloop zijn naar verplichte APK voor motoren
met het ontstaan van de verplichte caravan keuring begonnen ze ook eerst met vrijwillige registratie zonder verplichtingen
daarna kwam de verplichte registratie en verdwenen er een hoop caravans
die om bekende redenen niet geregistreerd konden worden

Dit is een particulier initiatief en geen overheidsinitiatief. Onwaarschijnlijk dat dit dan de opmaat is naar overheidsmaatregelen.

Waarom wordt de NAP niet gewoon uitgebreid zodat deze ook voor motoren gaat werken?

De NAP was volgens mij ook een “particulier” initiatief (van de BOVAG?), dat nu inmiddels overgenomen is door de RDW. Alle RDW erkende bedrijven zijn verplicht tellerstanden te registreren en door te geven aan het RDW. Als verkoper kan je een teller rapport opvragen bij het RDW (kosten: € 2,-). Zie ook: https://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Tellerrapport-aanvragen-particulier.aspx

Het zou de motorbranche sieren ook zoiets in het leven te roepen zonder additionele kosten voor de eigenaar.

Heb jij wel eens geprobeerd iets op Wikipedia te zetten? Ik wel en ik kan je vertellen dat je daar echt niet zo maar allerlei onzin kunt neerzetten, daar zitten moderators op waarbij onze forum-moderators hele lieve jongens zijn :smiley:

Ik ga er zowat van blozen, Baird… :laughing:

[groet]

Bert M
Moderator

Nog nooit geprobeerd Baird. :wink:

Wikipedia staat bekend als de vrije encyclopedie. Er zal ongetwijfeld aan censuur worden gedaan, maar men is in principe vrij om informatie te delen.

En ja, gelukkig hebben wij op ons forum excellente moderators! _004

[groet] Eilert

Niemand, zoek maar een naar hun contactgegevens of onder over ons om te zien wie ze zijn, je vindt daar niet iets waar je wat mee kunt.

Ach ja, een leuk opstapje naar een APK voor motoren.

Wanneer bedrijven iets opzetten heeft men meestal een belang voor ogen en wij weten wel welk belang dat is. Ik wordt altijd al huiverig wanneer ik de voordelen voor de consument lees.

Wat is er niet fijner dat je een vaste bron van inkomsten hebt per jaar.

Respect trouwens voor de motorzaken (de grote meerderheid) die er niet aan mee doen.

Trouwens rare tekst in hun headerbestand bij description: “motor site voor kopen of verkopen van tweedehands motoren motoroccasions en nieuwe motors.” (inconsequent ook motoren en motors in 1 zin gebruiken.) Als je dan wat verder zoekt in het headerbestand dan zie je dat het is geregistreerd aan de Lohuizerveenweg 11 8162 NG in Epe en daar zit Motoroccasions Epe. Nou dat is echt een overkoepelende organisatie. (Beetje dom dat je je bronbestanden niet aanpast als je zo’n website opzet.)

Nee, ze doen zich voor als serieus motorvolk. Het zijn financiele dienstverleners (kijk maar even in hun KvK gegevens) en dat komt bijvoorbeeld precies overeen met de doelstellingen van NuMotorrijden (leningen voor je motor die je waarschijnlijk ergens anders goedkoper kunt verkrijgen) maar ook gewoon geld vragen voor inschrijvingen.

Nou ja je kunt er in ieder geval je motordrop bestellen.