Vandaag heb ik het setje mistlampen van AliExpress op mijn RT gezet. Installatie ging eenvoudig. Ben tevreden over het resultaat. Ik moet nog even bekijken hoe de lampen het beste afgesteld moeten worden.
Het was al donker om een foto te maken met de mistlampen uit. Iets voor de volgende keer [emoji16]
Ik zal later nog een uitgebreide beschrijving maken hoe ik alles gedaan heb.
Ik heb dezelfde gekocht, moet alleen eerst nog de Wunderlich beugels plaatsen. Ik ga ze overigens hulpverlichting noemen, stond ook de doos: Auxiliary Lights.
Als je goed kijkt zie je helemaal rechts bij het rode draadje een zwarte zekeringbox zitten. Deze werd erbij geleverd.
Op de foto was het nog niet aangesloten.
De bevestiging op de valbeugel, zichtbaar op de 2e foto, maakt die deel uit van de lampenset of heb je die apart besteld. Als dat zo is waar zijn ze krijgen. Heb je een link naar de site waar ze te krijgen zijn en heb je de link naar naar de betreffende lampen op AliExpress?
Ik weet net of de verwijzing op het forum mag, zo niet, dat zou ik ze graag in een PB of mail willen ontvangen, waarvoor bij voorbaat mijn dank.
Bezig met de Ali-lampjes vast te zetten (vandaag de valbeugel geplaatst). Diverse dingen geprobeerd, maar ben ook uitgekomen op de wijze zoals mikanos ze heeft geplaatst. Alleen nog wat zwarte tape of dun rubber halen, om beugeltjes goed vast te kunnen zetten.
Ik heb er ook aan 1 kant een dun rubbertje tussen gedaan. Van die uitsparing / verhoog stukje aan de binnenkant van de ring heb ik er maar 1 gebruikt. Dan past ie perfect over de valbeugel heen.
Ik ga vandaag proberen deze Ali knoppen te installeren. Ze zijn eigenijk voor een LC GS, maar met een beetje vijlen en creatief plakken moet het lukken denk ik
Vandaag de ALI-LED lampen provisorisch geplaatst. Was toch nog een gedoe. Extra rvs ringetjes gehaald en veerringetjes, plastic is relatief zacht, oppassen met vastzetten. Bovendien tbv hoekverstelling van de LED lampen, extra stukje rubber geplaatst en vooraf plastic vlak geschuurd en opgeruwd, anders zat het onvoldoende vast.
De hoeveelheid licht wat van de LED lampen afkomt is, is opvallend, maar dat was ook de bedoeling, het front van een auto.
Alleen moet ik nog wat verzinnen voor de hitte wat van de uitlaten afkomstig is. Ik ga eens op zoek naar zwarte hittebestendige tape (wit heb ik nog liggen, maar ziet niet uit op een zwarte motor).
Hitte bestendige tape is binnen en aangebracht. Ook de kabelboom aangepast:
a) omdat lampje van schakelaar niet brandde
b) op advies van dealer er een relais tussen gezet: met schakelaar schakel ik relais, alles naar de accu.
Uiteindelijk niet besloten af te takken van de accessoires voedingen, dit hangt allemaal aan de centrale electronica unit. Ik weet niet of het verstandig is hier Chinese led verlichting aan te hangen, zelfs niet voor het aansturen van een 30A waterproof autorelais.
Overigens de kabelboom was ook voorzien van een 30A zekering. De LED’s trekken een 3.2A samen, dus die 30A gaat eruit. Had sowieso nog een waterproof zwevende zekering liggen, die gaat ertussen.
Alle tupperware heb ik eraf (lang leve youtube: https://www.youtube.com/watch?v=2UHU4ZQ2C_Q ) , nu rustig de bekabeling naar de accu leiden. Voor de schakelaar heeft mijn zoon op zijn 3D printer een houdertje laten printen. Wordt vervolgd.
Ik kan nu wel mooi overal bij, poetsen en constateren dat mijn brommer toch wat zout sporen heeft.