Mijn R1200RT

Wat ploaties van mijn RT2009 (er staan er ook een paar in mijn voorstel-berichtje):

En nog eentje van mijn vorige, een RT2007:

Echt een prachtige fiets, zo’n 1200! (Alhoewel ik ook al veel mensen gehoord heb, die 'm te futuristisch vinden :O )

Gr.
Edwin

Sooweeh! Da’s mooi zeg die zwarte wielen!

Helemaal goed!

[off-topic mode On]Wat bevalt je beter; Dunlop of Michelin?[off-topic mode Off]

Michelin (MPR2) bevalt mij beter, met name op nat wegdek heb ik een zekerder gevoel met deze band.
M’n RT2009 werd standaard afgeleverd met Metzeler geloof ik, maar omdat de wielen er toch uit moesten voor het coatwerk, mocht ik ze van de dealer kostenloos laten voorzien van banden van mijn voorkeur.

Edwin

Goed te weten. ThanX!

Egghead,
ik moest erg wennen aan de styling van de R1200RT toen die uitkwam. Ik ben inmiddels een beetje gewend, maar met dit soort fotos wordt ik langzamerhand enthousiast over de R1200RT. Erg mooi!
Hans

Het is vandaag prutweer dus probeer Ik een pogin te wagenn om eindelijk een paar foto’s te plaatsen.
Ik zie op het voorbeeld dat ze wel een beetje groot zijn uitgevallen, maar dat ik ga proberen uit te vinden hoe dat dan wer kan, als iemand het zo kan zeggen hou ik me aanbevolen.

Het betreft dus een 1200RT 1998 met alle opties af fabriek behalve de radio, omdat ik die bij mijn vorige motoren ook niet gebruikte en het zonde van de ruimte vind en ook het bedrag niet in in verhouding vind. Maar ja dat blijft natuurlijk persoonlijk.

Ik heb dus wel bewust gekozen voor de andere pakketten al zitten daar ook dingen bij die voor mij niet hoeven zoals zadelverwarming. maar ja Rietje vind dat wel weer fijn. De ESA vind ik wel een gemak vroeger verstelde ik de vering nooit dacht er niet aan of we waren al onderweg ik vond het te omslachtig nu kun je de vering/demping onder het rijden of bij stilstand aanpassen .
De bandenspaning controle op het paneel vindt ik wel een leuke optie net als de electronische cruise control.

Ik heb zoals ik in een ander draadje al heb vermeld de Zumo 550 die ik gebruik als Mp3 speler dat is toch wel relaxt rijden er staat allerlei soorten muziek op ik zou er nooit geen CD van kopen maar ja als je naar de radio luistert vind je ook niet alle muziek even mooi dus zit er een leuke mix op. Voor de Zumo hebben we ook een afstandsbediening op het stuur dat is makklijk om onder het rijden in te zoomen en de Mp3 Speler te bedienen (hard en zacht)

Dan hebben we intercom zodat als Rietje er voor kiest om achterop te zitten kunnen we wat overleggen en zij hoort ook de muziek. voor als we met vrienden gaan rijden Hij heeft dan wel geen BMW (Honda Pan) maar ja toch een vriend hebben we er een zender bij zodat we onder het rijden ook kunnen overleggen wanneer het tijd wordt voor een brake.
Rietje heeft zelf ook een motor (R45) ze had een F650 maar vond die te fel en ze heeft haar rijbewijs destijds op een rode R45 gehaald dus moest er weer een rode R45 komen. Ze vind het vaak plezieriger om achterop te zitten ze ziet dan veel meer en hoeft minder op te letten , ja inderdaad alleen op mij.

We hebben voor en achter voetsteunverlagers van Wunderlich. Dat rijdt/zit fijner maar af en toe kom je dan wel met ik met mijn laars aan de grond. maar dan ben je ook gelijk weer bij de les.

Er zit een hoge ruit op van Nedplex en een raster voor de oliekoeler van Wunderlich Het schakelpedaaltje heb ik wat bijgestgeld dat zat voor mij dus niet fijn, en ik heb links en rechts van die schakelpedaalverlengers. Die maak ik zelf is er belangstelling voor dan hoor ik het wel. ook de RVS stuureinddoppen maak ik zelf en ook de balhoofdafdekking op de stuurplaat die is van aluminium.
Er zit er een verlengstukje op het voorspatbord (Wunderlich) en ook het achterstaptbortd is verlengd (BMW)
De cilinderbeschermers staan niet op de 1e foto omdat ik die fot heb gemaakt toen ik hem 2 dagen had en de beschermers er nog niet waren.

Het onderhoud doe ik eigenlijk allemaal zelf behalve electronische problemen waar je de BMW computer voor nodig hebt. de 1e 1000 km beurt heb ik dus ook gedaan mede omdat ik hem 1 week voor onze vakantie kreeg en de dealer er geen tijd voor had , en ik het bovendien leuk vind om te doen. Met de oude boxers heb ik wel wat meer ervaring die repareer en restaureer ik al jaren (als hobby dan) voor de fun heb ik er o.a nog een 69S en een R1100GS bij beide mooier dan nieuw.
Nou het lijkt droog te worden dus ik stop er mee

Met vr gr
Han

Errug mooi, zeker die kleurstelling en dan met zwarte cilinders en wielen. :O
Maakt het echt af :exclamation: 8)_

Hier nog een paar plaatjes van de extra handigheidjes voor meer comfort of gewoon omdat ik ze leuk vind.

Stuurverhogers voor een betere houding rijdt toch wel wat relaxter.

rempedaal verlenger ook al gebruik ik de voetrem eigenlijk nooit ik vind het gewoon mooier en moet je de rem toch gebruiken dan is hij beter bedienbaar. te koop bij o.a Wunderlich. in dit geval een stukje huisvlijt.

achterspatbord verlenger van BMW houdt de achterkant beter schoon bij het rijden in de regen. Dat doe ik zo weinig mogelijk maar ja daar is niet altijd aan te ontkomen.
en een mooie plaats voor de RT Forumstikker.

Tankbekleding zoals op de 1100 en 1150 serie. dat kon er voor de standaardprijs van de 1200 bij BMW niet meer van af dus moet je dan extra kopen is in dit geval van Wunderlich net als het tankpad op de volgende foto

Extra jiffy steun vergroter van Wunderlich de alu plaatjes die in de RT winkel worden aangeboden is ook een oplossing maar deze vergeet je nooit en heb je altijd bij je.

Kleppendekselbeschermers ook wel valbeugels genoemd maar ze zijn natuurlijk niet bedoeld om te vallen maar om te beschermen.

Voorspatbord verlenger van MDI dat helpt te voorkomen dat de voorkant van het blok extreem vuil wordt.

Voetsteunverlagers van Wunderlich voor de berijder geeft mij een betere zit al kom je soms met je laars aan de grond. dan ben je wel gelijk weer bij de les. maar als het je een paar keer is overkomen houd je er gewoon rekening mee.

Voetsteunverlagers van Wunderlicher voor de duo omdat ook moeders last heeft van haar knie zit ze nu beter en graag achterop.

Schakelpedaalverlenger is nog een stukje huisvlijt en voor mij noodzakelijk omdat ik door een motorongeluk van ca 17 jaar geleden mijn voet niet ver genoeg naar binnen kan draaien om te schakelen of met heel veel moeite lukt het wel. en verder vindt ik het gewoon mooier dan het standaard rubbertje.

Ook een beetje huisvlijt

Nog een stukje huisvlijt. voorheen had ik ook zo’n embleem op de standaard zwarte dop die ook in het RT winkeltje wordt aangeboden. maar ik vind dit toch weer wat anders.
Wat komt er nog op. Chroom cilinderbeugels die bij het omvallen echt bescherming geven en vind ik ook wel mooi staan en misschien extra verlichting niet nodig maar wel leuk.

Een bescherming van de oliekoeler. van Wunderlich. dit keer gekozen voor gemak en niet voor huisvlijt omdat ik het er op wilde hebben voor ik verleden jaar met de motor op vakantie ging. en de tijd ontbrak om het toen zelf te maken en bovendien is het demonteren van de houder best veel werk.

De eerste 1000 zitten er op. Dus hoog tijd om wat plaatjes te laten zien.

Mooie motor maar wat lelijk die snoeren van je Navi. die kun je toch veel netter wegwerken.
Of heb je daar nog geen tijd voor gehad dat kan natuurlijk ook.
Bij de motor die hier boven staat is het snoer netjes weggewerkt en aangesloten op de zekeringkast krijgt stroom als het contact aan gaat en stroom uit als contact af. want dat stopcontact zit standaard wel op een heel lastige plaats. vind ik.

met vr gr
han

Mooie motor maar wat lelijk die snoeren van je Navi. die kun je toch veel netter wegwerken.
Of heb je daar nog geen tijd voor gehad dat kan natuurlijk ook.

Klopt dit heb ik tijdelijk even gemaakt want het is de bedoeling dat ik overstap naar de zumo 660.
Maar door alle problemen met de software, tijdelijk mijn 2610 maar weer gemonteerd.
Als de zumo 660 er komt dan gaat hij rechtstreeks op het can bus systeem en ziet het er wat strakker uit.
Voorlopig werkt dit voldoende.
En inderdaad het contactdoosje zit niet echt logisch.

groet,
André

Hallo Andre,

Ik heb inmiddels de houder voor de 660 wel vast gekocht en op mijn GS gemonteerd. jammer is dat die kabel een verdikking heeft waardoor je en groter gat moet maken om hem netjes weg te werken tenzij je met Blue Tooth werkt dan kun je hem gewoon afknippen en alleen de + en - gebruiken. Ik heb hem bij de 1200 afgetact van het stopcontact onder het schermpje doorgeknipt en dan er bij aangesloten. dat werkt prima. ik heb de lengte van de kabel niet afgeknipt maar opgerold er onder over de tankaansluiting gelegd.
bij de 1100 heb ik de + draad gewoon tussen een zekering gestoken die over het contact geschakeld is. werkt al jaren perfect en zonder storingen.

je hebt gelijk nog even te wachten tot de meest vorkomende storingen bij de 660 opgelost zijn. ik zie op het GPS Forum nog te veel mensen die blij zijn dat ze hem hebben maar dan binnen de kortste keren ontevreden omdat hij niet doet wat hij beloofde te moeten doen. dus tot zolang gebruik ik de 550. de houder voor d 660 heb ik gemonteerd zodat ik er wat makkelijker een extra proefrit mee kan maken voor ik overstap. tot nu toe heeft de 660 mij nog niet kunnen overtuigen ondanks een paar voordelen. maar die blijken dan bij diverse mensen ineens niet meer te werken. zal wel tijdelijk zijn maar ik heb geen zin me tijdelijk te ergeren aan iets wat toch een leuk speeltje moet zijn.

Met vr gr
Han

Hallo Han,

Bedankt voor de infomatie.
Ik heb het uitgeprint om te bewaren en ga het denk ik gebruiken als de 660 er is
Of eventueel de 550 als de problemen bij de 660 blijven.
Nadeel nu is dat bij de 2610 de voedingaansluiting op de GPS zelf zit en niet op de houder.
En ook nog een gesplitste kabel in drieen (GPS, Craddle en Geluid)
Gevolg is dat je een losse kabel hebt slingeren bij vaste montage als je de GPS er af wil halen.
Vandaar nu nog even via het contact doosje.
Want hier en daar in het land laat ik hem toch liever niet op mijn motor zitten.
Maar nogmaals bedankt voor de info.

groet,
André

ll

Ik stel me daar een hele mooie foto bij voor van een…ennuh…van een ‘dinges’… :laughing:

Snel wat pics genomen van mijn zwarte en showen maar :wink: :

AC,
Milan,
ik zie dat je op de Sportboxermeeting bent geweest ( zondag, 13 september 2009).
Een RT op een S-rit? _004
Mac Donalds Amersfoort-noord, dacht ik dat uw foto is genomen.
'k Had jouw Blacky al op foto gezien 8)_ en ook hier, in Belgenland, over horen vertellen.

Wie weet kom ik je nog eens tegen.

Walter

… o ja, waren die zwarte luchthappers origineel in 't zwart? Bij mij zilverkleurig.

JA dat klopt 8)_ Er waren ook nog een paar GS-en en een R erbij.

Dat heb je wederom goed.

Kijk eens aan mijn -1200- internationaal :smiley:

Dat zal vast wel een keer gebeuren ergens in 2010 bij de meeting

Is een “speciale” serie geweest die vanuit de importeur zo gespoten is. Rijden niet zoveel van rond in ieder geval 8)_

Wil in de toekomst hem nog wat verder “pimpen” en ook de deksels zwart hebben en misschien zelfs de velgen. Over het laatste twijfel ik nog.

Groet Milan

Ja, Die snoeren zijn niet erg mooi. Ik heb een oplossing voor de snoer gevonden door deze onder de steun van het scherm door, achter het dashboard langs te voeren. Aanvankelijk was ik bang dat het snoer zou afknellen als het scherm in de laagste positie staat. Dat is niet het geval, het gaat allemaal goed.
Ik zal proberen om een foto te posten.
Huub

et voilà

:slight_smile: