We hebben het RT forum nu ook opengesteld voor de R1200RT bezitters en heten ze van harte welkom. Show hier je fiets.
Wel dat is wat je noemt snel gereageerd! Geweldig leuk
Ik zal proberen om mijn RT hier te showen!
Zoals ik al eeder memoreerde mijn RT wordt in januari 2009 4 jaar oud en er staat inmiddels zo’n 84000km op de teller. Behalve woon/werk verkeer Dordrecht - Maassluis v.v. wordt hij veel gebruikt voor toeren in het weekend en vakanties waarbij Frankrijk de voorkeur heeft maar er liggen inmiddels ook Schotse, Duitse en Zwitserse kilometers onder de steeds wisselende banden uiteraard. Onderhoud bij de BMW dealer waarbij de oneven beurten worden overgeslagen. Voor de 80000km beurt moet de afspraak nog gemaakt worden, gewoon weinig tijd ik kan hem nauwelijks missen. In die 80000km is de brandstofpomp vervangen in 2007. Verder een absolute probleemloze machine waar ik elke seconde van geniet.
Ben
Hoi,
Welcome mooie bike, maar ik kan er nog niet goed aan wennen nog een beetje te spacy voor mij.
Maar goed anders hadden we allemaal dezelfde beemer en was het forum misschien overbodig.
Veel plezier met je bike en fun met het forum.
Groeten Ruud
Moet zeggen dat ik het model wel steeds meer ga waarderen.
Vond hem in het begin ook wat hoekig t.o.v. de 1100 met zijn (of haar) mooie ronde vormen.
Maar dat vind ik bijvoorbeeld ook van de gs serie met die prachte snavel.
Of ben ik nu echt aan het vloeken in de kerk?
Grtn,
Jack
Gelukkig mogen smaken verschillen maar inderdaad de 1200RT is wat “hoekig” ik noem het liever iets “Stealts” achtig daardoor heeft hij iets uit de toekomst en het geeft zijn silhouet iets krachtigs en dat is hij natuurlijk ook met 110pk.
groet,
Ben
Mooie fiets. Leuk dat 't forum nu voor alle RT’s open is. Kunnen we tenminste t.z.t. doorstromen (eerst nog “effe” sparen )
ltjl
En die 1200 is toch zo’n leuke stiuntfiets
http://www.youtube.com/watch?v=dKIcKnGKEtw
Ben,
Mooie motor, ook gave kleur.
Ik heb een half jaartje terug een heel stuk gereden op een r1200rt.
Loopt geweldig, hoe ze het voor elkaar hebben gekregen om de vermogensafgifte zo lineair te krijgen snap ik niks van, maar dit is geweldig.
Ik had wel meer moeite met mijn lengte op deze motor, ben nl 2.00mtr, en kwam regelmatig met mijn knieen tegen de tank ( deze heeft nl grote uitsparingen)
Verder had hij ook cruise control en zadelverwarming en rembekrachtiging, wow dat remt hard!!
Ik vond persoonlijk de 6e versnelling niet echt nodig, maar misschien is dit anders in de bergen.
Blijft gewoon mooi spul.
Dag Frans, inderdaad is de motor een plezier voor elke seconde, het overkomt mij ook wel eens dat ik in 5 ipv 6 rijdt toch ervaar ik de 6e wel als plezierig het maakt op hele lange tochten de zaak net wat rustiger op vooral de snelweg bij opschieten.
Met mijn lengte van 1.82m is het lengte probleem minimaal ik zit er echt goed op. Ik maak regelmatig tochten van 800 / 900km op 1 dag en dan merk je dat des te meer. De zadelverwarming gebruik ik niet zo vaak maar het scheelt wel een heleboel kou. De remmen zij echt top met speciale remblokken, niet de standaard BMW, gaan ze ook nog lang mee.
gr,
Ben
Ben,
Blijft een goede optie misschien als we de 1100 inruilen dat we overstappen naar de 1200, maar voorlopig hou ik mijn huidige, ben er nog steeds erg tevreden mee!
Heb trouwens in motor en tourisme eens een duurtest gelezen over de 1200 rt.
Deze hadden ze na 100.000km helemaal uit elkaar gehaald, en gekeken naar de slijtage.
Wat bleek, niks te vinden, alleen de kleppen inschuren en alles weer monteren.
Dit was zo zeldzaam, dat ze er nog 100.000km mee door gingen. ik heb helaas de uitkomst daarvan niet meer gelezen, maar ben wel benieuwd wat er van geworden is.
Ik zie dat je je ook ingeschreven hebt voor het rt treffen, dan gaan we hem eens live bewonderen.
… :
Gelukkig RIJDT mijn R1100RT
Ik vind lopen maar niks
Hoi Frans,
De reden die jij opgeeft heeft mij ook lang tegengehouden om de 1150RT om te ruilen voor de 1200RT. ik ben maar 197cm. ik had ook een probleem met de uitsparing in de tank. de buddy van de 1200 kun je maar in 2 hoogtes verstellen tegen de 1100 en 1150 in 3 standen.
Ik heb het opgelost door eerst de stand van de versnellingspook te veranderen. en daarna een set voetsteunverlagers te monteren. deze had ik op de RT ook maar dan voor mijn vrouw die is wel een stuk kleiner maar heeft net als ik ik blijvende knieproblemen (na een motorongeval ca 15 jaar geleden)
Een 2e reden om het eerst niet te doen was dat ik nooit problemen met de 1150 heb gehad en hem ook gewoon mooi vond en nog steeds vind. maar de 1200RT heeft toch weer wat extra’s en op een bepaalde leeftijd moet je niet uitstellen wat je nu kunt of wilt doen.
Vroeger had ik ook een probleem met de K100RT kwam je ook tegen de rand van de kuip. maar bij de R100 en R80RT heb je veel meer ruimte en heb je dat probleem niet.
Maar op een dag toch maar eens een proefrit gemaakt met de 1200RT en ja toen vond ik hem toch wel de moeite waard. Je leest dan over verbeterde versnellingsbak (dat schrijven ze geloof ik elk jaar) en inderdaad het demo model was klapvrij bij op en terugschakelen. nou dat is deze niet hoor bij terugschakelen hoor je af en toe een geluid dat mijn oude 69S van 50 jaar oud nog nooit heeft voortgebracht.
Maar als je weet dat het er bij een BMW bijhoort ben ik verder dik tevreden.
Ik zag ook een opmerking over het geweldige remmen, ik vind dat ie inderdaad goed remt maar de 1150RT met rembekrachtiging remde ook als een speer. het nadeel is dat met niet lopende motor de remwerking veel minder is.
Er staat/stond niet voorniets een waarschuwingsstikker op de tank. want in het begin gebeurde het dat de monteur de motor op een heftafel zette en met normale kracht in de voorrem kneep maar de motor liep er aan de voorkant direct weer af met als gevolg schrik en soms ook schade.
Daar merk ik trouwens bij de 1200 niks van ik kan hem gewoon op de hetbrug rijden en ook het gebrom van de rembekrachtigingh bij het gebruik van de remhendel is (bijna) verdwenen.
Ook laat ik graag mijn R1200RT door jullie bewonderen, zie hieronder mijn afbeeldingen
Op foto 1 is nog net een stukje motor zichtbaar van mijn oude K1200LT.
Bouwjaar 2005 en aangeschaft met 50.000 op de teller, dus echt warm is hij nog niet geweest :;
Helaas heb ik niet echt veel tijd gehad dit jaar, dus is er maar 2500 km bijgekomen.
Ik heb op deze motorfiets een Zumo 550 als navigatiesysteem en de Bearhr Verso XL als intercom in/opgebouwd.
Het volgende project wat gaat opgebouwd worden is het zgn passeerlicht.
Tevens heb ik een verhoogde ruit laten monteren om dat de standaard ruit mij iets te laag was, helaas staat die nog niet op bovenstaande foto’s.
Omdat veiligheid bij mij hoog in het vaandel staat (zie ook http://www.bmwrtforum.nl/forum/viewtopic.php?f=43&t=307" onclick="window.open(this.href);return false; dan weet je ook waarom) sta ik nu voor de aanschaf van een nieuwe helm. Dit gaat een Schuberth worden, alleen dub ik nog tussen de C2 en C3, met laatste heb ik nog niet gereden omdat mijn maat 58/59 nog niet voorhande was, waarschijnlijk is dit wel het geval als het passeerlicht wordt ingebouwd.
Wanneer de keuze is gemaakt, zal de helm geel worden gespoten, dan past ie beter mijn jas .
Dit was even in het kort mijn verhaal die behoort bij de rode duivel hier boven
Ik vind het een beauty. Als het budget het ooit een keertje toelaat dan . . . .
grt
Jos
Ziet er mooi uit. Nou nog een beetje mooi weer en genieten maar. Het wordt tijd dat ik ook eens een paar plaatjes maak en op het Forum probeer te krijgen. ben wel benieuwd hoe dat passeerlicht in de praktijk werkt. er staat wel op de site dat er honderden van zijn verkocht maar ik ben ze onderweg nog niet tegengekomen (tenminste in actie) zoals ik het begrijp moet je dan wel 2 handelingen doen richting aangeven en op de passeerknop drukken en schakeld die uit of kun je dat vergeten. dat is mij nog niet duidelijk. de voorbeeldplaatjes van de schakelaar vind ik niet echt een fraaie oplossing maar dat zal je dealer wel beter doen verwacht ik.
Wat betreft je helmkeuze zat ik met de zelfde vraag C2 of C3 eigenlijk gaat mijn voorkeur naar de BMW helm ik heb nu beide maar het wordt tijd voor vervanging. en het grote voordeel van Schubert vindt ik het zonnenscherm omdat ik geen zonnebril permanent kan dragen en zo’n los overzetkapje op mijn gewone bril heeft al eens bijna een ongeluk als gevolg gehad omdat ik meestal met open vizier rijdt en het klepje besloot een eigen route te kiezen en ik probeerde het met hoge snelheid op te vangen en dat gebeurde net toen ik een vrachtauto passeerde, merkte toen net op tijd dat ik bijna de vangrail inging dus toen maar laten waaien. Ik had toen dus de BMW helm op. Het voordeel van de C3 is dat deze standaard een pinlock heeft en dat is voor een brildrager toch wel comfortabel en als je die bij de C2 apart moet kopen dan is er niet veel prijsverschil meer zeker als je op de C3 ook een korting krijgt van ca. 20%.
Met vr. gr.
Han
De mijne…
Weer schoon…
Mooi
Beter!
Ziet er goed uit!