Of, als je geen RT had wat zou dan je keuze zijn?
Ikzelf zou wel eens willen rijden op die nieuwe van BMW, de S1000XR of de K1600GT…
Of iets geheel anders, de Moto Guzzi California 1400…
Of, als je geen RT had wat zou dan je keuze zijn?
Ikzelf zou wel eens willen rijden op die nieuwe van BMW, de S1000XR of de K1600GT…
Of iets geheel anders, de Moto Guzzi California 1400…
http://www.cycleworld.com/2014/12/03/1974-norton-850-commando-restoration-photo-gallery-new-life-for-an-old-britbike-peter-egan/ Maar deze is ook goed http://cdn2.fast-serve.net/cdn/stigfasteners/Triumph-Bonneville-T120-T140-1968-83-Engine-Casings-Stainless-UNC-Allen-Screw-Kit_700_600_PVXJ.jpg http://www.classic-british-motorcycles.com/images/77Tri-T140SilverJub-Lx.jpg
En dan nog een paar nieuwe en dan kies ik tussen de http://www.asphaltandrubber.com/wp-content/gallery/2013-moto-guzzi-v7-models/2013-moto-guzzi-v7-stone.jpg of de https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/6e/22/23/6e22235ebca5772975ef331aa4299dea.jpg
Naast het feit dat ik nog elke dag uiterst gelukkig ben met mijn K1600GT en de F650GS, heb ik voor het rondknetteren op de smalle bochtige weggetjes hier in Engeland (Peak District, Yorkshire Dales ) een Triumph Thruxton (in British Racing Green) op mijn verlanglijstje staan. Lichtvoetig, niet overdreven veel PK’s en bakken vol karakter…
Bert M
Op een R 1150GS.
Onlangs een klein rondje gereden op een van 2003; heerlijk.
Eerlijk waar, met geen enkele andere. De nieuwe r1200rt lc is mijn ultieme droommotor. Daarnaast heb ik nog een ktm duke 690 voor woon-werk en circuit. De rt ben ik super zuinig op, hij is mijn troetelkindje.
De R1200GSA: jaren geleden1 keer op gereden, en hij blijft door mn hoofd spoken…
Maar dan niet als vervanging voor mijn huidige fiets, maar als speelfiets :mrgreen:
Ook een goede keuze Ton, mooi man
Ook al zo’n stoere motor, super.
Mooie foto
Gs’en heb ik al vaker gehad. 1100, 1150 en 2x 1200
Fijne motor maar je ziet ze wel erg veel…
Verder natuurlijk niets mis mee tenzij alle rijders die er een hebben zich allemaal vergist hebben… erg onwaarschijnlijk dus :mrgreen:
Rij momenteel de nieuwe R1200R LC, echt een super motorfiets. Toch zou ik wel eens op een K1600GT willen rijden. Ben alleen bang dat ik na de rit zo’n fiets erbij wil hebben.
Er zijn vele mooie motoren en modellen.
Onder het BMW logo zijn de modellen die ik ook wel eens zou willen proberen reeds genoemd, de GS (en dan niet alleen de 1200-serie, maar ook de 650, 700 en 800-serie) en de K1600GT.
Maar die laatste zou voor mij echt overdone zijn. Niet in de laatste plaats het gewicht.
En zoveel vermogen is eigenlijk onzinnig. Dat hebben diverse K1600 eigenaars al eens geuit naar mij.
Het is een bom op wielen, als het moet. En heel vaak moet het niet.
Zo heb ik ooit ook eens zitten kijken naar de K1200GT & K1200GT, maar dat is voor mij (ook) iets te rapido en ietwat volumineus, wat veel in your face-looks.
Maar dat is mijn mening.
Buiten het BMW merk, zou ik ook wel eens willen proeven aan bijvoorbeeld de H.nda TransAlp en KTM.
Lees, een motor met de eigenschappen die meer richting een opgevoerde brommer gaan, als het ware.
Alleen het laatste merk heeft voor mij wel wat afgedaan omdat ze Ewan McGregor en Charley Boorman zo hebben laten staan in den beginne bij de start van de Long Way Round serie.
Maar, ik ben meer dan dik tevreden over mijn 1200RT en heb echt geen enkele behoefte om vreemd te gaan.
Hoewel het nooit kwaad kan te proeven, likken & te knabbelen aan andere merken en modellen.
Maar in mijn geval, des te meer ik mijn 1200RT waardeer!
Uiteraard heb ik alle begrip dat iedereen daarin zijn eigen motivaties heeft en eigen keuzes maakt.
De Kawasaki GTR1400, oerdegelijk en de beste versnellingsbak wat je kunt hebben, - puntje remschijven.
Als ik voor karakter zou kiezen TTSE 1200, je ziet ze zo weinig rond rijden en ik vind het een prachtige motor.
Er is voor mij maar 1 DROOMMOTOR:
Een BMW R 1200 RT met het geluid van een Ducati.
Dat is inderdaad best een punt wat je daar hebt: op de smalle bochtige en hobbelige weggetjes hier in Engeland, is het niet de meest uitmuntende machine door de combinatie gewicht en overtollig vermogen/trekkracht. Miezerige regen en putdeksels (die krengen liggen hier altijd geheel onzichtbaar in de ideale lijn net na het hart van de bocht) doen af en toe je bloed stollen.
Maar voor de lange afstanden: onovertroffen!
Bert M
Zou mooi zijn
Ik heb vroeger eens een Ducati 600 en een 750 SSR gehad in gelimiteerde uitvoering met certificaat.
Het mooie geluid (en dan niet zozeer bij gas geven maar juist bij zoveel mogelijk toeren het gas loslaten) bezorgt mij nog steeds kippenvel.
Bij sportieve rijstijl met de RT doe ik het ook nog steeds… niet remmen maar bij wat toeren terugschakelen (tot 1) met tussengas zodat je die mooie (maar gedempte) roffel van de boxer zo lekker kunt horen
Engelse motoren hadden altijd al iets. En de Ducati inderdaad voor het geluid. Maar de oude boxers van BMW blijf ik ook geweldig vinden. Ik zou de huidige V7 wel willen maar hij mag van mij wel iets opgeblazen worden. Het lijkt bijna een baby als ik er mijn motor naast zet. Maar de kleinere GS modellen vind ik echt mooi afgewerkt en die twins zijn behoorlijk betrouwbaar. Ook deze Honda vind ik nog steeds mooi (http://www.motorcyclespecs.co.za/Gallery%20B/Honda%20CB1100%20%2010%20%202.jpg) en de oude CX500 was echt bijzonder. De beste versnellingsbak die ooit voor een motor is ontwikkelt zit onder die CX.
Begrijp mij goed, het is daadwerkelijk een beest van machine in de positieve zin;
Heerlijk toeren en de kik/kick als het moet, kan en mag.
Op een landingsbaan van een vliegveld getuigen geweest als die machine echt helemaal open getrokken wordt, onvoorstelbaar wat een vermogen.
En een geluid, terwijl het volledig OEM was, was werkelijk indrukwekkend.
Het zal zeker geen straf zijn om een dergelijk vernuftig stuk techniek te bezitten.
Maar het vergt zeker ook behoorlijk wat skills, iets wat ik zeker niet heb.
Naast het nogal indrukwekkende gewicht, dat lijkt mij inderdaad geen sinecure.
Gelukkig dat de techniek er wel op/in zit om wat meer veiligheidsruimte te bieden, maar dan nog is het oppassen geblazen met Die Bombe.
En daarom hou ik het op er naar kijken en daar dan van te genieten.
Uit eigen lijfsbehoud.
My Soulbrother
Het lijkt mij wel leuk om naast de RT een R90T in de garage te hebben staan.
Ik vind het model erg mooi en het lijkt mij de ideale motor om met mooi weer op de zondag of des avonds een tochtje te maken. Wellicht op 20 september in biddinghuizen.
Groet,
Arjan
Gewoon weer eens een dagje weg op een suzuki GT750 mijn aller aller eerste motor.
Verder ben ik zeer tevreden met mijn R1100RT en hoef ik even niets anders.
Gerard