Met welke motor zou jij een keer vreemd willen gaan

De GP motor van Rossi

Ben

Ik hoef momenteel echt niets anders dan mijn fijne RT.
Maar zou best eens willen rijden op een mooie oude boxer (mag ook in 't zwart ;-)), een GS of een engelse naked bike.

en iets als dit wil ik ook wel eens proberen

gewoon om te kijken of het nu echt zo beroerd rijdt als het er uit ziet…

Een F800GS ( adventure) lijkt mij wel eens leuk om te proberen.
Is een lichtere motor met minder vermogen en misschien iets beter handelbaar.

Een BMW met het geluid van een Harley! Big RT Smile

die harley tijd heb ik achter de rug, heb er 4 gehad. het werd eindelijk tijd voor iets wat echt reed.
ik ga een keer rijden op een R nineT. na filmpjes over wheels and waves op joetroep bgezien te hebben, vindt ik deze scene en bijbehorende motoren toch wel erg leuk. back to the roots and back to basic.
maar ik zou ook wel eens willen rijden op een KTM adventure (liefst de 1190 R)

Een Moto Guzzi Norge, mooi vergelijk in mijn ogen.

Klopt, ook een hele mooie :slight_smile:

Uit de oude doos, een CX650Turbo
Honda_1982_CX650_Turbo_NZ.jpg
Toen zeer snel, en nu een rariteit.

Hij blijft mooi . Maar zelfs de gewone CX500 reed zo gemakkelijk. Zithouding was super op die motor en schakelen een genot. En een heerlijk motorblok. Jammer dat ze niks meer hebben wat erop lijkt,.

Harley is een wat grotere motor.
Heb al eens op een R nineT gereden, voor mijn gevoel net een grote brommer. Dat idee heb ik ook op een S1000R (ondanks de 170pk).

Maar het is mooi model!

Mooie foto Aad van echt een stukje vergane glorie.
Zelf nooit op gereden maar ken hem wel.
De “apartste” motor waar ik ooit op gereden heb is de Honda CBX geweest, je weet wel die 6 cylinder :mrgreen:

1150 of 1250LC GSA.
Vind ook K1300S leuk en de Triumph Tiger met cardaan spreekt mij aan.

Voorkeur is voor de 1150, puur omdat ik wij niet te veel van de computer-gestuurd gekteheid erbij…

Waarom BMW… Comfort, stuureigenschappen, verbruik, pakruimte…

maar hier gaat mijn hart sneller van kloppen Ducati Streetfighter S, de sound en styling _005 . Zie me hier nog geen 700km p/dag op maken :unamused:

En dit vind ik ook schitterend KTM Superduke 1290 Big RT Smile

Allebei erg mooi, maar helaas niet zo mijn ding.
Zoek het tegenwoordig toch in wat meer comfort en niet te vergeten in wat makkelijker poetsen :wink:
Och maar om er een keer op te rijden…waarom niet? :mrgreen:

K1600GT… Zou de volgende wel eens kunnen worden!

k’Heb niet echt een motor waar ik voor val. Nu ben ik ook verstoken van elke vorm van emotie wanneer het mechanische zaken betreft.

Wel in het (recente) verleden verschillende motoren voor korte of langere tijd gereden. Hieronder vallen:
R1100RT
K1200GT (voor bj 2006)
R1200RT (bj 2010)
Triumph Trophy SE (bj 2012)
K1600GT (bj 2011)
Yamaha FJR1300 (bj 2013)
R1200RT LC (bj 2014)

Rode draad is BMW met een lichte neiging naar de R serie. Waarom?

Past het beste bij de wijze waarop ik de motor gebruik. Voor het zakelijk aspect is de restwaarde ook een criterium.

Ik heb wel eens gereden met een CBX, ik vond dat zwaar tegenvallen, wat een logge machine. Een vriend van mij heeft er nog een, maar die komt nog maar zelden buiten, staat vooral mooi te zijn.

Wat ik ook echt goed vond rijden was deze:
Yamaha GTS1000 93.jpg
Heb ik zelf gehad, in het paars, en met een 120 voorband reed dit geweldig. Nu moet ik daar niet meer aan denken, veel te sportieve zithouding.

Zeker een bijzondere motor en indirect ervoor verantwoordelijk dat ik bij de boxer terecht ben gekomen.
Jaaaren geleden in 1995 had een vriend van mij bij de toenmalige BMW dealer een proefrit geregeld op een R1100RS.
Ik had voor diezelfde dag 's middags een proefrit geregeld op een GTS 1000.
Vond in die tijd BMW`s maar ouwe lullen motoren maar was wel nieuwsgierig en heb er een stukje op gereden en toen weer een stukje en na de koffie nog een stukje.
Ik was er helemaal weg van en vanaf toen voor altijd besmet met het “boxervirus”.
S middags gelijk samen met mijn maat een rode R1100RS besteld.
Hij zonder en ik met ABS en heb er nooit spijt van gehad.

En die GTS…tja was eigenlijk toch gedoemd om te mislukken. Te zware voorkant voor een sportmotor en door een te kleine tank en ketting ook geen tourmotor. Maar mooi is ie nog steeds!

Die ketting was inderdaad een misser, maar prijstechnisch noodzakelijk. Die kleine tank valt wel mee, 20 liter is toch heel aardig, en met rustig rijgedrag, zoals wij toeren, was 5/100 goed haalbaar, maar bij slechte beheersing van de rechterhand was 9/100 ook haalbaar. Qua rijgedrag absoluut een topmotor, en die zware voorkant werd veroorzaakt door de standaard 130 voorband, ook zo’ n miskleun.

Groet, Aad

Deze motor lijkt met ook wel wat, het is de 125cc versie van mijn 50cc brommer die ik vroeger had.

Ik heb mijn de Suzuki ts 50x gehad van mijn 16e tot mijn 20e (daarna was hij in het bezit van mijn broertje).